Pretparkgenot Als het maar niet weer een animatronicshow is maar een attractie met een gaaf Ritsysteem
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Gaaf dat we eindelijk meer te weten gaan komen! Ik hoop buiten het thema ook dat het attractie type bekend gaat worden. Ben benieuwd!
Wat een toffe video van Jeroen en ik heb echt vertrouwen in Jeroen en Sander. Ben heel benieuwd naar de sfeer die het park gaat neerzetten!
Ben benieuwd wat we morgen te zien krijgen, hopelijk weten ze vooral de sfeer te houden zoals ik hierboven aangeef, en wordt de clash met Max en Moritz opgelost.
Maar vooral ook dat afzichtelijke braakliggende terrein tussen beide attracties snel verwijderd want zoiets wanstaltigs (ja, ik ben sinds corona eindelijk weer het park geweest) heb ik in pretparkland zelden gezien.
Zelfs een parkingcoaster in een Six Flags park heeft nog meer uitstraling.
Als ik iemand vertrouw om van het spookslot iets moois te maken dan is het Jeroen.
Ben benieuwd wat we morgenvroeg gaan zien!
Ik verwacht echt niet dat morgen alles al bekend wordt gemaakt. Hooguit de sluitingsdatum van het Spookslot plus een paar hints naar het thema. Op informatie over attractietype e.d. zullen we denk ik echt nog wat langer moeten wachten.
John Omdat het nog veel te vroeg is om alle informatie al weg te geven. Het huidige Slot is nog open en de vervanger opent pas in 2024.
De Efteling nodigt nu alle podcasters en fansites uit. Dan voelen die zich even gevleid en brengen morgen allemaal de hints die de Efteling nu wil weggeven. Dan volgt een paar maanden stilte tot de sloop van het Spookslot en tegen die tijd verwacht ik wel wat concreters (maar nog steeds niet alles).
Remco82 De tijd dat de pers bestond uit kranten en het NOS/RTL journaal is vervlogen. Fanmedia en bekende sociale media gebruikers hebben een grotere reikwijdte dan menig mainstream-kanaal. Elke marketeer weet tegenwoordig wel dat je op die manier met relatief weinig inspanning een enorm publiek kan bereiken.
- Bijgewerkt
Progress Ik verwacht echt niet dat morgen alles al bekend wordt gemaakt. Hooguit de sluitingsdatum van het Spookslot plus een paar hints naar het thema
Niet alles nee, dat verwacht ik ook niet. Maar voor “een paar hints” vind ik dat er iets te veel rompslomp van gemaakt wordt.
Met het risico teleurgesteld te worden verwacht ik echt wel wat serieuze informatie. Een concept van het nieuwe uiterlijk of informatie type attractie.
Met 6 weken bezwaartermijn zitten we al tegen de zomervakantie aan dus met een vergunningaanvraag kan ook niet te lang gewacht worden… en dus moet het park allicht ook wel naar buiten komen met info.
Wat mij opvalt in de video met Jeroen is zijn woordkeus, hij spreekt over een themagebied, is het spookslot zoals we dat nu kennen ook als zodanig aangemerkt in al die jaren?
Als dat niet het geval is dan is de woordkeus een interessante keus.
Dan de kat die we horen als grapje, zou dit een hint zijn naar een zwarte kat en het bijgeloof wat daar aan hangt?
Gaat de kat een grote rol spelen in de nieuwe attractie, of in het geval van echt een “gebied” nog in de buitenlucht misschien een leuke scene als aanvulling die met het thema bijgeloof te maken heeft?
De sfeer blijft behouden van het spookslot word ook op die manier genoemd.
Zou dit betekenen dat het slot als facade herbouwd gaat worden?
Iets wat ik wel zou toejuichen, maar een nieuw vervallen slot sta ik ook voor open persoonlijk, want Jeroen kan wel mooie dingen ontwerpen.
JeepeeB Wat mij opvalt in de video met Jeroen is zijn woordkeus, hij spreekt over een themagebied, is het spookslot zoals we dat nu kennen ook als zodanig aangemerkt in al die jaren?
Als dat niet het geval is dan is de woordkeus een interessante keus.
Dat viel mij ook al op, en ben benieuwd hoe ze dit dan gaan situeren zodat het een echt "gebied" wordt, helemaal zo tegen Max en Moritz aan.
Dit was geen persbijeenkomst maar eerder een moment waarop de Efteling een selecte groep fanmedia een preview gaf van wat er komen gaat. Morgen komt het 1 en ander naar buiten. Geen idee of dat alles is wat er vandaag is gezegd.
Eftelflags Geen idee of dat alles is wat er vandaag is gezegd.
Dat lijkt me wel. Zou de Efteling anders niet het risico lopen dat zaken onbedoeld uitlekken?
Ik verwacht dat er details bekend gemaakt gaan worden over het verhaal en concept van dit gebied. Het maximale wat ik daar bij verwacht is een concept-art van de facade van de nieuwe attractie. Juist dat is het geen waar de meeste mensen zorgen over hebben. Daar neemt men dan ook veel zorgen mee weg (hoop ik).
Om Jeroen en Sander hier zo samen te zien is voor mij een goed gevoel. Het geeft voor mij aan dat dit een attractie van Jeroen wordt met stijl sturing van Sander. In mijn ogen een gouden combi.
- Bijgewerkt
ThemeTalk lijkt om 09.30 uur al direct met een podcast te komen. De strategie is dus dat niet alleen de Efteling er over publiceert maar dat alle fanmedia kennelijk direct hun content droppen voor een soort shitload aan Danse Macabre content.
Ik hoop niet dat we vandaag blij worden gemaakt met een dooie mus.
Na de video gezien te hebben blijft het bij mij steken op het verhaal van de jongen die wilde griezelen en de heksenketel attractie.
- Bijgewerkt
Tonnie Het Efteling Blog heeft ook een artikel gekregen met wat meer info:
Hierin wordt gesproken over een compleet nieuw themagebied met een overdekte attractie:
In 2024 opent de Efteling een imposant nieuw hotel én een compleet vernieuwd themagebied met een overdekte attractie!
Hoewel de Efteling op dit moment gesloten is en het nog niet bekend is wanneer we weer open mogen, kijken we vooruit richting de toekomst. In 2024 breiden we de Efteling uit met een imposant hotel naast de Hoofdentree. Bovendien voegen we een compleet vernieuwd themagebied met een overdekte attractie toe! De werkzaamheden voor beide toevoegingen starten in 2022, het jaar dat de Efteling haar 70-jarig jubileum viert.https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20220124-nieuw-hotel-en-vernieuwd-themagebied-in-2024
Het was even terug zoeken maar dat themagebied is al sinds januari bekend en zou geen verrassing meer moeten zijn… dat is ook later in dit topic nog voorbij gekomen.