Hopelijk wordt het resultaat niet zo felgekleurd als de andere vernieuwingen die al hebben plaatsgevonden. De Crazy River past qua thema niet goed bij omliggende attracties, maar heeft wel een stukje charme dat de rest van het park mist. Ik hoop dat Walibi dat ook realiseert en probeert te bewaren.

Goed, buiten het feit dat het achtergrondverhaal van Lost Gravity zo dun is als doorweekt papier-maché ben ik een beetje bang dat Crazy River in Lost Gravity-stijl een gevalletje Flashback gaat worden. Mooi in de eerste jaren met een hip thema met felle kleuren, en na een paar jaren een treurig geheel dat door de elementen is ingehaald, waarbij je je bijna afvraagt of je in een pretpark of in Chernobyl rondloopt. Sowieso ga ik voor felgekleurde containers en beton wel naar de Rotterdamse haven, niet naar Walibi Holland.

Maar misschien ben ik te kritisch en zoals misschien te duidelijk geen fan van het thema rond Lost Gravity. De beste stuurlui staan aan wal, en de afgelopen jaren zijn er in de polder thematisch gezien best mooie dingen gedaan met, naar wat het lijkt, beperkte middelen.

Lost Gravity vind ik tof als achtbaan, het thema eromheen niet slecht, maar mooi is anders. Als de Crazy River erbij wordt getrokken wordt het in mijn ogen er niet beter op. Maar goed, zoals anderen ook al zeggen, heb er nog niks van gezien, dus nog geen mening over.

Ronny Zouden er dan ook nieuwe bootjes komen? Die boomstammetjes zijn natuurlijk passend bij de houtzagerij.

Komisch genoeg zijn het nooit boomstammen geweest, de boten zijn namelijk gethematiseerd naar Tonnen 😉

Verder ben ik benieuwd, hoop vooral dat het gebied straks weer wat meer eenheid gaat vormen, want zoals looopings terecht opmerkt is het nogal een cocktail aan stijlen uit verschillende jaren.

Heb mijn kots emmertje alvast klaar gezet 🤮
    Crazy River vond ik juist 1 van de mooiste attracties qua sfeer en uitstraling.
    😭

Meint naar wat het lijkt, beperkte middelen.

Waarschijnlijk speelt dit wel een grote factor. Denk dar Walibi Holland vrij beperkt is in de financiële middelen als je dat vergelijkt met haar zusterpark of zelfs met een park als Toverland.

Deze upgrades van het park zijn een beetje hit or mis, maar het hele park is dat een beetje. Toch zitten er echt een (paar) parel(s) in het park waar de rest van Nederlandse parken erg naar op kunnen kijken.

Zeg over Walibi wat je wil, maar ze kunnen wel outside of the box denken. Een Canadese houtzagerij of een wildwest thema vinden we en honderden parken. Voor een origineel thema gaan is zeker gewaagder en mag ook geapprecieerd worden. Of het uiteindelijk mooi wordt is subjectief en natuurlijk een ander verhaal.

Als Crazy River dan nu een verhaal krijgt passend bij Lost Gravity, zou ik wel een optische illusie willen zien bij deze water ride, waarbij het b.v. lijkt alsof je over de kop gaat met de boot.

Zo'n watertunnel als in Universal's Islands of Adventure #WishfullThinking 😉 😛

The_Bullgod Helemaal mee eens. Als ze wat tunnels toevoegen aan de baan, een leuke wasstraat waar je met je boot doorheen vaart. Een illussie bij de eerste of tweede turntable is ook leuk waar het lijkt alsof je toch rechtdoor gaat ipv achteruit.

