wh_k Kans lijkt mij enorm klein, Kate Bush is niet echt de persoon meer voor uitbundige dingen.
Ze heeft jaren niet opgetreden en is nog maar net paar jaar terug aan het optreden, met altijd de vraag om niets op te nemen en het zo intiem mogelijk te houden.
Ik denk niet dat Kate Bush nog interesse heeft in dingen zoals dit, hoe spijtig dat ook is.

Gezien de grote hoeveelheid mensen die na het verzoek om terug on topic te gaan toch nog even het laatste woord wilden hebben is die discussie afgesplitst naar dit topic: Meningen over recente Efteling projecten en vertrouwen in toekomstige. Ik heb geprobeerd hierbij zoveel mogelijk de on- en offtopic posts van elkaar te scheiden maar de kans bestaat dat er nog wel wat tussendoor geglipt is.

Dan kunnen we hier nu weer echt verder over Danse Macabre!

Heel even terug naar het huidige slot want ondanks dat ik erg enthousiast ben over hoe het waarschijnlijk gaat worden doet de sloop van het oude slot mij toch nog een beetje pijn hoor.

In het interview met Sander de Bruijn en Jeroen Verheij stond dit te lezen: Niet onbelangrijk is dat we het Spookslot gaan vereeuwigen, zodat iedereen op zijn eigen manier daar nog tot in lengte van dagen aan terug kan denken.

Ik vroeg me af hoe ze dit gaan doen. Wat ik hoop is dat er een goede 360° film gemaakt wordt van het (huidige) spookslot. Mooi gefilmd, uitgelicht en het liefst 4K. Ik heb op youtube één 360° video gevonden, ik ben sowieso al blij dat deze bestaat, maar in de video lopen ze best snel de gangen door, terwijl er van alles te zien is zoals de jammerende man etc. En het is ook alleen van binnen, helemaal mooi zou zijn als er een rondje om het huidige slot wordt gemaakt en dat je het bijvoorbeeld ook ziet vanaf het heksenpad, door de tunnel etc.

Hook Hij heeft laatst inderdaad een dag doorgebracht in het Spookslot om alles vast te leggen.

Victor In het interview met Sander de Bruijn en Jeroen Verheij stond dit te lezen: Niet onbelangrijk is dat we het Spookslot gaan vereeuwigen, zodat iedereen op zijn eigen manier daar nog tot in lengte van dagen aan terug kan denken.

Zou het niet kunnen dat er een VR ervaring komt zoals bij Droomvlucht? Dus het Spookslot die je doormiddel van VR weer kan beleven? Het zal natuurlijk in het begin een te kleine capaciteit hebben, maar daarna is het een mooie manier om het Spookslot her te beleven.

Dutch23 Ik weet niet of VR daarvoor heel veel zou toevoegen. Voor de wachtrij wellicht wel, maar we zijn gewend om de hoofdshow stilstaand van achter een glazen ruit te bekijken. Die ervaring kun je denk ik ook oproepen met een goede ‘standaard’ filmopname.

Of gewoon een leuk souvenir van het Spookslot, bijvoorbeeld in zo’n snowglobe, ook dat is al vereeuwigen. Daarnaast zullen we hopelijk ook wel een tentoonstelling krijgen in het Efteling Museum.

Ik ben zeer benieuwd hoeveel van het Spookslot we eigenlijk gaan terugzien in Danse Macabre.
        Men heeft het over een vereeuwiging van het Spookslot met moderne technieken.
        Ik weet niet of ik daar zo fan van ben. Een knipoog of twee zijn welkom, maar ik hoop dat DM toch een geheel nieuwe, eigen attractie wordt met een uniek sfeertje.
        Als men zich te hard focust op "eerbetoon aan het Spookslot" krijg je eerder een doorgedreven renovatie dan de bouw van een nieuwe ride. Dat zou ik spijtig vinden.
        Het Spookslot is 44 jaar lang een prima ride op zich geweest, voor mij hoeft die niet geforceerd terug te keren om "hem toch maar niet helemaal te doen verdwijnen".

Tim Als men zich te hard focust op "eerbetoon aan het Spookslot" krijg je eerder een doorgedreven renovatie dan de bouw van een nieuwe ride. Dat zou ik spijtig vinden.

Het spookslot was zo gedateerd dat ik daar niet zo bang voor ben. Ik denk eerder dat de Efteling probeert te zeggen dat het niet opeens een heel andere setting gaat worden. Dat er opeens een zombie thema wordt neergezet, bij wijze van spreke.

Het spookslot filmen, of VR-Filmen vanaf één punt heeft ook weinig nut. Het mooie van het spookslot is toch ook wel dat je weer andere details kunt zien afhankelijk van waar je staat. Als je een camera (of VR opname) netjes vanuit het midden zou doen (wat normaal de meest logische plek is), zie je bijvoorbeeld de heksenverbranding niet.

Een goede Hi-Res compilatievideo zou wellicht nog de mooiste oplossing zijn.

De omvang van dit topic begint enorm te worden en omdat er steeds meer informatie beschikbaar komt hebben we per direct besloten om een tijdelijke subcategorie toe te voegen aan het forum:

https://forum.pretpark.club/t/danse-macabre

Als er nieuws is over Danse Macabre dan mag dat vanaf heden in een nieuw topic worden besproken zodat we op den duur ook wat meer overzicht terug gaan krijgen. Voel je vrij de ruimte te gebruiken die een forum biedt zonder alles in dezelfde topics te bespreken!

Progress Inderdaad voor de wachtrij (met die onheilspellende muziek en geluidseffecten, de hal met kroonluchter) en buitenzijde zou het het meeste toevoegen. Voor de hoofdshow ben ik het eens dat het weinig toe zou voegen, tenzij ze achter de ruit gaan staan, middenin het decor (maar dan wordt er denk ik ook van alles zichtbaar qua techniek die je van de voorkant niet ziet).

• Mark heeft hierop gereageerd.

Victor Voor de hoofdshow ben ik het eens dat het weinig toe zou voegen, tenzij ze achter de ruit gaan staan, middenin het decor

Toch krijg ik het gevoel dat dit het gaat worden, we zitten straks ín de show. Niet geheel letterlijk dezelfde maar herken wel elementen en dan ook met de huidige stand van de technieken. En ik word juist wel heel enthousiast van dat idee.

Ja dat klopt, zoiets gaat het als we de berichten moeten geloven ook inderdaad worden. Ik had het meer over de vereeuwiging van het oude slot op (VR) film. Maar dat je er middenin zit is zeker een heel groot pluspunt ten opzichte van de huidige situatie.

• Mark vindt dit leuk.
            9 dagen later