Mooi TR! Ik was zelf ook in Anaheim (de grenzen gingen open op 8 november en op 10 november vloog ik naar Los Angeles; dat was een trip die ik al enkele keren had herboekt.) Dus misschien/allicht hebben we elkaar daar zelfs, zonder dat we het van elkaar wisten, gezien.
Ik kan mezelf vinden in je commentaar. Bij de wachtrij van WebSlingers was er bij mij ook een interne vloek als je ineens achter de muur terecht komt en je dat stuk backstage wachtrij onverwachts ziet opdoemen 😆 . Maar de wachtrij ging wel behoorlijk vooruit en de stukjes dat je echt stilstaat, waren echt wel tot een minimum beperkt. Het langste dat ik daar gewacht heb (ik heb de ride in totaal vier of vijf keren gedaan), was vijftig minuten of zo. Ik zou eens moeten opzoeken wat de capaciteit van deze ride is, maar ik denk dat die voor het type ride toch meer dan behoorlijk is. Ook een meevaller: ik heb nooit tijdens mijn verblijf WebSlingers eruit weten liggen wegens panne dus die schijnt toch precies redelijk betrouwbaar te zijn.
De pre-show van WebSlingers is uiteraard weer eentje zoals we 'em kennen van Disney hé: we worden uitgenodigd, eensklaps gaat er plots iets mis en dan is het alle hens aan dek. Ik was wel serieus onder de indruk van de projecties daar: bij elke nieuwe iteratie doen ze er nog een schepje bovenop. Waren de schaduw-projecties in Rise Of The Resistance al redelijk indrukwekkend, dan worden ze hier gedegradeerd tot een tweederangs filmpje bij wijze van spreken. De main ride zelf is duidelijk superieur aan Toy Story en zelfs voor mij - een absolute leek in alles wat met Marvel te maken heeft - waren er genoeg herkenningspunten, waaronder de Guardians Tower die je zelf al eventjes vermeldde. En hoewel je hier niet moet schieten met een device zoals bij Toy Story, verlaat je ook hier de attractie met vermoeide handen & polsen.
Mijn ervaringen bij Pym Test Kitchen waren overigens wel positief: twee keer langgeweest en twee keer gekozen voor de Pym-ini sandwich (de normale, niet de family version van honderd dollar 🙂 )en dat was toch een meevaller. Het opnieuw gaan bij-tanken met de beker frisdrank komt mij trouwens ook bekend voor 😀
Voor de rest was het ook voor mij weer gewoon fijn om, na exact twee jaar, eens terug in Anaheim rond te lopen. Hebben jullie Rise aan de overkant nog kunnen doen via stand-by overigens? Bij mij was het nog boarding group only; de stand-by werd daar geïntroduceerd net na mijn vertrek. Voor mij was het nooit overigens een probleem om zo'n pasje te krijgen: een maximale score van 9/9 voor mij, zowel bij de 7AM drop enerzijds als bij de 12PM drop anderzijds. Tip van de dag: als je een lage boarding group krijgt (maar goed, dat is nu dus niet meer relevant aangezien het zowel in Orlando als Anaheim nu stand-by is, maar goed, je weet nooit voor de toekomst): dan loont het de moeite om die direct te gaan verzilveren. Niet iedereen met een lage boarding group gaat onmiddellijk naar de ride als zijn/haar pasje opgeroepen wordt uiteraard met als gevolg dat er weinig of geen personen in de attractie zijn. Ik heb zo twee keren Rise volledig op m'n eentje kunnen doen: de pre-show met Rey & BB-8, het transport met het schip, de aankomst in de Star Destroyer, de ondervraging in de prisoner cell en de escape pod: ik had de hele ride een pure privé ervaring. Echt leuk, en dat leidde vaak tot hilarische confrontaties met de mensen van de First Order 😀
Jij gaat binnen zes weken terug richting Californie? Ik vertrek ietsje eerder richting Florida voor het RunDisney Marathon Weekend. Fingers crossen (zowel voor jou als mij) dat we dan terug relatief gemakkelijk het vliegtuig richting Los Angeles dan wel Orlando kunnen opstappen...