Jailsamer niet dat ik weet. Ik kwam alleen zelf tot de conclusie dat bij een capaciteit van 80 personen per rit en 1250 personen per uur er ongeveer 1,5 minuut aan rittijd over blijft aangezien 80 mensen lossen en laden behoorlijk wat tijd kost.

Omcirkelde gebieden van links naar rechts denk ik dat we kijken naar: 1. Huidige plein Witte Walvis, 2. Nieuw horecapunt, 3. Ingang DM, 4. Pardoes Promenade.

Hoe je vanaf de Pardoes Promenade ivm hoogteverschil naar de ingang komt ben ik benieuwd naar, wellicht loopt er een helling/trap aan de andere kant van het gebouw?

wh_k Klinkt voor mij plausibel!

Zou het kunnen zijn dat het horeca punt een soort brouwerij in de abdij is? Dat zou ook mooi met de regionaal verhaal (la trappe) gaan net als villa volta.

Verder doet op basis van dit plaatje het pand wel eer aan het huidige spookslot, maar ik ben het wel helemaal eens dat het gebouw passend is gemaakt naar de attractie.

Daarnaast ben ik benieuwd of er een soort doorgang komt door/langs het pand net als met het huidige doorgang van het spookslot.

• Jacko heeft hierop gereageerd.

Misschien heel voorbarig, maar kunnen we er dus langzaam vanuit gaan dat het themagebied niet perse meerdere gebouwen gaat bevatten? En dat het braak liggende stuk achter Max & Moritz vooral open is gebleven om als bouwplaats te dienen? Mijn voorgevoel neigt namelijk meer naar een Fata Morgana themagebied, dan een Wereld van Sindbad themagebied. Dus een groot gebouw met de hoofdattractie met een plein met kleine randzaken.

Maar kunnen we er ondertussen wel vanuit gaan dat het een domeride/theater wordt? Want dit ontwerp bevestigd dat weer een beetje meer

Valt het jullie ook op dat er op het dak van Danse Macabre een torentje zit die precies past om het uitstekende gedeelte bovenaan de constructie van een Intamin Dome Ride Theater? We kunnen er nu wel zeker van zijn dat het de Dome Ride wordt.

Ik begin daarnaast ook steeds meer te denken dat we een tienhoekige variatie krijgen op de eigenlijk bolvormige Dome Ride. Wellicht geen 360 graden bioscoop maar wél het Dome Ride ritsysteem in een 10-hoekige gedecoreerde zaal.

Pretparkgenot Naast het torentje zit nog een trap op de renders, dit zal allemaal in het gebouw zijn, en niet te zien zijn aan de buitenkant.

Ik zie een paar keer onterecht de opmerking vallen dat deze art "bevestigd" dat het een Dome ride wordt.
          Het enige wat je uit de art kan halen ,is dat het zou passen, het bewijst nu nog niks.
          Als je met een bepaalde bril naar zulke dingen kijkt kun je er altijd wel wat uit halen.

Bovendien past er, bij wijze van spreken, ook een Break Dance(Macabre) in. 😉

Wil niet te pessimistisch zijn, maar is de kans dusdanig groot dat we zo'n ronde bol krijgen als vervanger van Het Spookslot, dat we met z'n allen in de ronde al draaiend naar een scherm kijken?

Het gebouw zelf vind ik er, voor zover ik ernaar kan kijken, goed uitzien. Ok, dat het een attractie 'verbergt' kan ik zien, maar qua looks en denk ik de sfeer vind ik het wel goed. We zullen zien wat het gaat worden. Gaat vast helemaal goedkomen.

• JRS heeft hierop gereageerd.

celebrate1st Goede vraag, ik heb mensen vaker horen zeggen dat je ook naar een decor kunt kijken. Echter kan zo'n dome dan ook niet heel erg hard ronddraaien dan, want dan kijk je je misselijk.
            Wellicht wordt het een combinatie van in het midden een decor en boven schermen? Als het een dome theatre wordt kunnen er ook extra effecten worden gebruikt als wind en geur.

