scagen En als ze die bal thuis hebben liggen willen ze terug naar Toverland om hem terug op de baan te gebruiken.
Attractiepark Toverland vernieuwt wildwaterbaan Expedition Zork
- Bijgewerkt
Super tof dat ook dit laatste stukje ‘oud Toverland’ een opknapbeurt krijgt. Ziet er enorm netjes uit, vooral het groen en de iets meer speelse indeling is erg welkom Enorm benieuwd wat de realiteit zal gaan geven. Echt respect voor Toverland dat ze eerst letterlijk het hele park op een hoog niveau trekken voordat ze doorpakken met uitbreidingen. Want laat ons eerlijk zijn: met investeringen als deze trek je weinig extra bezoekers naar je park. Al zullen ze wel een stuk meer genieten. Hulde!
Onderstaande is te lezen op LinkedIn:
Ze zijn (gezien de recente uitbreiding van hun team) zoals verwacht bezig met meerdere grotere projecten. Laat die permanente accomodaties maar komen, daar is écht geld mee te verdienen. En hoe meer inkomsten, hoe meer ze weer kunnen uitgeven
Vind het er zo op het eerste oog goed en netjes uitzien. Inderdaad, die ruimte in het park kon wel een upgrade gebruiken. Krijg er een beetje een vakantiegevoel bij, lekker luieren aan het strand. Zelf ben ik niet het type wat Toverland elk jaar bezoekt, maar straks als onze kinderwens is vervuld en de kleine wat ouder is, dat we hier lekker vaak naartoe gaan, misschien wel een abonnement. Vanuit Helmond is Toverland meer dan prima te doen.
Leuk dat er "gewoon" geïnvesteerd wordt en dit park kwalitatief stappen blijft maken!
Best bijzonder dat de reacties bijna allemaal zo positief zijn, wat doet Toverland zo goed dat er weinig gezeurd wordt? Bij de Efteling hoor je altijd het nodige gemopper? Is dat het voordeel van een park zonder lange geschiedenis, of goede communicatie?
Spiegelbeeld Bij de Efteling zijn er soms ontwikkelingen die sommige mensen gewoon niet goed gelukt vinden. Of de uitbreiding wordt veel groter in de markt gezet dan dat het daadwerkelijk is. Denk aan NEST dat als nieuwe attractie benoemd werd. En ja, de Efteling heeft een bepaalde verwachting, die ze soms waarmaken (kijk bv naar Backerei Krümel). Nu bouwt Toverland in mijn ogen iets wat Efteling waardig is, vanuit dat oogpunt verdienen ze alle lof die hierover is uitgesproken. Als iets gewoon goed is en er goed uitziet, waarom zou er dan reden zijn om erover te zeuren? ¯_(ツ)_/¯
Spiegelbeeld
Ik denk, en dan spreek ik vanuit mijzelf dat toverland een hoge gun factor heeft. Het is een relatief jong park wat veel ambitie toont. De uitbreidingen zijn van een steeds hoger niveau en ze weten toch altijd te verassen.
als je het dan vergelijkt met de Efteling zijn de verwachtingen gewoon wat hoger door de langere geschiedenis en reputatie.
Spiegelbeeld Ik denk ook dat dat komt door de hoge verwachtingen die mensen hebben van de Efteling. Veel mensen zien Toverland nog als dat kinderparkje met die loodsen (wat denk ik snel zal veranderen) waardoor de verwachtingen veel lager zijn en dit soort projecten beter ontvangen worden.
Overigens vind ik dat de Efteling wel een stuk beter is in het omzetten van een ontwerp naar realiteit. Ik weet niet waar dat precies aan ligt, maar als ik in Toverland loop is alles toch een tikkeltje lager in kwaliteit.
- Bijgewerkt
Spiegelbeeld Kort samengevat ben ik van mening dat de kwaliteit van allerlei (kleinere) parken gigantisch is toegenomen. Toverland en Phantasialand vind ik daar zelf goede voorbeelden van. Tegelijkertijd vind ik dat de Efteling wel investeert maar dat de kwaliteit niet toeneemt. En ze zijn mijn inziens te conservatief met investeren. Een aantal projecten van de Efteling hadden net zo goed in een ander park kunnen staan. Daar zit voor mij een beetje het "probleem". Maar laten we het in dit topic maar bij Toverland houden
ppc-anoniem-1 Dat klinkt heel hoopvol. Ik gun het ze wel dat ze kunnen blijven investeren. De basis hebben ze op orde dus ik kan mij niet voorstellen dat ze met goede investeringen niet grote stappen vooruit kunnen zetten. Met bijvoorbeeld verblijfsaccommodaties zullen weer wat nieuwe puzzelstukjes op hun plek vallen.
Tof dat dit gebied eindelijk wordt aangepakt. het buiten gedeelte was altijd behoorlijk aan de kale kant en een grote oppervlakte. en de paddenstoel plus toren waren toch wel een beetje vreemd voor mij zo in het kale gebied. ik zie nu al veel meer mogelijkheden om tijdens de warme dagen in de schaduw te kunnen staan!
verder lijkt mij de knikkerbaan een prima opvulling voor de plek die zij daar hebben. een nieuwe "echte" attractie zie ik daar toch niet snel verschijnen. behalve op de plek waar nu de extended wachtrij was dan... afgaand aan de concepts ben ik denk ik een van de weinige die zich niet zo snel zal storen aan de loods op de achtergrond. ik vind het toch wel wat hebben mits er inderdaad een bos voor komt te staan en het draagt wat bij aan de historie van Toverland.
