Ik krijg een beetje Piccolo Mondo (Europapark) gevoel bij deze concept. Wat helemaal prima is voor de doelgroep, maar meer verwachting zou ik ook niet hebben.

Hopelijk dan geen lange rij, want die van ons kunnen Piccolo Mondo wel 10x achter elkaar. 😀

• Tim vindt dit leuk.

Plopsaland is zich wel steeds meer aan het profileren tot een volwaardig pretpark met een theater, 2 indoorgedeeltes, zwembad, hotel en uitgebreid attractie assortiment!

• Erik heeft hierop gereageerd.

Taronco Plopsaland is zich wel steeds meer aan het profileren tot een volwaardig pretpark

Plopsaland De Panne is een volwaardig pretpark.

Erik Plopsaland De Panne is een volwaardig pretpark.

Zeker weten, maar de stap om een extra indoor gebied en darkride te openen maakt het wel een stuk completer dan het was. Net als Ride to Happiness dat deed. De stappen die men in de Panne zet zijn zeer logisch en naar mijn mening precies de juiste stappen om het park naar een hoger niveau te tillen.

• msnguy heeft hierop gereageerd.

SvenDonut De stappen die men in de Panne zet zijn zeer logisch en naar mijn mening precies de juiste stappen om het park naar een hoger niveau te tillen.

De stap van RtH "logisch" noemen vind ik opmerkelijk. Op hele drukke dagen staat daar in de middag amper een rij terwijl de andere achtbanen meer dan een uur wachten hebben. Ik vind het heel gaaf wat Plopsaland de Panne aan het doen is, maar ik hoop dat ze na Bumbaland nog meer attracties bouwen voor de jeugd. Vooralsnog is Walibi Belgium echt het jongerenpark van België en dat zie je aan de wachttijden en de doelgroepen die in de 2 parken lopen.

• Tim vindt dit leuk.

Ik denk inderdaad ook wel dat ze met Ride to Happiness net de verkeerde doelgroep proberen aan te spreken. Plopsa is onlosmakelijk verbonden aan Studio 100, en dan ga je met 1 of 2 heftige achtbanen niet ineens de jeugd uit Walibi Belgium krijgen. Ja, een heftige achtbaan is een must in het aanbod voor de hele familie, maar die hadden ze eigenlijk al met Anubis. Ride to Happiness voegt, ondanks zijn unieke status in Europa, denk ik weinig meer toe aan het aanbod.

In defence van Plopsaland, de populariteit van zo’n achtbaan baseren op alleen het openingsjaar gecombineerd met corona vind ik ook een beetje voorbarig. Mensen moeten nog leren dat dat ding daar staat. Dat is met heel veel dingen zo, in het begin was de winter Efteling ook niet zo populair als nu.

The_Real_Infernape Wat heeft dat met corona te maken? Op een gemiddelde dag is de wachtrij voor deze attractie niet zo hoog als bij andere toppers.

Tim dat mensen minder snel op een park komen afstormen omdat er een nieuwe attractie staat. Ik weet niet of dat meetelt, maar ik kan me voorstellen dat het wel enigzins effect heeft.

The_Real_Infernape ja oke, maar als Ride to Happiness echt een schot in de roos was, dan stonden er hoe dan ook bijzonder lange rijen. De gasten die er al zijn, zouden er namelijk ook in geïnteresseerd moeten zijn. Nu zien we in praktijk juist het tegendeel, Ride to Happiness heeft voor een "grote" attractie vaak een opvallend korte wachtrij. Toen ik er in de zomer was, stonden er voor veel attracties rijen van een ongeveer een uur, en bij Ride to Happiness kwam deze zelden boven de 30 minuten uit.

Maar dat komt ook omdat Plopsaland heel veel attracties heeft met een belabberde capaciteit terwijl de capaciteit van RtH best redelijk is.

Guy dat valt best wel tegen, de capaciteit van Ride to Happiness is 700-800 personen per uur en is daarmee behoorlijk vergelijkbaar met Anubis. Ook de capaciteit van Heidi ligt niet heel veel lager.

• Tim vindt dit leuk.

Dezelfde reacties kreeg Toverland een aantal jaar ook met het plaatsen van Troy. Ik vond voor Ride to Happiness dat Plopsaland echt een volwassen achtbaan miste, dat had ook iets kunnen zijn wat minder heftig is, maar ik kan het ook waarderen dat ze verder durven denken.

The_Real_Infernape ben blij dat het eindelijk iedereen mag weten ik werk in plopsaland de panne en ben blij nog iets voor kleine kindjes bij te hebben de plopsa groep richt zich op de doelgroep voor wie de andere attracties nog niet op pag daarom is mayaland en bomba circus een goede aanwinst voor plopsa de panne

SvenDonut Dezelfde reacties kreeg Toverland een aantal jaar ook met het plaatsen van Troy.

Ja en nogsteeds passen beide Troy en Fēnix niet in het park naar mijn mening, kwamen ook amper mensen extra naar de opening van die laatste.

SvenDonut Ik vond voor Ride to Happiness dat Plopsaland echt een volwassen achtbaan miste

Anubis was genoeg en is nogsteeds populair, rth is vooral populair bij achtbaanfans, niet bij de doelgroep van het park. Ik vind rth ook weinig tot niks toevoegen tot het attractieaanbod, en dat staat los van mijn mening van de baan.
                  Een dark ride daarentegen zal, vooral met een daadwerkelijk Plopsa IP, veel beter bij het huidige park passen en ook daadwerkelijk wat toevoegen.

15 dagen later

Op het Instagram account PlopsaMania zijn wat stories geplaatst waarop te zien is dat de werkzaamheden begonnen zijn.

7 dagen later

De lelijke Bumba loods is verleden tijd!

een maand later

Ben ik de enige die echt uitkijkt naar dit project? Het is dan geen nieuwe Ride to Happiness of Expedition GeForce, het is wel een teken dat Plopsa bezig is met het winterhard maken van het park. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de dark ride. Dit is echt een grote stap in de goede richting. Ook super vet dat dit echt een themagebied gaat worden; wat in de basis natuurlijk niks nieuws is, maar het heeft nog altijd mijn voorkeur boven een losse attractie openen.

Dit park is, wellicht onbewust, extreem aan het groeien de afgelopen jaren. Het hotel, PlopsAqua etc. Eén van de volgende stappen zal waarschijnlijk Bos van Plop worden. Ik kijk uit naar een rooskleurige toekomst voor Plopsa. 🙂

Wat zou men dan met het Bos van Plop van plan zijn? Ik ben laatst nog eens in die attractie geweest en pfoe... aardig verouderd ding. Krakkemikkig, onaangenaam gebouw en binnenin oogt alles erg stoffig en verouderd. Ik vraag me af hoeveel je hier tegenaan moet gooien om er een respectabele, moderne darkride van te maken?