Bedankt weer voor je toffe trip report! Altijd een feest om je reports te lezen! Ik had dus hele lage verwachtingen voor de nieuwe Spider Man ride in parijs, gelukkig ben je er positief over… Geeft weer hoop!

Super leuk om weer eens een trip report van je te lezen. Jaren geleden maakte je ook al enorme vette filmpjes ed. Daarna ben ik je 'uit het oog verloren'. Maar toen ik je verhaal las en je foto's zag, dacht ik: "Wauw!! Daar is hij weer met zijn vette foto's en verhalen!". Maar ligt meer aan mij. Ik ben de laatste jaren niet heel vaak actief meer geweest in 'pretparkland', al zeg ik dat verkeerd... Ik kom nog steeds in parken en met veel plezier. Maar ik volgde eigenlijk al een tijdje geen forums meer en zo.

Maar heel veel complimenten en alle lof naar jou. Ik kan niet wachten op een nieuw verslag!

Mooi TR! Ik was zelf ook in Anaheim (de grenzen gingen open op 8 november en op 10 november vloog ik naar Los Angeles; dat was een trip die ik al enkele keren had herboekt.) Dus misschien/allicht hebben we elkaar daar zelfs, zonder dat we het van elkaar wisten, gezien.

Ik kan mezelf vinden in je commentaar. Bij de wachtrij van WebSlingers was er bij mij ook een interne vloek als je ineens achter de muur terecht komt en je dat stuk backstage wachtrij onverwachts ziet opdoemen 😆 . Maar de wachtrij ging wel behoorlijk vooruit en de stukjes dat je echt stilstaat, waren echt wel tot een minimum beperkt. Het langste dat ik daar gewacht heb (ik heb de ride in totaal vier of vijf keren gedaan), was vijftig minuten of zo. Ik zou eens moeten opzoeken wat de capaciteit van deze ride is, maar ik denk dat die voor het type ride toch meer dan behoorlijk is. Ook een meevaller: ik heb nooit tijdens mijn verblijf WebSlingers eruit weten liggen wegens panne dus die schijnt toch precies redelijk betrouwbaar te zijn.

De pre-show van WebSlingers is uiteraard weer eentje zoals we 'em kennen van Disney hé: we worden uitgenodigd, eensklaps gaat er plots iets mis en dan is het alle hens aan dek. Ik was wel serieus onder de indruk van de projecties daar: bij elke nieuwe iteratie doen ze er nog een schepje bovenop. Waren de schaduw-projecties in Rise Of The Resistance al redelijk indrukwekkend, dan worden ze hier gedegradeerd tot een tweederangs filmpje bij wijze van spreken. De main ride zelf is duidelijk superieur aan Toy Story en zelfs voor mij - een absolute leek in alles wat met Marvel te maken heeft - waren er genoeg herkenningspunten, waaronder de Guardians Tower die je zelf al eventjes vermeldde. En hoewel je hier niet moet schieten met een device zoals bij Toy Story, verlaat je ook hier de attractie met vermoeide handen & polsen.

Mijn ervaringen bij Pym Test Kitchen waren overigens wel positief: twee keer langgeweest en twee keer gekozen voor de Pym-ini sandwich (de normale, niet de family version van honderd dollar 🙂 )en dat was toch een meevaller. Het opnieuw gaan bij-tanken met de beker frisdrank komt mij trouwens ook bekend voor 😀

Voor de rest was het ook voor mij weer gewoon fijn om, na exact twee jaar, eens terug in Anaheim rond te lopen. Hebben jullie Rise aan de overkant nog kunnen doen via stand-by overigens? Bij mij was het nog boarding group only; de stand-by werd daar geïntroduceerd net na mijn vertrek. Voor mij was het nooit overigens een probleem om zo'n pasje te krijgen: een maximale score van 9/9 voor mij, zowel bij de 7AM drop enerzijds als bij de 12PM drop anderzijds. Tip van de dag: als je een lage boarding group krijgt (maar goed, dat is nu dus niet meer relevant aangezien het zowel in Orlando als Anaheim nu stand-by is, maar goed, je weet nooit voor de toekomst): dan loont het de moeite om die direct te gaan verzilveren. Niet iedereen met een lage boarding group gaat onmiddellijk naar de ride als zijn/haar pasje opgeroepen wordt uiteraard met als gevolg dat er weinig of geen personen in de attractie zijn. Ik heb zo twee keren Rise volledig op m'n eentje kunnen doen: de pre-show met Rey & BB-8, het transport met het schip, de aankomst in de Star Destroyer, de ondervraging in de prisoner cell en de escape pod: ik had de hele ride een pure privé ervaring. Echt leuk, en dat leidde vaak tot hilarische confrontaties met de mensen van de First Order 😀

Jij gaat binnen zes weken terug richting Californie? Ik vertrek ietsje eerder richting Florida voor het RunDisney Marathon Weekend. Fingers crossen (zowel voor jou als mij) dat we dan terug relatief gemakkelijk het vliegtuig richting Los Angeles dan wel Orlando kunnen opstappen...

