Pretparkgenot De showprogrammering van Symbolica was niet af bij de opening, dat heeft de Efteling zelf later ook toegegeven.

Ja, en de verbeteringen waren marginaal. Sterker nog: ze haalden er juist vaart uit

Eftelabbo Het is een antwoord op @BlueSpirit die stelt dat de Efteling mogelijk bewust het ride systeem fors zou limiteren om de ride toegangkelijk te houden voor iedereen.
En dat geloof ik niet. Als dat zo zou zijn dan zou imho de selectie van het ride systeem gewoon fout zijn geweest, dan is die selectie gewoon fout geweest.

Je bouwt toch ook geen 100 meter drop tower om hem vervolgens op 60 meter te laten vallen omdat de drop anders misschien te heftig wordt voor sommige bezoekers?

Tonnie Je bouwt toch ook geen 100 meter drop tower om hem vervolgens op 60 meter te laten vallen omdat de drop anders misschien te heftig wordt voor sommige bezoekers?

Dat is waar, maar wel een Top Spin, Polyp, Break Dance of kies maar uit welke welke andere spinner die in pretparken behoorlijk tam afgesteld worden om deze reden.

Ik kan me dan ook best voorstellen dat het systeem wat Intamin verzonnen en gebouwd heeft meer/extremer kan dan wat de Efteling uiteindelijk wil gaan gebruiken. En dat is vanuit Intamin natuurlijk alleen maar slim want die hopen dit attractietype natuurlijk nog wel een paar keer te verkopen. De Efteling heeft echter wel altijd aangegeven dat de attractie een bepaalde thrill factor moet hebben dus hij zal ook niet in een totale "kindermodus" of iets dergelijks moeten gaan draaien lijkt me.

De Efteling kan anders wel een pittige attractie gebruiken maar de durf is er niet blijkbaar om dat een keer aan te gaan. we zullen het wel meemaken.

Quefox_ Jammer dat je dit als sneer ziet eigenlijk. Ik zie het eerder als iets objectievers, we zien vaak bij projecten van de Efteling dat de planning altijd enorm krap is. En daar kan een prima reden voor zijn he? Maar ik zelf zie daar niet echt de meerwaarde om zoiets zo krap te plannen. Daar heeft een RidderStrijd, waar je op doelt, overigens weinig mee te maken 🙂

Nu; we zullen het volgende week wel zien gok ik zo. En niets mis met het feit dat dingen nog niet 100% af zijn. Maar ik vind persoonlijk wel een verschil zitten tussen wat theming of echt de attractie zelf. Dat is eigenlijk het hele punt wat ik maak.

Voor de rest zie ik hoop opmerkingen waar ik, volgens mij ook op verzoek van de moderators, niet op reageer.

Tonnie
        Dit is exact hetgeen wat ik denk, men kiest bewust voor deze soort ride door de mogelijkheden dat het heeft.
        Men wil een unieke ervaring creeeren met een uniek ritsysteem. Als dit niet optimaal wordt benut is er weinig meerwaarde aan.
        In elk, of toch veel genres van attracties, heb je altijd een groep mensen die er niet in wil wegens te intens of of...
        Zelfs in iemands ogen een simpele ride zoals theekopjes of iets anders, kan voor iemand anders heftig zijn. Ook in deze ride zal dat zo zijn, zelfs in een meer tamme versie die men nu blijkbaar heeft. Dan zou ik toch opteren om de ride te presenteren zoals de bedoeling was of men toch zo voorstelde

https://www.ed.nl/tilburg/wachtrij-van-efteling-attractie-danse-macabre-is-voor-iedereen-tenzij-je-last-hebt-van-drukte-of-prikkels-deze-mensen-zijn-niet-de-doelgroep~a8e50759/

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oppakken, soms kan ik door omstandigheden niet in een drukke wachtrij... Kijk ik hoef geen voorrang en wil net zo lang wachten als andere mensen.

En de drogredenen dat je bent in een pretpark met enorm veel prikkels geld voor iedereen anders, maar we gaan het zien.

Mja, op rustige dag gaan? Sowieso wel handig om niet op drukke dagen dan naar een pretpark te gaan toch?

Eftelflags we zien vaak bij projecten van de Efteling dat de planning altijd enorm krap is. En daar kan een prima reden voor zijn he?

Misschien hebben ze bij de Efteling het motto, Diamanten worden gemaakt onder hoge druk.

Dream_wizard

Waardeloos artikel, top reactie van woordvoerder van Gils. Dat je in de week voor opening een heel artikel gaat maken over het feit dat er geen prikkel-arme wachtrij is. Nota bene bij een attractie die (ogenschijnlijk) bol staat van de prikkels en effecten! Ik moet mezelf af en toe knijpen of ik niet droom, wat een wereld is dit toch soms.

Men gaat toch bij de McDonalds ook geen ruimte inrichten voor anorexia patienten?

