Het is veel te blokkerig allemaal ik mis detail. Ik vind het persoonlijk niet echt mooi ik had liever meer kasteel ruine gezien. Het is teveel blokkendoos met een koepel op en dan nog maar te hopen dat er niet zo een kleurrijk bord boven de ingang komt.
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
PretparkPro Het is veel te blokkerig allemaal
Ook niet heel gek met die lage resolutie
- Bijgewerkt
Volgens mij is dat “gekleurde bord boven de ingang” helemaal niet de ingang. Het heeft het uiterlijk van de Spookslot ingang, maar volgens mij krijgt het niet deze functie.
Ik gok haast dat hier een winkel of horeca komt. De ingang komt iets meer naar rechts naar mijn idee. Daar vormt zich een soort van poort die lijkt op de sfeerimpressie van een paar weken terug. Het lijkt mij dat de wachtrij daar tussen die bogen komt. Bovenop is dan de uitgang, daar waar de vlaggen helemaal rechts staan.
Dutch23 Het zou ook kunnen dat die poort de Single Riders ingang zal worden, want deze attractie zal hoogstwaarschijnlijk een Single Riders rij bevatten. En de ingang aan de linkerkant lijkt bijna identiek op de ingang van het Spookslot, dus dat zal zeker ook de ingang van Danse Macabre worden.
En als ik me niet vergis zie ik ook een kleine overdekte gaanderij links van de ingang. Waarschijnlijk wordt dit het meandering gedeelte van de wachtrij.
Crowket de structuur van de voorkant is blokkerig. Een ruïne is niet meer mooi recht.
John Maar los daarvan, wat voor gebouw is het verder? Het is geen kerk, het is geen burcht en geen slot.
Het lijkt een beetje op een ronde 'kapittelzaal' waar monikken samenkwamen om te leren. Ik vind het gebouw zelf een klein beetje iets weghebben van een lage kopie van de 'kapittelzaal' van de kathedraal te Lincoln (engeland).
Bron: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Lincoln_cathedral_chapterhouse.JPG)
Wie weet komt er rechts naast dit gebouw een kerktoren met een droptower erin. Vormt het bij elkaar een hele kerk. Of zullen we het toch maar realistisch houden?
- Bijgewerkt
Mark Het gebouw voelt niet aan als 'organisch' ontwikkeld ja. Het is erg 'ontworpen' in tegenstelling tot het Spookslot wat bestaat uit uitbouwtjes.
Toch vind ik het een zeer mooi ontwerp, al zal niets het Spookslot kunnen vervangen voor mij. Qua thematiek is het Spookslot anno 2022 nog altijd vér boven het niveau van concurrerende parken.
John Dat klopt, ik heb nog nooit een kasteelruïne gezien met een dak. Het contrast tussen de staat van de wanden en het dak is wel erg groot.
Piet_Verdriet Volgens mij is al bevestigd dat het een abdij is. In de teaser hoorde je ook monnikengezang.
PretparkPro Wellicht zien we snel bouwtekeningen, dan zouden we de diepteverschillen in de gevel beter in kunnen schatten.
Dutch23 Zou die poort niet de ingang van een inpandig Spookslot eerbetoon kunnen worden? Het Spookslot zou toch vereeuwigd worden in het gebied?
- Bijgewerkt
Hier de afbeelding van Looopings in het originele formaat :
Click rechts en kies "afbeelding bekijken"
- Bijgewerkt
Getracht de afbeelding te upscalen... ietsjes meer op te zien maar helaas blijft het een en ander onduidelijk.
Als ik naar de rechterkant kijk krijg ik het idee dat daar misschien wel het begraafplaats(je) te vinden gaat zijn... een soort rood bord aan een hek met twee pilaren komt me bekend voor van de sfeerimpressie.
En had ik hier nou ergens gelezen dat deze rit slecht 1 minuut 3 gaat duren?
Pretparkgenot Dat klopt, ik heb nog nooit een kasteelruïne gezien met een dak. Het contrast tussen de staat van de wanden en het dak is wel erg groot.
John Linkerzijde en het dak zien er wat betreft technische staat goed uit en lijkt waterdicht. Terwijl 20 meter verder de gevels er als een ruïne bij hangen. Hoe kan dat?
Nu bij het huidige Spookslot ruïne is dit toch ook duidelijk aanwezig? De voorzijde is zeker een ruïne, maar de gaanderij rechts heeft een dak die 'technisch in goede staat' is, ook bij de uitgang een mooi afdakje wat niet afgebrokkeld is, en dan nog de achterzijde met de Witte Walvis waar de uitbouw er al helemaal netjes uitziet.
Niet alles hoeft toch in vervallen staat te verkeren? Ik vind het ontwerp zoals nu afgebeeld is een sfeervolle toevoeging aan het park, een mooi groot gebouw dat (naar alle waarschijnlijkheid) 360 graden gethematiseerd wordt. Ik ben nu al fan!
- Bijgewerkt
Zullen we vanaf hier vanuit dezelfde positie naar het gebouw kijken? Die boom links in de plantenbak lijkt de boom die er nu ook staat.
Heel erg blij met het hoogteverschil. Stiekeme hoop dat we dan via een tombe ofzo de grond ingaan. Is dit hoogteverschil nu ook al aanwezig? Voor mijn gevoel niet, maar misschien toch wat valsplat?
- Bijgewerkt
jeffrey Zullen we vanaf hier vanuit dezelfde positie naar het gebouw kijken?
Als onderstaand plaatje klopt is de verhoging vanuit het gebouw (wat in mijn ogen de ingang is met de vaandels) richting Pardoes Promenade gericht en staan we dus op het heksenpad te kijken naar het gebouw.
Qua landschap zou jouw locatie overigens logischer zijn. Met de ingang vanaf huidig heksenpad. Maar dan klopt bovenstaande plaat niet.
Omcirkelde gebieden van links naar rechts denk ik dat we kijken naar: 1. Huidige plein Witte Walvis, 2. Nieuw horecapunt, 3. Ingang DM, 4. Pardoes Promenade.
Hoe je vanaf de Pardoes Promenade ivm hoogteverschil naar de ingang komt ben ik benieuwd naar, wellicht loopt er een helling/trap aan de andere kant van het gebouw?
- Bijgewerkt
wh_k Klinkt voor mij plausibel!
Zou het kunnen zijn dat het horeca punt een soort brouwerij in de abdij is? Dat zou ook mooi met de regionaal verhaal (la trappe) gaan net als villa volta.
Verder doet op basis van dit plaatje het pand wel eer aan het huidige spookslot, maar ik ben het wel helemaal eens dat het gebouw passend is gemaakt naar de attractie.
Daarnaast ben ik benieuwd of er een soort doorgang komt door/langs het pand net als met het huidige doorgang van het spookslot.