Eftelflags Ten eerste: we wéten helemaal niet of de rit niet goed werkt. Er is waarschijnlijk een vertraging opgetreden, we weten niet waardoor. Kan met de rit te maken hebben of met iets anders. Het is in ieder geval niet zo dat het ding helemaal niet werkt.
Ten tweede: de openingsdatum is al in juli aangekondigd. Dat is drie maanden geleden. De kans is groot dat de (waarschijnlijke) vertraging toen nog niet bekend was. In elk project kunnen tegenvallers optreden waardoor je aan het eind in tijdnood komt (en als die niet optreden is het ook nog vaak last-minute werk). Stel dat er in augustus of september iets misging. Ga je dan al communiceren dat je openingsdatum niet gehaald gaat worden? Dat hangt er denk ik van af wat het probleem is; als je verwacht het nog te halen doe je dat denk ik niet. Want zo’n beslissing is niet niks; we hebben het bij Droomvlucht en De Vliegende Hollander gezien (en je hebt er zelf bij Hellendoorn ook mee te maken gehad volgens mij, of was dat nog vóór jouw tijd daar?).
Als je 100% zeker wil weten dat alles op tijd klaar is, kun je pas een openingsdatum aankondigen als ook echt alles klaar is. En vanwege je marketing zal die opening dan altijd minimaal een paar weken ná de afronding zijn. Dus staat je nieuwe attractie een paar weken te wachten.
Overigens wacht ik in spanning op je lijst Eftelingattracties die bij opening niet af waren; ik kan er zo snel echt geen recente voorbeelden van bedenken.