- Bijgewerkt
Mooi nieuws! Laten we hopen dat er uitbreiding van het park mogelijk gaat worden daar, zodat alles wat meer “lucht” gaat krijgen.
Want hoe mooi en spectaculair het daar allemaal ook is, het wordt er drukker en drukker.
Mooi nieuws! Laten we hopen dat er uitbreiding van het park mogelijk gaat worden daar, zodat alles wat meer “lucht” gaat krijgen.
Want hoe mooi en spectaculair het daar allemaal ook is, het wordt er drukker en drukker.
Ik geloof dat deze lobby nu al loopt vanaf 2005, dit is een enorme stap in de goede richting!
Goed nieuws voor # Brühl, goed nieuws voor #phantasialand ! Het kabinet NRW heeft vandaag besloten om de staatsgrond, die Phantasialand
nodig heeft voor de dringend noodzakelijke uitbreiding, door grondruil aan het attractiepark te verkopen. Onze dank
gaat uit naar de FDP-staatsparlementsleden van de Rhein-Erft-Kreis Ralph Bombis en de Rhein-Sieg-Kreis Jörn Freynick, die hiervoor campagne hebben gevoerd aan de kant van de FDP. Nu ligt de bal weer bij ons in Brühl - het zal interessant zijn om te zien hoe de fracties in de Raad zich in dit opzicht zullen positioneren.
Wow, na al die jaren is dit nogal een nieuwtje zeg. Als 't daadwerkelijk om het merendeel van die lap grond gaat, dan kunnen we ons de komende decennia in de handjes blijven wrijven. Heel benieuwd of 't park kiest voor uitbreidingen van het huidige park met bruggen over de toegangswegen of dat we hier hotels, een waterpark of zelfs een tweede poort gaan zien.
De deelstaat mag dan wel groen licht gegeven hebben voor deze deal, maar de gemeente blijkt het er nog niet mee eens te zijn.
Wat leuk.
Dit is ook een mooie plek voor een parkeer terrein, zodat op de parkeerplaats aan de achterkant kan worden uitgebreid.
Ronny Dit is ook een mooie plek voor een parkeer terrein, zodat op de parkeerplaats aan de achterkant kan worden uitgebreid.
Dat zal zeker niet gebeuren, want die grond is namelijk niet van Phantasialand, maar van 1 of meerdere buren in de omgeving van het park. En die verdienen nog steeds erg goed aan het betaald parkeren.
Dit is zeer positief nieuws, ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Phantasialand heb ik altijd een leuk park gevonden, maar het is te druk/klein waardoor het soms wat benauwd voelt.
The_Bullgod en als ik het goed gelezen heb, is de gemeente straks verantwoordelijk voor het opstellen van een ontwikkelingsplan voor de nieuwe grond. Dat gaat gegarandeerd nog gedoe opleveren...
Dit zag ik niet meer gebeuren, tof! Nu te hopen dat ze die grond ook een beetje vrij mogen gebruiken zonder alle belemmeringen waar ze nu mee zitten. Al heeft dat wel hele mooie attracties opgeleverd.
Buiten het feit dat ze nu een beetje doorbraak hebben, hoe zit het met het geluidsoverlast?
The_Bullgod Dat zal zeker niet gebeuren, want die grond is namelijk niet van Phantasialand, maar van 1 of meerdere buren in de omgeving van het park. En die verdienen nog steeds erg goed aan het betaald parkeren.
Nou ja, als Phantasialand zelf het parkeren gaat oppakken op nieuwe grond en daarmee de buren kapot concurreert, dan komt die grond vast wel beschikbaar toch?
Zou je dat willen? Want het zijn dezelfde buren die het je lastig gaan maken in de volgende vergunningsaanvraag voor een nieuw hotel of een nieuwe attractie . . . ergens snap ik wat je bedoelt maar toch, twijfel of Phantasialand er beter van wordt uiteindelijk van zo'n strijd.
Goed nieuws!
Phantasialand is lekker dichtbij en heeft de laatste jaren mooie dingen neergezet, dus altijd fijn als ze daar gaan uitbreiden.
Convival Oh, heel tof! Betekend dit ook, ondanks de vele regelgevingen, dat we hier nieuwe attracties en themagebieden kunnen verwachten of moet ik meer denken aan resort-faciliteiten?
Er waren ooit toch berichten dat PHL op dat stuk grond wel graag een waterpark zou willen openen en/of die dinershow hier naartoe verplaatsen wilde.
Ik zou dit gebied vooral gebruiken om een of 2 grote belevenishotels te plaatsen, en een waterpark (overdekt), met ruimte om Fantissima! kwijt te kunnen, in het park komt dan weer ruimte vrij waar je met attracties weer wat kan doen, zou ook in de gedachte kunnen passen om het gehele China gebied aan te passen/vernieuwen.
Eventueel kun je in dit gebied dan ook iets met "uitgaan" creëren waardoor er voor je verblijfsgasten in de avonduren ook meer te beleven (en dus uit te geven) is.
De huidige hotels kunnen dan verdwijnen.
Wel zonde van alle natuur op die plek. Tuurlijk, ik vind het tof dat ze mogen uitbreiden maar er lijkt wel een heel groen gebied verloren te gaan.