wh_k Op zich geeft dit natuurlijk een mooi beeld van waar mensen graag heen luisteren.. anderzijds: Muziek de gemaakt is voor een beleving is niet noodzakelijk ook de muziek die leuk is om thuis te luisteren.
Bijvoorbeeld: Het voelt erg incompleet aan als je Carnaval Festival er niet bij doet. Tegelijkertijd is het ook wel heel begrijpelijk dat dit geen top-beluisterd nummer is.
Naar mijn idee zou zo'n slotshow een "dagje efteling" mogen samenvatten, en dan zou je wel juist de muziek van de top-attracties er in willen. Dus zeker droomvlucht hoort er zeker ook in.
Het jammere van de eerste symphonie is simpelweg dat deze steeds terug keert naar hetzelfde nummer, wat ook nog niet eens bepaald een iconisch efteling-nummer is. De 2e symphonie mist daardoor weer de nummers van de bekende toppers. Wat mij betreft mogen beide symphoniën overboord en mag er een volledig nieuwe Aquanura show komen met een symphonie die een meer compleet arrangement van Efteling muziek bevat. Daarbij is het zeker geen ramp als de show eventueel wat langer gaat duren. Grote uitbreidingen met projecties, drones, etc. etc. hoeven wat mij betreft nog niet zo lang er nog overduidelijke verbeterpunten zijn aan de huidige show(s). Dat kunnen uiteraard wel prima aanvullingen voor later zijn.