Ik ben erg benieuwd wat ze binnen voor ons in petto hebben! de verwachtingen liggen hoog!
- Bijgewerkt
Wat een gave aanpassingen voor dit stukje buitengebied. Afgelopen jaar bedacht ik me ook dat dit eigenlijk best wel een saai stukje in het park is en dat dit wel aangepakt zou mogen worden. Maar het is ook een investering die niet direct nieuwe bezoekers zal trekken. Dus des te gaver dat ze deze stap in deze tijden nemen.
En wat een super sfeervolle tekening heeft Peter hier trouwens opgeleverd, heerlijk zoveel details in het tekenwerk!
Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon realistisch zijn en dus ja bij toverland met 800.000 bezoekers zijn we eerder tevreden dan bij de Efteling met 5mil bezoekers.
En aan de andere kant doet toverland gewoon meer met hun budget neem avalon met phoenix en zet dat af tegen de baron, ja de baron is heel mooi aangekleed maar niet meer en phoenix ligt in een prachtig gebied waar het ook heerlijk doorheen wandelen is.
toevallig van de week eindelijk rookburgh kunnen bezoeken, en ik kon alleen maar denken: de Efteling moet zich schamen dat phantasialand met 2 miljoen bezoekers dit neer zet zo’n compleet thema gebied met werkelijk overal details, aan alles was te zien dat er flink geld was uitgegeven en dat het met liefde was gemaakt.
en die liefde zie ik ook bij toverland.
Jvalent En aan de andere kant doet toverland gewoon meer met hun budget neem avalon met phoenix en zet dat af tegen de baron, ja de baron is heel mooi aangekleed maar niet meer en phoenix ligt in een prachtig gebied waar het ook heerlijk doorheen wandelen is.
Dit is natuurlijk een rare vergelijking. Op de plek waar Baron ligt is helemaal geen ruimte voor een themagebied als Avalon. Bovendien is Fenix los van het station ook een kale achtbaan en is de zijde waar je het station binnenkomt niet afgewerkt. Aan de ene kant begrijpelijk, want budgetten zijn niet oneindig. Aan de andere kant denk ik dat het budget dan ook anders had kunnen worden ingezet, bv. door de achterkant van het station en de eerste bocht óók aan te kleden en iets anders uit het themagebied dan weg te laten.
zelf vindt ik phantasialand wel mooi, maar iets te opgepropt, efteling vindt ik zelf erg leuk de mooie stukken natuur tussen diverse attracties en gebieden. denk ook niet dat de efteling iets vergelijkbaar kan doen als phantasialand met hun regelgeving met x aantal natuur. toverland kan in mij eigen er mooi tussenin, mooie themagebieden met volop natuur, themanisering kan in sommige stukken beter (een launch winged coaster had fenix misschien wel mooier in het gebied gepast in mij mening). deze verbetering maak me daarom ook wel blij, heb dat stuk in toverland nooit echt iets bijzonders gevonden, nu hopen dat ze bij andere stukken ook doen(zoals de zijkant van fenix)
Spiegelbeeld Best bijzonder dat de reacties bijna allemaal zo positief zijn, wat doet Toverland zo goed dat er weinig gezeurd wordt? Bij de Efteling hoor je altijd het nodige gemopper? Is dat het voordeel van een park zonder lange geschiedenis, of goede communicatie?
Persoonlijk vergelijk ik de laatste paar jaren de werking van Efteling als een Smart met trekhaak. Het wil veel zijn maar het lukt allemaal net niet. Je wilt de top van Europees vermaakt zijn, maar het komt niet op alle vlakken altijd even goed uit de verf. Of het nu om marketing gaat, of wachtrijen of andere elementen van uitbreidingen.
Toverland heeft ook al vaker twijfel achtige investeringen gedaan maar het probeert nooit iets te zijn wat het niet is. Het weet zijn sterke kanten en houdt daar goed aan vast. Nee, ze zijn niet de top van Europa op het gebied van vermaak. Maar de vermaak die ze hebben is van kwaliteit die je verwacht bij het bedrijf. Bedoel, zover ik kan zien hebben ze bijvoorbeeld de laatste investeringen zonder veehok gepresenteerd, maar Max en Moritz in Efteling heeft een veehok.
Ik vraag mij trouwens wel bij de tekeningen of ze nu ook een landschap gaan schilderen op de loods of dat het bij groen met stenen blijft. Verder zit het er gewoon prima uit als verbetering van de omgeving en daar kan volgens mij iedereen alleen maar blij mee zijn.
Hjalmar Bedoel, zover ik kan zien hebben ze bijvoorbeeld de laatste investeringen zonder veehok gepresenteerd, maar Max en Moritz in Efteling heeft een veehok.
De buitenwachtrij van Merlin’s Quest is ook niet heel bijzonder he… en laten we eerlijk zijn: Toverland heeft over het algemeen ook geen lange wachtrijen nodig, want het is er nog niet zo heel vaak druk.
Laten we nu niet weer in een Toverland vs Efteling discussie belanden in een topic dat daar helemaal niet over gaat!
De impressie ziet er verder goed uit overigens. Hoewel ik mij nooit gestoord heb aan de huidige situatie.