Bouwtekeningen in de aanvraag en dan deze lek… er zit een persbericht aan te komen gok ik! Een HQ concept-art zou fijn zijn.

Het lijkt er toch echt op dat de Spookslot stijl 1 op 1 terugkomt. De tekenstijl van Jeroen is dan wel wat anders, maar je ziet al een aantal elementen van het huidige slot in dit ontwerp terugkomen. Kijk maar naar de ingang, die lijkt extreem veel op de ingang van het Spookslot.

Het ontwerp van Spookslot is natuurlijk een stuk interessanter doordat het geen herhaling bevat en uit elke hoek anders was, maar dit ziet er zeer zeker ook fraai uit. De stijl en sfeer hebben ze in ieder geval helemaal goed!

Gave tekening! De sfeer van het gebouw is prachtig.
Ik word er erg enthousiast van.
Ook het hoogteverschil vind ik tof! (je komt rechts op de eerste verdieping binnen)

Enig minpuntje, ik vind het wel een beetje een gevel/facade. Het gebouw lijkt passend gemaakt om een attractie in te passen, waar het huidige spookslot dat niet verraad, vind ik dit niet als een "natuurlijk" gebouw ogen.
(en ja, een gebouw is nooit 'natuurlijk', maar ik weet het niet beter uit te leggen)
Ook lijkt het wel heel erg de sfeer van Spookslot te kopiëren 'om er maar op te lijken'.

Maar bovenstaande kritische noot (ha!) komt vanaf een vage tekening en een plat aanzicht, de omgeving en 3D kan dit beeld ontzettend veranderen natuurlijk.

De koepel van deze Dance Macabre ontwerptekening heeft iets van de achtergevel koepel van droomvlucht.

Mark (en ja, een gebouw is nooit 'natuurlijk', maar ik weet het niet beter uit te leggen)

Het spookslot heeft dat organisch gegroeide uiterlijk inderdaad, wat natuurlijk geweldig past bij een eeuwenoud kasteel. Een groot middengebouw met torentje hier, gaanderijtje daar, nog een octogonzaal er aan vastgeplakt. Die gelaagdheid en diepte mis ik ook nog een beetje in deze tekening.

Maar het ziet er toch wel erg tof uit zeg. Ik kan niet wachten op meer (ontwerp/bouw/sfeer) tekeningen en de uiteindelijke attractie!

Het dak doet wel een beetje denken aan dat van Vogel Rok, wellicht Droomvlucht ook inderdaad, met vervolgens gigantisch veel details op de muren geplakt.

Die vorm is bijna te simplistisch maar qua sfeer is het toch minstens zo indrukwekkend als Spookslot, die voornamelijk aan de oost- en westzijde vrijwel geen details kent. Hier zal de aankleding, ik neem aan, helemaal rond van hetzelfde niveau zijn. Ik denk dat dit, mits het in een omgeving met dichtbegroeid bos staat, zodat je het gebouw niet van veraf kunt zien zoals op de tekening, heel effectief kan zijn en dat die basisvorm misschien niet eens meer opvalt.

Niemand heeft nog over dat lelijke bord boven de entree gehad. Dat is wel echt een smet op het geheel, wat voor de rest prachtig is. Het is zo in stijl en dan lijkt er een soort Carnaval Festival bord boven de entree te staan.

broodje123 Niemand heeft nog over dat lelijke bord boven de entree gehad.

Wel gezien. Maar door de lage resolutie vind ik zo vaag wat dat nu moet voorstellen, dat ik het nog maar even negeer.

Op het eerste gezicht sfeervol, maar als je langer kijkt is het een bijzonder gebouw. Linkerzijde en het dak zien er wat betreft technische staat goed uit en lijkt waterdicht. Terwijl 20 meter verder de gevels er als een ruïne bij hangen. Hoe kan dat?

Je ziet duidelijk dat het ontworpen is om een attractie in te stoppen. Maar los daarvan, wat voor gebouw is het verder? Het is geen kerk, het is geen burcht en geen slot. Het is een gebouw in een hele specifieke vorm die ik nog niet kan thuisbrengen. Ik mag hopen dat ze ook ruimte hebben bedacht voor een wachtrij... Ik wacht nog even met heel enthousiast worden 🙂

Zou het een vervallen concertgebouw voorstellen? Aangezien de attractie vooral gaat draaien om de klassieke muziek en in de teaser wat muziekinstrumenten en een dirigent naar voren kwamen. Dat “rare” bord boven de ingang een vervallen aankondiging voor een concert van eeuwen geleden? Ik noem maar wat geks.

Ergens vind ik het wel jammer dat de oude gevel niet 1 op 1 teruggebouwd wordt. Het zal me allemaal benieuwen, maar door deze tekening ben in toch weer wat positiever gestemd.

John Linkerzijde en het dak zien er wat betreft technische staat goed uit en lijkt waterdicht. Terwijl 20 meter verder de gevels er als een ruïne bij hangen. Hoe kan dat?

Ik zie toch echt flinke beschadigingen in het dak hoor.

• John heeft hierop gereageerd.

John Maar los daarvan, wat voor gebouw is het verder?

Looopings noemt het nu in het artikel een klooster.

Progress Dat zwarte ding? Ik dacht dat het een vogel was 😃

Het is veel te blokkerig allemaal ik mis detail. Ik vind het persoonlijk niet echt mooi ik had liever meer kasteel ruine gezien. Het is teveel blokkendoos met een koepel op en dan nog maar te hopen dat er niet zo een kleurrijk bord boven de ingang komt.

Volgens mij is dat “gekleurde bord boven de ingang” helemaal niet de ingang. Het heeft het uiterlijk van de Spookslot ingang, maar volgens mij krijgt het niet deze functie.

Ik gok haast dat hier een winkel of horeca komt. De ingang komt iets meer naar rechts naar mijn idee. Daar vormt zich een soort van poort die lijkt op de sfeerimpressie van een paar weken terug. Het lijkt mij dat de wachtrij daar tussen die bogen komt. Bovenop is dan de uitgang, daar waar de vlaggen helemaal rechts staan.

John Progress Dat zwarte ding? Ik dacht dat het een vogel was 😃

En de grote scheur daar links van.

Dutch23 Het zou ook kunnen dat die poort de Single Riders ingang zal worden, want deze attractie zal hoogstwaarschijnlijk een Single Riders rij bevatten. En de ingang aan de linkerkant lijkt bijna identiek op de ingang van het Spookslot, dus dat zal zeker ook de ingang van Danse Macabre worden.

En als ik me niet vergis zie ik ook een kleine overdekte gaanderij links van de ingang. Waarschijnlijk wordt dit het meandering gedeelte van de wachtrij.

Crowket de structuur van de voorkant is blokkerig. Een ruïne is niet meer mooi recht.

John Maar los daarvan, wat voor gebouw is het verder? Het is geen kerk, het is geen burcht en geen slot.

Het lijkt een beetje op een ronde 'kapittelzaal' waar monikken samenkwamen om te leren. Ik vind het gebouw zelf een klein beetje iets weghebben van een lage kopie van de 'kapittelzaal' van de kathedraal te Lincoln (engeland).

Bron: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Lincoln_cathedral_chapterhouse.JPG)

Wie weet komt er rechts naast dit gebouw een kerktoren met een droptower erin. Vormt het bij elkaar een hele kerk. Of zullen we het toch maar realistisch houden? 😉