Meint Heb gehoord dat Chernobyl als thema ooit in Walibi als serieus thema op tafel heeft gelegen 😅 . Dus misschien krijg je nog wel gelijk. Ik hoop vooral dat er een soort eenheid gaat ontwikkelt worden, want er zit geen enkele verbinding nu tussen de 3 attractiezones in de zero zone. En dat als ze echt voor een ander thema kiezen als Tsjernobyl of natuurramp dat het niet alleen om graffiti gaat maar ook om fysieke dingen zoals beton, veel groen, rook, overal brokstukken en bijvoorbeeld een neergestort vliegtuig en wat zeecontainers.

Voor in de zomer prima thema's , maar voor in de winter is dit wel een van de mindere thema's die je kan kiezen. Het voelt nu nog meer of die winter opening heel last minute is besloten.

Ik ken wel wat mensen die het Walibi niet in dank zullen afnemen als ze de Crazy River herthematiseren naar een vliegtuigcrash. Maar ja, Walibi en wansmaak en choqueren gaan goed samen, dus we kunnen het niet uitsluiten.

Liampie maar goed. Als je kijkt naar Thorpe park met de Swarm. Waar een neergestorte airliner ook een hoofdrol heeft. Kan dat dan ook niet dan en/of is dat ook onsmakelijk? Ergens past zoiets wel in een apocalyptisch thema.

Ik denk dat MH17 nog te vers in het geheugen ligt om in Nederland een achtbaan te thematiseren naar een neergestort toestel.... Er wonen nabestaanden in Flevoland.

Straks stroomt er gekleurd water, ieder uur ander kleurtje......

tuindwerg Dat zal vast. Maar je kan als je zo doordenkt kan je geen enkel thema meer gebruiken. Dan is alles wel op 1 of andere manier gevoelig voor iemand.

Denk niet dat een vliegtuig crash als hoofdthema kan worden gebruikt. Precies om de reden die je geeft. Maar of het dan niet als onderdeel van je apocalyptische thema kan worden gebruikt vraag ik me af. Een overwoekerd vliegtuig dat is “teruggenomen” door de natuur. Ergens zou dat best passen bij iets apocalyptisch. Het gaat vooral om de context waarin zoiets zich op dat moment bevind. Gelijk nee zeggen omdat er rond sommige onderwerpen gevoelig zijn is wel voorbarig naar mijn idee.

_Arjan_ Bullshit. MH17, en de daardoor overschaduwde crash in Tripoli een paar jaar eerder zijn een klein nationaal trauma. Er zijn genoeg rampen te verzinnen die niet dusdanig gevoelig liggen. Overigens, @ppc-anoniem-2, Thorpe Park is ook niet echt een symbool voor goede smaak.

Walibi kennende zullen ze er wel een vrolijke twist aan geven. Een kernramp, maar nu lopen er paarse konijnen rond met zes pootjes en verschijnt er op elke muur spontaan een hilarische Engelse leus.

Inderdaad... en er zijn ongeveer 10 miljoen mogelijke thema's die niet zo gevoelig liggen. Ik mag toch hopen dat Walibi niet zo stom is om hiervoor te kiezen.. Het verschil tussen dit en een ander thema moge toch duidelijk zijn, als je een beetje empathisch bent...
            Dan liever inderdaad iets met paarse konijnen met zes poten ofzo. Of, als je dan toch per se iets met een neergestort vliegtuig wil doen (ik snap niet waarom): iets met een klein sportvliegtuigje in de jungle ofzo. Als het maar niet lijkt op een grote airliner vol vakantiegangers.

Ik snap niet zo goed waarom een vliegtuigcrash wordt opgegooid als mogelijk thema voor Crazy River. Waarom zou je in een gebied dat gaat over het verlies van zwaartekracht een thema gebruiken rond iets dat naar beneden is gevallen? Afgezien van die meteoriet die in het verhaal rond Lost Gravity zit dan. Nee, als er iets is neergestort bij Crazy River is het die meteoriet. Niet iets anders.

Overigens lijkt me het idee van @Spiegelbeeld wel tof. Watervallen of stromen die om de zoveel tijd van kleur wisselen. Al vrees ik dan wel dat dat effect geen lang leven heeft...