Dank voor je uitgebreide review van Avengers Campus! Dit toch wat eclectische thema spreekt mij inherent wat minder aan dan ik zou hopen en ik vond 't destijds een doodzonde dat Tower of Terror omgebouwd werd, maar dat gevloek is verleden tijd. Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout! zit inderdaad tjokvol toffe details - hoe Rocket die walkman daadwerkelijk mee grist! - en is een topattractie die op zeldzame wijze comedy met thrill combineert. Gelukkig lijkt de rest van Avengers Campus daar goed op aan te sluiten. Op je foto's oogt het gebied mede door het groen en de overvloed aan Marvelkarakters allemaal veel minder steriel dan ik had gevreesd en ik ben blij te horen dat Web Slingers niet teleur stelt. Dat geeft de burger moed!

Enorm bedankt voor de positieve en leuke reacties, tof! 😃

StevenRSCA Hebben jullie Rise aan de overkant nog kunnen doen via stand-by overigens?

Zeker weten, we waren er vorige week dus het boarding pass systeem bestond niet meer. In Orlando begin 2020 wel meermaals gebruik gemaakt van het Boarding Pass systeem. De eerste dag was de stand-by rij erg lang omdat de attractie vaak in storing lag en hebben we de attractie niet gedaan. Van een medewerker hoorde we dat 1 van de liften het niet deed en dat de attractie dus op 50% draaide. De dag erna hebben de attractie geropedropped (is dat een woord?) en zaten we er 40 minuten na openingstijd in. Valt enorm mee dus. Later op de middag hebben we de attractie kunnen betreden via de fastpass rij, altijd fijn als medewerkers je volgen en herkennen van Social media 😉

Wat moet het een bijzondere ervaring zijn om die attractie alleen te beleven, jaloers! Al snap je dan ook waarom (mits de attractie technisch redelijk betrouwbaar is) ze van het systeem zijn afgestapt. Wagens die niet constant vol zitten is iets wat je als pretpark zijnde natuurlijk niet wilt. Zo gek dus nog niet dat Walibi het systeem niet 100% geoptimaliseerd krijgt, als zelfs Disney het niet kan...

StevenRSCA Fingers crossen (zowel voor jou als mij) dat we dan terug relatief gemakkelijk het vliegtuig richting Los Angeles dan wel Orlando kunnen opstappen...

Aah super mooi vooruitzicht! Ik steek een kaarsje aan. ✌️

Aurelius ik ben blij te horen dat Web Slingers niet teleur stelt. Dat geeft de burger moed!

Het probleem zit 'm erin dat wellicht veel bezoekers een spectaculaire darkride verwachten. Dat is het natuurlijk niet, het is 'gewoon' een shooter. Wat mij betreft wel een van de betere in zijn soort. Een soort Maus au Chocolat 2.0, met een ander thema, betere techniek en indrukwekkendere animaties, projecties en scènes.

Een TR waar ik veel voorpret uit haal, over iets meer dan 8 weken vlieg ik zelf voor de eerste keer die kant op, ten minste, als we mogen vliegen. Bedankt @ppc-anoniem-1 voor wederom een fijn report.

Toffe (jaloersmakende😄) TR waardoor je het liefst zo snel mogelijk zelf die kant op wil gaan!! Ik blijf het zeggen, ooit ga ik eens die kant op om het samen met the family het allemaal te beleven. Tot dat moment er gaat komen, is het nu genieten van jouw verslagen en mooie zonnige foto's!!

Keep them coming!!

Hoe is het nou in de praktijk met de onderhand beruchte uppsels voor in de attractie? Je kon toch dingen kopen die de attractie leuker zou gaan maken, en je een hogere score mee zou kunnen halen? Was dat in de praktijk echt een groot voordeel?

broodje123

Bij mijn bezoek heb ik er niets van gemerkt. Er werd geen reclame voor gemaakt in de parken of in de wachtrij van WebSlingers; ook in de Disneyland app heb ik er niets van gezien. Dus ofwel heb ik er serieus naast gekeken ofwel is het nog niet live.

BasD alvast heel veel plezier gewenst! 🙌

broodje123 ik heb er net als @StevenRSCA geen enkele reclame voor gezien. Nu ben ik tijdens ons bezoek in geen enkele winkel binnen geweest (ook niet in Avengers Campus) dus wellicht dat ze daar nog wel iets aan prijzen.