Ik was even aan het nadenken waarom toverland er toch voor heeft gekozen om een bestaande attractie op te knappen ipv een nieuwe attractie toe te voegen. Omdat ze eerst altijd kenbaar hadden gemaakt dat dat kosten technisch minder rendement geeft.

Nu duidelijk is dat de Corona maatregelingen de komende tijd niet weg zullen gaan kan een park natuurlijk niet op volledige capaciteit kunnen draaien waardoor een nieuwe attractie het benodigde rendement sowieso niet kan halen. Hierdoor lijkt het mij dat de prioriteiten anders zijn komen te liggen en zullen ze wellicht wachten tot Corona echt achter ons licht. Als gevolg hiervan dus deze onverwachte upgrade van de hallen.

Wellicht dat we dit bij andere parken ook gaan terug zien.

Jabo Wellicht dat we dit bij andere parken ook gaan terug zien.

Dat zien we al.

Wow, dit gebied ziet er straks zo mooi (en veel beter) uit.
    Zeker een extra bezoek momentje waard om dit te gaan bekijken.
    (Woon niet echt om de hoek, komen hier ook bouwfoto's van?)

• Tvlfan heeft hierop gereageerd.

Ziet er prima uit, de concept art is mooi vormgegeven, al zijn de bomen daar al volwassen ingetekend. Het valt of staat bij hoe groot de bomen zijn. Heb ook gehoord dat de wachtrij naar buiten word verplaatst, ik ben daardoor wel benieuwd wat er binnen met de vrijgekomen ruimte gaat gebeuren.

Demin Wel weer een upsell met die knikkerbaan, maar dat hebben ze echt leuk bedacht. Zal vast aardig gaan lopen.

In basis uiteraard een Upsell maar in mijn ogen ook wel een Upsell zoals je ze zou willen zien! 1x zoon bal kopen, vervolgens hebben de kids er de hele dag plezier van, die bal nemen ze eind van de dag mee naar huis als aandenken en bij een volgende keer kunnen ze hem zelfs weer mee nemen om vol plezier mee te beleven!

Dat vind ik nog eens toffe Upsells, niet 1x spelen en klaar, maar echt zo vaak als je wilt! Zelfde principe eigenlijk als de toverstaffen bij de ingang.

Hier een link naar de pers-foto in heel groot formaat : (click de foto)

In de comments onder het bericht dat Toverland op Facebook heeft geplaatst vroeg iemand zich af of de binnenkant ook werd aangekleed. Even een citaat uit het antwoord van Toverland:

Over de werkzaamheden die we binnen uit gaan voeren, kunnen we vooralsnog niet al te veel verklappen. Houd ons goed in de gaten voor alle ontwikkelingen, bijvoorbeeld op toverland.com/zork!

Dus kunnen we er van uitgaan dat binnen ook word aangepakt? Ja denk het wel.

Demin

Dat zal inderdaad wel nodig zijn die upsell anders kunnen medewerkers elke avond ballen uit het water vissen.

Wat moet ik me precies voorstellen bij die knikkerbaan? Je gooit er een balletje in en loopt er dan achteraan?

Progress Het lijkt erop dat er 2 banen zijn, waarmee je tegen elkaar zal kunnen racen. (Wat dus betekent dat je eigenlijk 2x zo'n bal moet kopen voor optimaal gebruik @scagen 😉 ) Ik vermoed dat de banen niet recht-toe-recht-aan zullen zijn maar obstakels en dergelijke zullen hebben waardoor je van tevoren nooit weet wie er zal winnen. Ook voor de wat oudere gasten misschien leuk om te bepalen wie trakteert op een volgend drankje...

scagen Dat vind ik nog eens toffe Upsells, niet 1x spelen en klaar, maar echt zo vaak als je wilt! Zelfde principe eigenlijk als de toverstaffen bij de ingang.

Voor zover het niet duidelijk overkwam: 'jammer' dat er een Upsell komt, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Dit zijn natuurlijk wel de Upsells zoals je ze wilt zien. Én pas in de lijn van Toverland, daar kan menig concurrent nog wat van leren.

In het Looopings-artikel stond ook nog een foto van de huidige situatie, dan valt helemaal op hoe kaal dit is en wat voor verbetering dit gaat worden 🙂

Progress ze spreken dat de knikkerbanen de "prototypes" waren voor de aandrijving generator knikkerbaan van de Maximus Blitzbaan die we daar in de wachtrij zien. Dus ik verwacht iets dergelijks als dat wat je dan kan volgen inderdaad

Progress Het deed mij denken aan knikkerbanen die ik in Oostenrijk heb gezien. Daar haal je houten ballen uit een machine. Kon geen super goed beeld vinden maar vanaf 1.14 kun je het een beetje zien (vanaf 1.25 gaan ze rollen haha):
            Die banen hebben allerlei bochten en obstakels

Kijk, dit is precies wat ik voor ogen had voor dit gebied! Top! Hopelijk gaan ze de zijde aan de Magische Valei ook op deze manier verbloemen.

Ergens moet ik toch kritisch zijn op het feit dat niet heel de loods weg gewerkt wordt. Ik snap dat het financieel gezien nog duurder zou zijn geworden, maar hierna heb je de kans niet meer. Maar wie weet zit ik er naast.

Lin Op onderstaande video zie je het misschien beter. Dit zijn zogenaamde holzkugelbahnen, welke op veel plekken in Oostenrijk en Duitsland te vinden zijn. Erg tof dat toverland hier aan denkt en dat verwerkt in het gebiedje!

Stijngeene welke op veel plekken in Oostenrijk en Duitsland te vinden zijn

Ik ben toch al best vaak in veel verschillende plekken in Duitsland geweest, maar ik heb nog nooit een holzkugelbahn gezien. Ergens lijkt me dit wel tof om eens in het echt te aanschouwen!

Europapark heeft een miniversie bij de speeltuin naast het Seerestaurant met een stuiterballen automaat er naast. Van die dingen die je pas ontdekt als je ouders bent. 🤣
                Leuke slimme upsell!

Tof dat Toverland gaat vernieuwen, dit buitendeel is te kaal en in de zomer een heet oppervlak, blij dat dit aangepakt wordt en ze met weinig middelen de hallen een beetje weg werken. Kijk hier erg naar uit!

Zeer tof concept! Ik ben benieuwd naar de uitwerking. Als ze de zwarte raamkozijnen in dezelfde kleur groen maken als de hal, zou dat niet al schelen met het zicht op de hal?

• MrRC vindt dit leuk.

Stijngeene Ik heb nog een paar van die filmpjes gekeken en ik krijg gewoon zin om zelf zoiets in de tuin te maken, erg leuk