Trollenbol Dit voelt vooral nog als torenhoge muren waar wat gevels tegenaan zijn geplakt met beperkte afwisseling en diepte. Sowieso veel herhaling in de thematische elementen op de tekening (een balustrade achter iedere set ramen, etc).

Die herhaling is vrij gebruikelijk bij een dergelijke kapel/koepel. Dat zie je in de oude kapel waar 'The Amsterdam Dungeon' zich in bevind ook. Qua dynamiek denk ik dat we die balustrades ook daadwerkelijk in fysieke vorm gaan zien en we op verschillende balustrades verschillende schouwspelen gaan zien. Bijv. een orkest wat op 1 verschijnt, de Dirigent die misschien heel dramatisch op de andere staat etc etc.

Als je kijkt op RCDB bij de foto's van de oude Reaper achtbaan dan zie je wat ik bedoel omtrent de kapel https://rcdb.com/3267.htm#p=13894

Trollenbol Ik denk dat we best nog wat verrassingen mogen verwachten en dat het platte of herhalende wel meevalt. Ligt er ook een beetje aan hoe alles beweegt.

Trouwens, op de concept-art lijken de achterste 2 banken ook een tilt te hebben. Niet meer dan logisch als je show-case ride alle functies aan boord heeft. Ik ben ontzettend benieuwd naar deze ride!

• Ruubje heeft hierop gereageerd.

PatrickO

Om mezelf te quoten

Tonnie Op het Efteling Blog staat
      "Ze is nog van de betovergrootvader van Virginie geweest. Wist je dat hij ooit deelnam aan een beroemd muziekconcours? Als dirigent notabene."

Dus Jozef is dan de betovergrootvader van Virginie, maar logischerwijs zou die geen Charlatan heten met zijn achternaam, dat is Otto.

Zou t echt zo zijn dat de naam Jozef gewoon gesneuveld is ivm wat controverse die erover was ontstaan?

PatrickO Of in die tijd was het niet ongewoon dat je met familie in het huwelijksbootje stapte? 🤣

Vooropgesteld dat het inderdaad een foutje/latere aanpassing van de Efteling lijkt te zijn was het inderdaad niet ongewoon dat echtgenoten een betovergrootouder deelden. Zeker niet in kleinere dorpen of gehuchten. Ook vandaag de dag zal het in (van oudsher) afgesloten dorpsgemeenschappen nog relatief vaak voorkomen. Realiseer je dat een betovergrootvader de opa van jouw opa is, tegen die tijd ben je het familiegevoel wel kwijt en sowieso raak je anders heel snel door de beschikbare mensen heen. 😛

Edit: Ik hou dit topic niet scherp in de gaten, en heb even gemist wat voor controverse er was over de naam Jozef Charlatan?

Merci voor de reacties! Controverse over de naam Jozef heb ik ook even gemist denk ik…Nu wel heel benieuwd wat daar dan de reden van zou zijn…

Hopelijk is Jozef Charlatan indd als personage vervangen door de nog naamloze betovergrootvader van Virginie…Want naast deze is, voor mijn gevoel, het ook vreemd dat Jozef ‘spoorloos’ van de aardbodem verdwijnt’ terwijl die dan naast de abdij begraven ligt, dan is tie namelijk niet ‘kwijt’ 😅 Op mysterieuze wijze aan z’n einde gekomen is zeker mogelijk, je moet ‘m dan toch nog ergens begraven!

Ik zou het gewoon jammer vinden als we van het ene, achteraf geschreven, gekunstelde verhaal opnieuw een verhaal met plot-gaten krijgen wat niet nodig is. Maar vooralsnog wellicht aannames in een te vroeg stadium. 🤣

PatrickO Ik zou het gewoon jammer vinden als we van het ene, achteraf geschreven, gekunstelde verhaal opnieuw een verhaal met plot-gaten krijgen wat niet nodig is. Maar vooralsnog wellicht aannames in een te vroeg stadium. 🤣

Ik denk dat ze meelezen en door ons de gaten laten duiden in het verhaal 😅

Ik mis ook nog de violist Ignatus Violinist in het verhaal. Allicht moet Jozef nog in het geheel gaan voorkomen en is de betovergrootvader helemaal Jozef Charlatan niet...

Mark

Heel benieuwd hoe dit mysterie zich ontvouwt… 😆

De Efteling heeft mijn interesse voor Danse Macabre met de making off gewekt. Ik ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van de attractie. De Efteling en prototypes hebben namelijk niet echt een gouden verleden (Droomvlucht, De Vliegende Hollander, Villa Volta die ook langere periodes met storingen kende). Ik vertrouw Intamin er wel op dat ze een degelijk product leveren, maar ik hoop dat de Efteling niet té eigenwijs is en alles naar eigen hand wilt programmeren (JedD).

Het verhaal vind ik voor nu nogal langdradig en onrealistisch. Vooral het "vloggen" vond ik nogal een vreemd iets in de making off. Ik laat me graag verrassen. Het verhaal lijkt me ook te ingewikkeld te worden voor de attractie. We weten allemaal hoe dat uitpakte bij Raveleijn...

