Ik vermoed niet dat wat er besproken is, over Danse Macabre zou gaan.
Realistisch gezien gaat het Spookslot dit jaar pas afgebroken worden, ik vermoed niet dat er geplant gaat worden voor het begin van 2024.
Om zo ruim op voorhand er over te spreken lijkt mij alles behalve normaal.

Ik vermoed dus dat het absoluut niet over Danse Macabre gaat, zeker omdat die episode al ruim op voorhand opgenomen is. In de plek om dus weer volledig los te gaan over dit, kunnen we het zekere voor het onzekere nemen en ervan uitgaan dat dit budget niet voor Danse Macabre is, maar voor een eerder project (zoals vermoedelijk Archipel) dat vermoedelijk ondertussen afgerond is, of voor begin volgend jaar is?

Ik kan mij écht moeilijk inbeelden dat het al over Danse Macabre gaat, er is letterlijk nog geen spade in de grond gegaan voor dit project (nu ja, je weet wat ik bedoel)... en we kunnen tenslotte pas oordelen over de beplanting als we de contouren van het nieuwe gebouw gaan kennen...

Kevjoe
    Op zich heb je wel een punt.. echter, de planning van Dance Macabre inclusief budgettering is natuurlijk al jaren gaande. Het budget voor groen zal dus ook al lange tijd vast liggen.

Als het echter inderdaad aanplantingen zijn voor een ouder project, zou ik dat zeker toejuichen.

Paar foto's van vandaag, hoewel er weinig bijzonders te zien was.

Wat ik nog niet wist (als de rest het hier wel wist dan heb ik gewoon niet goed opgelet haha) is dat er niet één maar twee bouwwegen tussen de bomen door van Piraña naar Spookslot lopen. Het is echt flink veel infra dat hiervoor tijdelijk wordt aangelegd.

Trollenbol
      Dat dacht ik ook over die bouwwegen. Maar ik begreep vandaag dat 1 van die wegen een nieuw/tijdelijk voetpad is. Op jouw foto's is dat het pad zonder hekken ervoor. Daar hebben tot vandaag volgens mij ook constant hekken voor gestaan.

Ik snap niet helemaal meer hoe ze dit nu gaan doen en wat er straks wel en niet toegankelijk blijft maar ik ben wel zeer benieuwd wanneer het eerste zware materiaal voor de echte sloop het terrein gaat betreden.

Gianni Maar ik begreep vandaag dat 1 van die wegen een nieuw/tijdelijk voetpad is.

De bezoekers verderop de foto en de lantaarnpaal verraden het eigenlijk ook wel. 😃

• Gianni heeft hierop gereageerd.

De twee paadjes geven een lekker Efteling in de jaren 90 gevoel. Van mij mag de shortcut naar Baron blijven bestaan. Scheelt ook weer een bezoekersstroom bij het altijd drukke Piraña knooppunt.

Brabander Ik zit de laatste kleine boodschap te luisteren over thematisering met mensen van de Efteling. Hier hoorde ik in dat ze 25.000 aan bomen gaan uitgeven voor een van de lopende projecten.

Ik heb die aflevering inmiddels ook beluisterd, maar het was een puur hypothetisch geval.

Gezien dat ze deze week met hakken en breken zijn begonnen, had ik wel een nieuws item verwacht. Maar met het niet roken, herfst en Joris en zijn Draak nieuws. Zal er de komende twee weken niet veel komen.

Een ander idee was, dat ze dit doen in de week van Halloween. Omdat dan andere parken dan vooral daarmee pronken. Goed moment om Macabre nieuws uit te brengen.

2 bericht is gesplitst naar temp.|2 berichten zijn gesplitst naar temp.
            7 dagen later

Tof! Ik ben heel benieuwd naar de uitwerking hiervan

22 dagen later

Maandag om 10:00 de eerste aflevering, ik ben zeer benieuwd!

• Mark vindt dit leuk.

Nieuws over Danse Macabre op 31 October (halloween) lag zo voor de hand dat ik niet dacht dat ze het gingen doen

En ik het had mis

Zit toch wel veel werk in weer. Een professionele productie met acteurs. Heel benieuwd naar dit verhaal.

Ziet er goed uit zeg, hoge production values. En zo snel de eerste aflevering al! Ben vooral benieuwd naar het tempo waarin afleveringen uitgebracht gaan worden, er zal tussen de eerste en tweede wel een groot gat zitten?

• Tim heeft hierop gereageerd.

Trollenbol Er zullen tien afleveringen zijn. Over ongeveer twintig maanden opent de attractie. Elke twee maanden een episode?

Tim Dan zou de laatste aflevering in juni 2024 zijn. Meestal wel de periode dat de Efteling een nieuwe attractie opent. Lijkt mij dus heel aannemelijk. Maar het zou ook kunnen dat ze langzaam beginnen en daarna elke maand een aflevering doen.

Edit: ik bedenk me nu ook dat ze misschien een twee maandelijkse making of van het hotel kunnen doen. Dat ze die afwisselen met Danse Macabre.

• Mark heeft hierop gereageerd.
                • Tim vindt dit leuk.

Dutch23 Edit: ik bedenk me nu ook dat ze misschien een twee maandelijkse making of van het hotel kunnen doen. Dat ze die afwisselen met Danse Macabre.

Dit zou toch wel heerlijk zijn!

Vind het zelf ook een toffe teaser, hopelijk wel voldoende bouw- en concept materiaal en niet teveel focus op verhaal, maar gezien eerdere producties lijkt me dat niet te verwachten.