Dit is ook een mooie plek voor een parkeer terrein, zodat op de parkeerplaats aan de achterkant kan worden uitgebreid.
Phantasialand mag uitbreiden
Ronny Dit is ook een mooie plek voor een parkeer terrein, zodat op de parkeerplaats aan de achterkant kan worden uitgebreid.
Dat zal zeker niet gebeuren, want die grond is namelijk niet van Phantasialand, maar van 1 of meerdere buren in de omgeving van het park. En die verdienen nog steeds erg goed aan het betaald parkeren.
Dit is zeer positief nieuws, ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Phantasialand heb ik altijd een leuk park gevonden, maar het is te druk/klein waardoor het soms wat benauwd voelt.
The_Bullgod en als ik het goed gelezen heb, is de gemeente straks verantwoordelijk voor het opstellen van een ontwikkelingsplan voor de nieuwe grond. Dat gaat gegarandeerd nog gedoe opleveren...
Dit zag ik niet meer gebeuren, tof! Nu te hopen dat ze die grond ook een beetje vrij mogen gebruiken zonder alle belemmeringen waar ze nu mee zitten. Al heeft dat wel hele mooie attracties opgeleverd.
Buiten het feit dat ze nu een beetje doorbraak hebben, hoe zit het met het geluidsoverlast?
The_Bullgod Dat zal zeker niet gebeuren, want die grond is namelijk niet van Phantasialand, maar van 1 of meerdere buren in de omgeving van het park. En die verdienen nog steeds erg goed aan het betaald parkeren.
Nou ja, als Phantasialand zelf het parkeren gaat oppakken op nieuwe grond en daarmee de buren kapot concurreert, dan komt die grond vast wel beschikbaar toch?
Zou je dat willen? Want het zijn dezelfde buren die het je lastig gaan maken in de volgende vergunningsaanvraag voor een nieuw hotel of een nieuwe attractie . . . ergens snap ik wat je bedoelt maar toch, twijfel of Phantasialand er beter van wordt uiteindelijk van zo'n strijd.
Goed nieuws!
Phantasialand is lekker dichtbij en heeft de laatste jaren mooie dingen neergezet, dus altijd fijn als ze daar gaan uitbreiden.
Convival Oh, heel tof! Betekend dit ook, ondanks de vele regelgevingen, dat we hier nieuwe attracties en themagebieden kunnen verwachten of moet ik meer denken aan resort-faciliteiten?
Er waren ooit toch berichten dat PHL op dat stuk grond wel graag een waterpark zou willen openen en/of die dinershow hier naartoe verplaatsen wilde.
Ik zou dit gebied vooral gebruiken om een of 2 grote belevenishotels te plaatsen, en een waterpark (overdekt), met ruimte om Fantissima! kwijt te kunnen, in het park komt dan weer ruimte vrij waar je met attracties weer wat kan doen, zou ook in de gedachte kunnen passen om het gehele China gebied aan te passen/vernieuwen.
Eventueel kun je in dit gebied dan ook iets met "uitgaan" creëren waardoor er voor je verblijfsgasten in de avonduren ook meer te beleven (en dus uit te geven) is.
De huidige hotels kunnen dan verdwijnen.
Wel zonde van alle natuur op die plek. Tuurlijk, ik vind het tof dat ze mogen uitbreiden maar er lijkt wel een heel groen gebied verloren te gaan.
Zou er een clausule in zitten dat er ergens in de buurt een stuk natuur voor terug moet komen?
ppc-anoniem-2 Is al. Is een grondruil. De geruilde grond is twee keer zo groot en wordt dus natuurgebied.
Wat ik vermoed dat gaat gebeuren: grote meerlaagse parkeergarage, deels ondergronds. Daardoor wordt PHL niet meer afhankelijk van de externe parkeerterreinen. Daardoor worden de gronden van deze eigenaren vrij waardeloos en kunnen ze uitgekocht worden. Zo zal op termijn nog extra ruimte voor het park ontstaan.
Laat die RMC maar komen!
Alain Denk je dat Phl dat wil doen? Voor wat ik heb gehoord heeft Phl het al moeilijk de buren tevreden te houden. Zouden ze er niet alleen maar meer “vijanden” mee creëren als ze proberen deze mensen hun verdienmodel te ontwrichten?
The_Real_Infernape De ouder parkeerplaatsen op legale manier winnen en tot nieuwe expansie grond transformeren zal deze relatie niet helpen maar, de vraag is of ook maar iets de relatie zou kunnen verbeteren waar beide partijen van zouden kunnen profiteren.
Niet dat ik de persoon hier ben met de beste/meeste kennis op de gebied maar, zover ik weet stemmen de buren alles wat progressief en lucratief voor Phantasialand is tegen. Ik vraag me af of deze relatie nog verder zou kunnen verzuren.