Wat doet het trouwens pijn om het Spookslot gesloopt te zien worden hé? Ik krijg helemaal "Pegasus-vibes" erbij. Daar stond ik ook muisstil aan de DVH-kade te kijken naar de sloop. Ik heb altijd begrip gehad voor de sloop en vernieuwing van beiden attracties, maar de sloop daadwerkelijk zien is best heftig.

msnguy Ik vertrouw Intamin er wel op dat ze een degelijk product leveren

Het blijft Intamin, dus het zal wel vaak in storing liggen.

msnguy Het verhaal vind ik voor nu nogal langdradig en onrealistisch. Vooral het "vloggen" vond ik nogal een vreemd iets in de making off. Ik laat me graag verrassen. Het verhaal lijkt me ook te ingewikkeld te worden voor de attractie. We weten allemaal hoe dat uitpakte bij Raveleijn...

Ik snap het hele verhaal nogsteeds niet, niet te volgen, en waarom heet die ookalweer geen jozef meer?

Dat vloggen is qua tijdsperiode ook niet te begrijpen, echt een "How do you do, fellow kids" moment.

Verder snap ik de keuze voor een thrill flatride best, ze hadden er naast de Halve Maene amper een. Hoewel een nieuwe thrillride minder hard nodig is dan een tweede waterride, is het toch mooi dat dit gaatje is gedicht.

Ik zie wel veel, voornamelijk oudere, mensen klagen dat ze straks niet in Danse kunnen stappen vanwege het feit dat het een thrillride is, en dat is wel jammer voor hun. Allicht dat de Efteling daar al iets op bedacht heeft in de vorm van een kleine walkthrough of iets degelijks.

Ik dacht en dan vooral het einde van de video meteen aan The Blair Witch. Ik ben benieuwd welke kant het op gaat, het vloggen vond ik voor een 1e video niet meteen vervelend.

Ik ben net begonnen met de serie 'Cabinet of Curiosities' op Netflix (aanrader!) en de sfeer en het verhaal die in de making off worden neer gezet doen me daar opvallend aan denken. Super griezelig is het nog niet, maar het wekt al wel een beetje kippenvel op voor het unheimliche wat er nog gaat komen en het heeft een heerlijke occult vibe. Ik vind de naam 'Het Onnoembare' daar ook perfect bij passen. (Plus natuurlijk de goed gekozen voice-over)

Het vloggen is een beetje raar, maar zolang dat tot de making-off beperkt blijft (ik verwacht dit niet in de attractie terug te zien) kan ik daar echt prima mee leven.

Wat betreft het jozef charlatan / betovergrootvader gedoe, waarschijnlijk is hier gewoon nog het e.e.a. aan het verhaal getweakt sinds de eerste bekendmaking.

QDude24 Wellicht is Otto slechts verre achter familie 😉? Er zit zeker veel potentie in de storyline, ben benieuwd naar de volgende afleveringen.

Uitspraak van RvS: voor bouwprojecten waarvoor nog geen vergunning is verleend zullen nieuwe stikstofberekeningen moeten worden gemaakt. Dat zal in veel gevallen een flinke vertraging betekenen.

Was de bouwvergunning voor Danse Macabre al verleend eigenlijk?

scagen Die herhaling is vrij gebruikelijk bij een dergelijke kapel/koepel. Dat zie je in de oude kapel waar 'The Amsterdam Dungeon' zich in bevind ook.

En dichterbij huis, de oude Ronde Zaal van Spookslot net zo. Daar lijkt de tekening ook wel enigszins schatplichtig aan, gezien de identieke kaarsenhouders in de hoeken. Nu was het bij Spookslot een opwarmertje in de wachtrij maar hier de hoofdshow. Hopelijk krijgt Danse Macabre óók nog een fraaie walkthrough, waar men dan wel de kans heeft een interessante route uit te stippelen.

Trollenbol

Je had me ook aan het denken gezet over de ‘diepte’ van het decor, en of dat nogal 1 dimensionaal/plat zou lijken.
                    Met m’n zeer beperkte wiskundige inzicht heb ik toch een poging gewaagd, volgens mij was het gebouw zelf ongeveer 35 meter doorsnede? In ieder geval de onderste laag, het plateau heeft een doorsnede van 18 meter, dan blijft er ongeveer 17 meter over. Dat delen door 2 komt op 8,5 meter aan iedere zijde.
                    Maar wat daar dan nog vanaf gaat? Geen idee…
                    Ruwe schatting dat je ongeveer een meter of 5/6 overhoudt voor de diepte van het decor? 😅

Nogmaals, niet zo goed in tellen, dus correct me if I’m wrong! 😀

Trollenbol Dit voelt vooral nog als torenhoge muren waar wat gevels tegenaan zijn geplakt met beperkte afwisseling en diepte.

Ik verwacht dat er meer diepte komt in het aanzicht stuk wat we op de tekening zien. Zo zullen vast de monniken nog voorbij komen. Alleen we zien slechts deze helft van de ronde.

Ik ga er even vanuit dat de helft waar wij staan van het bekijken van dit schouwspel (de tekening), dat dit misschien zomaar een tuin of kerkhof kan zijn. Een andere setting. Ik verwacht de grafstenen terug.

Mocht dit niet zo zijn, verwacht ik nog wel diepte 'achter de ramen'. Monniken, tuinman, de vrouw in vlammen. Dat soort dingen.

Meint Ik moest hier te hard om lachen toen ik deze van de week voorbij zag komen.
                      "up to the top, high to the sky, closer to the moon" "piew piew"