1991 Interessante vondst! Tja, time will tell. Ik denk dat juist achter de horeca in het Huyverwoud dringend behoefte zal zijn aan bomen (om het zicht op de Hamburgerdoos iets verderop te ontnemen), dus ik zou geen fan van zijn van een paadje achter de horeca. De conceptart laat wel zien dat het stukje linksboven van 't Koetshuys wel veel leeg plein toont. Het logische zou zijn om het door te trekken naar de Promenade toe. Het gebouw zal, naar ik gok, toch wel rondom gedecoreerd worden, dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Voor mij het grootste argument voor een doorsteek daar is toch wel dat de ingang van Fabula met het spookachtige hekwerk anders zo'n raar, onlogische bedoeling wordt. Zo'n poortentree voor nóg een "toegangspoort" (de twee dierenrotsen) voor een attractie die eigenlijk maar een opgedirkte infill is die niet tot het collectieve geheugen rondom Eftelingattracties behoort? Het zou sterk uit de toon vallen.
En let wel: de Efteling heeft ons al eerder verrast door pas afgelopen dinsdag aan te geven dat er naast het huidige horecagebouw dus nóg een tentje ernaast wordt opgetrokken. Ik acht de kans niet onmogelijk dat men het in het Raveleijnkantoor in het komende jaar nog eens zal hebben over de mogelijkheid van dat pad.