Ach, als het een niet-ingekorte show wordt en het dus 900 personen per uur gaat verwerken, dan leent die locatie zich er wel voor.

In de buurt heb je namelijk M&M en Fabula met altijd korte wachttijden. Dan mag er wel een lange wachtrij tussen zitten voor de afwisseling.

En het Spookslotplein is nooit druk geweest, zoals bijvoorbeeld het Vogelrokplein.

Is dus enigszins acceptabel.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Ruubje Ach, als het een niet-ingekorte show wordt en het dus 900 personen per uur gaat verwerken, dan leent die locatie zich er wel voor.

Ik was eerder ook wat abuis, maar de 1250 personen per uur is al bevestigd door de Efteling.
              Het is nog even afwachten hóe ze die gaan halen, het kan een korte ritduur zijn, maar er zijn natuurlijk zat andere oplossingen. Van een totaal ander attractietype tot een aanpassing in capaciteit door Intamin mits het wel een Dome wordt.

Dat nieuwe gebouw ziet er op het ontwerp uit alsof iemand wat afbrokkelende boogjes op het gebouw van Vogel Rok heeft geplakt. De vorm van het dak is vrijwel identiek. Ben wel benieuwd hoe het er straks in het echt / in de omgeving uit ziet.

Mark Het is nog even afwachten hóe ze die gaan halen

Tellen een of meerdere voorshows ook mee in die capaciteit?

• Mark heeft hierop gereageerd.

laprikantan Eerste indruk is dat het geen waardige vervanging is, maar wel zeer degelijk ontwerp zoals we gewend zijn.

Ik blijf bij deze mening. Helaas is het ontwerp ook nog eens om de attractie heen gebouwd ipv andersom. Dat is eerder de kant op van een kermisattractie

Een voorshow heeft toch helemaal geen invloed op de capaciteit?
                    Het gaat erom hoeveel mensen de attractie per uur kunnen beleven. Of deze attractie nou een voorshow bevat of niet. Dat aantal veranderd niet aangezien deze mensen na de voorshow alsnog de attractie gaan. en onderaan de streep na een uur nog steeds net zo veel mensen erin zijn geweest.

laprikantan

Deze snap ik totaal niet. We zien een rond/10hoekig gebouw dat gebaseerd is op bestaande gebouwen. Als de Efteling hier een restaurant of een dark ride in zou zetten, dan is het niet om een attractie heen gebouw, maar omdat de vermeende attractie toevallig ook rond is, is het wel om de attractie heen gebouwd? Persoonlijk vind ik het zoeken naar negatieve punten i.p.v. het positief benaderen. Dit vergelijk met een kermisattractie is voor mij al helemaal een raadsel

Arathonk Tellen een of meerdere voorshows ook mee in die capaciteit?

Zoals hierboven aangegeven, en in een eerdere discussie in het topic. Een voorshow heeft weinig met de capaciteit per uur te maken, hooguit heeft een voorshow beperkt wat invloed op de capaciteit per uur. Het gaat er uiteindelijk om hoeveel mensen per uur de attractie kunnen doen.

Ik ben het helemaal eens met de positieve reacties hierboven. Ik vind het een prachtig gebouw en een keer iets origineels ipv het zoveelste vierkante kasteel of kerkgebouw. Ja het kan zijn dat ze deze vorm hebben gekozen om de attractie zo goed mogelijk in te pakken maar maakt dat nou echt wat uit. Dan kunnen we hetzelfde zeggen over Villa Volta. Ik vind het een prachtig gebouw en een waardige opvolger van het oude Spookslot.

Taronco Het zou ook wel raar zijn als ze een gebouw zouden maken waarin de attractie of 1. niet past of 2. wel past, maar er heel veel loze ruimte is.