Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
- Bijgewerkt
En het plafond loopt hier nog omhoog!
Toch wel fijn dat ze een aantal dingen geschrapt hebben. Die skeletten zien er wat cartoonesk uit en die tuinman aan de galg zou wat mij betreft nogal onlogisch zijn.
Leuk programma dit keer, niet veel nieuws voor ons die alles op de voet volgen, maar leuk om het muziekstuk eens van wat duiding voorzien te krijgen van Francis van Broekhuizen.
Maar als de uitlichting van het gebouw ook is zoals we zagen inclusief de rookeffecten dan ben ik al een blij ei, want hoe gaaf zag dat eruit zeg!
Nog even wachten nog voor mij maar 31 oktober ga ik naar de attractie, het zal wel loeidruk worden maar man wat heb ik er zin in!
- Bijgewerkt
Jammer dat het programma niet echt diepte heeft. Wel geinige ontwerpen.
Wat onwijs gaaf zeg! Prachtige tekeningen. Die van de doorsnede van het gebouw is er eentje voor in het Mooiste Efteling Ontwerpen-topic.
Mooi dat er uitleg is gegeven over het rustige stuk. Dat is dus te danken aan professor Nikken
Prachtige tekening, tuurlijk puur ter impressie maar blij dat de skeletten die ingetekend zijn niet in de attractie terugkeren. Geven mij een beetje Silly Symphony/Betty Boop jaren 30 vibes, beetje te cartoony. Ik zal donderdag voor de eerste keer in jaren bij ropedrop aanwezig zijn, zal ontiegelijk druk zijn maar kan niet wachten
- Bijgewerkt
In de documentaire van De vijf Zintuigen over het Spookslot hebben we volgens mij nog lachend horen vertellen dat het idee om het muziekstuk Danse Macabre in het Spookslot te gebruiken eigenlijk van een medewerker van de toenmalige NOS kwam? Zelfs Ton vd Ven had er nog nooit van gehoord.
Toch grappig om te merken dat men dat detail nu overal doodzwijgt..
Ik heb direct al die non Efteling stukken geskipt haha
voelt toch altijd een beetje raar om te horen over trump en Amerikaanse verkiezingen in een park waar je die dingen juist niet wil horen haha
- Bijgewerkt
Wachtreis filmpje on the way!
Click to reveal Click to hide
Ik vond het fascinerend om te leren dat op de plaats van vliegende hollander bijna een soortgelijke attractie als dmc was gekomen. De toorn der goden had ook een kantelende en draaiende schijf met 100+ mensen erop.
Nou ja jullie zullen dit al weten waarschijnlijk
Ik vond het dan weer fascinerend om gisteren te horen dat 200.000 mensen zich hadden opgegeven voor de Spooknacht..! En even zoveel voor de preview wedstrijd. Dat drukt ten minste eens in cijfers uit dat de Efteling echt leeft. Machtig interessant, want voor mijn gevoel was die groep pakweg 10 jaar geleden echt een behóórlijk stuk kleiner. Interessant om te zien waar dat nu aan kan liggen. De toegenomen fanmedia en de professionele insteek daarvan lijken me een groot aandeel te hebben.
gebeurd er trouwens nog iets bijzonders bij de general opening van zo'n attractie morgen?
Ik probeer zo veel mogelijk spoilervrij te blijven dus ik ben totaal niet bijgelezen. Bij voorbaat excuses als dit al tot in den treure is besproken, maar ik heb twee vraagjes:
-Hoe zit het kwa misselijkheid en draaierigheid van de attractie? Te vergelijken met de dans van de fantasievaarders in Symbolica, of is het behoorlijk meer gezwier en gedraai?
-Is er al duidelijkheid over de wachrij morgen? Zal er met een digitale rij gewerkt worden die op een gegeven moment vol zal zijn, of komt er gewoon een good old fysieke rij tot laaf waar je tot 20uur aan kan sluiten?