Hahaha ja, ik gok zelf dat het remaken heeft met financiële redenen. Je wilt het ding zsm open. Dan gaat het pas geld opleveren.

Eftelabbo

De suikerspin en popcorn zal vermoedt ik lopen als een malle.

Overigens vind ik het begrip ‘niet af’ wel erg rekbaar gebruikt. Er zal misschien nog een optimalisatieslag gemaakt worden als we roddels(!) mogen geloven. Maar mijn definitie van ‘niet af’ is behoorlijk anders.

De perfect attractie bestaat toch niet, of zoals een regisseur eens zei: creatieve dingen ontsnappen, anders worden ze nooit vrijgegeven.

Edit: een kleine inkijk in de creatieve sector, je blijft altijd bezig dus als ontwerper is er geen moment dat er een optimum is. Het is een doorlopend proces. Dus 2 maanden meer betekent niet per definitie een beter product, hooguit een iets ander product.

nevelig_nat dat zijn andere prikkels, het is een groot verschil tussen een wachtrij en een attractie voor mij.

Maar als je niet merkt wat het verschil is, is dat heel moeilijk uit te leggen, er zijn zoveel vormen van "Prikkels" en ik snap dat ze de attractie niet kunnen aanpassen.

Maar de wachtrij aanpassen zal al veel helpen, het is ook een groot verschil van 4 minuten een attractie en 2 uur in een overvolle wachtrij.

Dream_wizard Maar de wachtrij aanpassen zal al veel helpen, het is ook een groot verschil van 4 minuten een attractie en 2 uur in een overvolle wachtrij.

Maar is het issue nu de prikkels (eventuele schrikeffecten in de wachtrij) of de drukte in combinatie met de lengte van de wachttijd?

Het tweede lijkt me eenvoudig te vermijden door je bezoek op een rustige dag te plannen.

Wat het eerste betreft: we klagen hier altijd dat de wachtrijen niet genoeg thema en/of beleving hebben. En de laatste jaren zien we dat parken (in meer of mindere mate) proberen om dit te verbeteren om zo de wachttijd al een onderdeel van de attractiebeleving te maken.
              Dan moeten we bij een spookattractie niet vreemd opkijken dat de wachtrij wat griezel- of schrikeffecten bevat.

Het gaat om de sociale prikkels, niet wetend wat de mensen voor mij kunnen gaan doen of achter me en niet weg kunnen.

Bij een attractie weet ik dat ik op een stoel zit of het op een andere manier beleef en dat ook andere gericht zijn op de show.

Een lege Vliegende Hollander wachtrij loop ik zo door, het gaat niet om de audiovisuele prikkels, maar daar onderscheid in ondervinden als niet neurodivirgent persoon is lastig.

Marvin Dat is waar, maar wel een Top Spin, Polyp, Break Dance of kies maar uit welke welke andere spinner die in pretparken behoorlijk tam afgesteld worden om deze reden.

En dan noem je nog dingen op in de openlucht. Danse Macabre is indoor en met de theming qua afstand vrij kort in het zicht. Als je dan de banken en de schijf op standje sambal laat draaien kan je na elke rit de route naar de uitgang schoonspuiten en dweilen.. En daarbij, zelfs wanneer het ritverloop de snelheid van een tamme Break Dance heeft krijg je vrij weinig mee van de bewegende balustrades en de dirigent, denk ik.
              Juist om die redenen heb ik nooit de verwachting gehad dat het een snelle thrillride zou worden. Persoonlijk verwacht ik als dans eerder een rustig wiegend walsje dan een snelle boogie woogie. De muziek zelf verklapt het al 🙂

De discussie over helemaal af ja of nee vindt ik persoonlijk een lastige. In de basis wil je als park en klant dat het zo snel mogelijk opengaat niet alleen vanwege de excitement om de attractie, maar ook vanwege de bouwhekken in de omgeving. Daarnaast zit er in een planning altijd ietwat marge voor tegenslagen, maar bij sommige tegenslagen is dit ook niet genoeg.

Persoonlijk vindt ik het overigens te vroeg om te oordelen op basis van 1 bron in Wessel om te zeggen dat het nog niet ‘af’ is.

Hoe ik er dan ook naar kijk is dat je het als de Efteling of ieder ander park nooit goed kan doen.

Is de attractie volledig gefinetuned heb je attractie een maand langer dicht met bijbehorende bouwhekken en de andere kant is dat het nog niet gefinetuned is maar je wel de bouwhekken en het gebied kan openen(De maand gebruik ik meer als voorbeeld).

Het is het een of het ander waarbij fans met allebei niet blij zijn.

Jacko een snelle boogie woogie

Daarvoor kan de waaghalsende bezoeker naar Sirocco..

• Jacko heeft hierop gereageerd.
                • Jacko vindt dit leuk.