Hmm, geen stroom aan kritiek op dit forum en in de fanbase? Dan moet alles wel heel goed geregeld zijn met de opening… 😉
Nou, dan zal ik het voortouw maar nemen. Fijn om te zien dat de Efteling dit zo goed geregeld heeft vandaag. Hier gelukkig geen Voltron openingsdag taferelen waar mensen vielen en verdrukt werden en waar de attractie uren later opende en vervolgens storing na storing had met een rit die onprettig aanvoelde. Complimenten.
De keus om het park een uur eerder te open was een wijs besluit. Hierdoor werd de veiligheid buiten het park gewaarborgd en kon men gedurende de ochtend binnen druppelen.
Ook de verlengde wachtrij die tot en met Symbolica afgezet was met hekken was al een wijs besluit die van te voren is gemaakt. Natuurlijk was dit niet lang genoeg voor de ochtend, maar ik geloof dat het nu al snel tot dit punt komt waar de hekken beginnen.
Ook de befaamde uitspraak dat de Efteling altijd het wiel zelf wil uitvinden doemt vandaag niet op. Ze hebben goed naar Disney gekeken met hun extended queues en hebben aan het begin van de rij een persoon gezet met de geschatte wachttijd (waarvan de kaartjes niet meer bestonden zo hoog) en de aanduiding van de start van de wachtrij:
Ook zijn er tot heden nog geen storingen geweest en draait de attractie al op een best hoge kwaliteit. Ook daar wordt vaak over geklaagd wanneer het op de Efteling en Intamin aankomt bij de opening van een nieuwe attractie. Je zou haast denken dat ze toch een goede planning hadden en uitgebreid getest hebben.
Nee, volgens mij mogen de mensen die vooraan staan om te klagen (en dan vooraan staan om vervolgens de attractie te doen, ik noem maar een befaamd persoon van een podcast…) ook wel eens vooraan gaan staan wanneer het allemaal wel goed loopt. Dan hoef ik niet telkens de positieve Koos uit te hangen. 😉