The_Real_Infernape Tja die moeten ergens hun advertentie inkomsten mee genereren....

Ik hoop weer op een attractie ala droomvlucht of fata, waar je net als het spookslot trouwens, je eigen draai aan een verhaal kan geven en je verbeelding en fantasie kan aanspreken zonder dat je geforceerd een kant op moet kijken en je alles voorgekauwd krijgt.

Dave_coaster Het maken van een petitie heeft geen enkele zin aangezien Fons in zijn interview al zei: "Dit is nu betaald. Dat hotel en de nieuwe attractie komen er." Het maken van een statement is leuk, maar dat veranderd niks aan de situatie.

Mark ik bedoelde meer van dat het artikel pas zichtbaar mocht worden na een officiële aankondiging vandaag.
nu was het andersom, persartikel en pas later de officiële aankondiging van de efteling zelf.

• Mark heeft hierop gereageerd.

The_Real_Infernape Ik moest er ook wel om grinniken hoor, dit zijn Looopings berichten zoals je ze verwacht, en ze zijn na al die jaren het trucje nog niet verleerd 🤣

asuran ik bedoelde meer van dat het artikel pas zichtbaar mocht worden na een officiële aankondiging vandaag.

De papieren versie (ja die is er ook nog 😉) lag toen allang bij iedereen in de bus. AD/BD heeft gewoon een primeur gehad. De volgorde van berichtgeving ging geheel volgens plan ga ik van uit.

Jailsamer Maar dan wel een naam die internationale gasten ook snappen; ''ghost lock''.

Ach ik vind het nogal voorbarig dat heel veel mensen moord en brand spreken terwijl er nog 0 conceptarts naar buiten gebracht zijn. Ondanks M&M & Nest heb ik onwijs veel vertrouwen dat er een waardige vervanger voor het spookslot komt 😀

Joordi de efteling had gewoon meteen conceptarts toe moeten voegen dan was de commotie een stuk minder geweest

Debruijn7
        Qua aandacht bereikt de Efteling nu maximale capaciteit. Behalve dat het hotel nu onderbelicht lijkt. Over een x aantal weken kan de Efteling nog een keer een piek bereiken door concepten te delen.

Debruijn7
        Dat gaat niet altijd op volgens mij. Als er direct concept arts getoond worden heeft iedereen daar weer zijn mening over klaar en kunnen discussies alsnog hoog oplopen.

Liampie ik gebruik geen Facebook dus dat weet ik niet, maar het valt me tegen dat ze dan reacties overslaan op bijvoorbeeld dit forum. Hier komt van alles voorbij, positief en negatief. Zo wil je eigenlijk alleen maar je lezers meer de kant indrukken die negatief is over het verwijderen van het Spookslot.

Ik vraag mij af of de Efteling deze commotie had voorzien

Hoewel het bericht me redelijk zwaar valt als liefhebber van het Spookslot, wil ik me niet zo uitlaten als sommige voor mij hier. Ik sta redelijk open voor vernieuwing, maar ik zou het wel ongelofelijk tof vinden als er elementen uit het Spookslot terug komen in de nieuwe plannen.

Desondanks is dit natuurlijk een bericht wat net zo onvermijdelijk was als het verdwijnen van de Bob, iedereen wist ergens wel dat de attractie eigenlijk aan het eind van zijn levensduur zat en blijkbaar is opknappen (volgens de Efteling) niet de moeite waard. Erg jammer? Ja. Maar nogmaals ik wacht even af wat er voor terug komt. Waar ik er wel bij wil zeggen als we een ontwerp als Max en Morritz of Nest te zien krijgen dat dat voor mij ook wel een bijzonder bittere pil zal zijn.

Er is altijd zulke tegenwind als parken iconische of nostalgische attracties verwijderen. Maar zoals @ppc-anoniem-1 het zegt, velen vinden hem mooi maar gingen er eigenlijk niet meer in. Ik vind het ook jammer want het staat er mooi en het is typisch Efteling, maar als ik naar mijn laatste 10 Efteling-bezoekjes kijk ben ik er tweemaal ingeweest.

Ik hoop echt op een nieuwe spookachtige attractie wel, een darkride zou ik het liefst zien. Een Flying Theatre op deze plek lijkt me minder interessant. Een droptoren had ik geweldig gevonden maar met maximaal 25 meter bouwhoogte minder haalbaar.

In ieder geval hoop ik zéker geen achtbaan. Dit is een fantastisch mooi groen stuk park en als men er veel bomen gaat kappen ga ik huilen 😄

Wat een armoe. Eerst domineren ze jaren het nieuws met de absolute noodzaak om uit te breiden. Nu mogen ze uitbreiden en schrikken ze van de kosten. Laat die ruïne toch staan, de sfeer en beleving kan er alleen maar beter op worden.

DaltonTerror Er is altijd zulke tegenwind als parken iconische of nostalgische attracties verwijderen. Maar zoals @ongelofelars het zegt, velen vinden hem mooi maar gingen er eigenlijk niet meer in. Ik vind het ook jammer want het staat er mooi en het is typisch Efteling, maar als ik naar mijn laatste 10 Efteling-bezoekjes kijk ben ik er tweemaal ingeweest.

Dit is het een beetje he: als iedereen die nu klaagt het Spookslot de afgelopen jaren wat vaker had bezocht, was het wellicht een ander verhaal geweest nu.
          Ik sla bij een Eftelingbezoek Fata Morgana en het Spookslot eigenlijk nooit over. Maar meer dan 10-15 mensen staan er zelden in de hoofdshow.

Dutch23 ik hoop het toch niet want als de efteling dit zou doen vrees ik weer voor een kinder thema, dit systeem zou zich goed lenen voor een spannende attractie en niet een “pardoes” of Fabula thema. Ik zou liever zien wat Universal studios met dit systeem zou doen.

Wat mij betreft is het Spookslot dusdanig beeldbepalend voor de Efteling dat een sloop dan ook direct schade zal aanbrengen aan het merk Efteling.

Ook al is de attractie zelf in (entertainment) waardering de afgelopen jaren flink achteruit gegaan, juist dan moet er ook gekeken worden naar wat het nalatenschap nog is voor het merk Efteling. Met andere woorden, niet alleen kijken of de attractie nog populair is voor de huidige doelgroep, maar juist ook naar wat het nog toevoegt aan de identiteit van het park.

Ik vind dat de attractie echt nog steeds een upgrade zou moeten krijgen. Desnoods wordt het een totaal ander type attractie, maar het is zeker de moeite waard om met behoud van de esthetiek van het oorspronkelijke opnieuw relevant te zijn voor de toekomstige generaties.

Ik zag dat het nieuws ook op reddit terecht was gekomen. Wel 'interessant' om te zien hoe (vooral) niet-pretparkfans reageren. Iemand nog meer soortgelijke bronnen?

• Jules heeft hierop gereageerd.