Er bestond nog geen topic over de bouw van Mickey & Minnie’s Runaway Railway in Anaheim. Met deze uitbreiding is vandaag tijdens de IAAPA beurs in Orlando ook de vernieuwing van het Mickey’s Toon Town aangekondigd.

Het huidige Mickey's Toon Town zal in maart 2022 sluiten om volledig opgeknapt te worden. Een van de vernieuwingen die naar Mickey's Toontown komt is het CentTOONial Park, een nieuw welkomstplein voor het gebied.

In het midden van CentOONial Park zal een speelfontein te vinden zijn, welke een centraal icoon zal worden voor Mickey's Toontown. 's Nachts wordt de fontein tot leven gebracht in een uniek spektakel.

Verder zal een Dreaming Tree worden toegevoegd. De boom waaronder een jonge Walt Disney zou dagdromen in zijn geboortestad. Gebeeldhouwde boomwortels bieden kinderen de mogelijkheid om te spelen.

Naast de heropening van Mickey's Toontown in 2023 zal ook Disneyland in Anaheim een Mickey & Minnie's Runaway Railway attractie krijgen.

An ambitious reimagining of Mickey’s Toontown in Disneyland park will debut in early 2023, alongside the new attraction, Mickey & Minnie’s Runaway Railway. This news was shared today at the International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) Expo by Chairman of Disney Parks, Experiences and Products, Josh D’Amaro.

bron: https://disneyparks.disney.go.com/blog/2021/11/mickeys-toontown-at-disneyland-park-to-be-reimagined-with-new-experiences-and-more-play-and-interactivity-for-young-families-in-2023/?CMP=SOC-DPFY22Q1wo1111210062A

Eindelijk. Ik vond dit, samen met het theater ernaast, toch wel 1 van de 2 lelijkste stukjes in het verdere prachtige park. Dit klinkt alvast allemaal veel beter doordacht. Ik vond het met de toevoeging van deze ride altijd wat jammer dat we dus vastzaten aan dit themagebied. Maar dit klinkt toch wel veel fijner!

Goed en Leuk nieuws dit. Word vast weer een populair gebied in de toekomst. Fijn ook dat ze het oorspronkelijke idee niet los laten. Ik zag Donalds boot nog op de nieuwe tekeningen staan gelukkig.

2 maanden later
een maand later

Goed nieuws voor de liefhebbers van Roger Rabiit's Car Toon Spin, deze blijft volgens Disney zoals hij momenteel is na de ombouw van Mickey's Toontown.

When Mickey’s Toontown reopens in 2023, it will still be home to favorite attractions such as Roger Rabbit’s Car Toon Spin, Mickey’s House and Minnie’s House! Plus, other attractions will be reimagined in new and exciting ways, including Gadget’s Go Coaster, Goofy’s House and Donald’s Boat.

Ook is bevestigd dat het gebied op 9 maart officieel dichtgaat voor de ombouw.

Goed nieuws! Ik moet zeggen dat ik alleen de Japanse versie heb gedaan, maar Roger Rabbit's Car Toon Spin is echt geweldig.

7 maanden later
4 maanden later
een maand later

Jules Helemaal mee eens! Dit is een enorm populaire attractie met veel capaciteit en herhaalwaarde, net wat Disneyland nodig heeft!

Het bekt wel minder lekker 😆

Ik ben ook erg benieuwd naar het nieuwe ToonTown!

Ik vind dit juist een goede attractie voor het Studios park in Parijs. Tenminste, de stijl en het idee past beter in het Studios-park dan het Kasteelpark, waar het toch een stijlbreuk gaat opleveren. Dan kun je het beter in een park gooien waar een algehele stijl toch al niet zo aanwezig is en waar het qua thema zonder moeite past.

Thies En toch zal dit beter klinken dan de Franse nasynchronisatie op Tom Holland in de Spiderman attractie.