Tim Wat zou men dan met het Bos van Plop van plan zijn? Ik ben laatst nog eens in die attractie geweest en pfoe... aardig verouderd ding. Krakkemikkig, onaangenaam gebouw en binnenin oogt alles erg stoffig en verouderd. Ik vraag me af hoeveel je hier tegenaan moet gooien om er een respectabele, moderne darkride van te maken?
Ik vermoed dat de beste optie voor Bos van Plop een complete herbouw is, maar dan ook volledig herbouwen: al die loodsen plat en volledig nieuw ride-systeem (liefst iets totaal anders), maar wel hetzelfde concept, op bezoek in het Kabouterbos, want dat is wel 100% Studio 100 en de attractie werkt ook gewoon echt heel goed (gezien de populariteit).
Het park heeft ook echt zijn darkrides nodig, buiten BvP staat er momenteel nog niets en ik kan mij moeilijk inbeelden dat de Bumba-darkride zoveel aantrekkingskracht zou hebben. Dus ik vermoed wel dat er iets nieuws zal komen, want BvP ligt er de laatste jaren niet zo goed bij (stoffig, effecten die niet 100% meer werken zoals het hoort en ontbrekende props op sommige plekken).
Ik ben benieuwd wat een Studio 100, 20 jaar na het origineel, kan neerzetten. Ik geloof er best in.
Meer on-topic over de Bumba zone: ik heb er zelf een gemengd gevoel bij, van de plannen die ik zag lijkt het vooral "meer van hetzelfde Plopsa" te zijn, ik had gehoopt op wat meer andere zaken indoor, maar het lijken de standaardmolens van Plopsa te gaan worden. Blijft wel een mooie toevoeging aan het parkaanbod, maar wat unieke dingen zou ik verwelkomen.