Ik zie ze liever eerst capaciteit toevoegen. Circus Balance omvat een achtbaan en waarschijnlijk meerdere flat rides. Spookslot is geen capaciteitsmonster, maar weer een attractie vervangen (Max en Moritz en Nest!) in plaats van iets toevoegen (Symbolica 2017) gaat de drukte in het park niet helpen spreiden.
Gaat het Spookslot verdwijnen?
Dutch23 een Droptower zou meer capaciteit hebben dan spookslot
Debruijn7 Totaal niet. Het spookslot heeft een enorm hoge capaciteit doordat je er gewoon altijd iedereen in kan laten. Een droptower heeft een relatief lage capaciteit doordat je checks moet uitvoeren en er relatief weinig bakjes zijn waar mensen in kunnen zitten. Max 20 per rit bij zo'n funtime en als je zo'n ding als in Comics Station of in Fantasiana hebt nog veel minder, dan schiet je echt omlaag naar 600, en in het geval van een Comics Station of Fantasiana 350 max denk ik. Dat is een capaciteit die de Efteling niet aankan, dus geloof daardoor ook niet heel veel van de geruchten.
De capaciteit van een droptower ligt inderdaad veel lager als een omnimover systeem.
Ter vergelijking
Tower of Terror in Parijs heeft 3 schachten met elk 2 liften per schacht en heeft een praktische capaciteit van ongeveer 1300 per uur.
Phantom Manor in Parijs heeft een capaciteit van 3368 mensen per uur.
Volgens Eftepedia heeft het Spookslot een capaciteit van 1.000 per uur. Lijkt mij dat je dus wel in de buurt kunt komen
Robkuh84 Maar in de praktijk kijkt niemand hoeveel bezoekers er ingaan denk ik en gaan er op hele drukke dagen wel meer in, aangezien er niet echt kan worden geteld.
broodje123 Maar in de praktijk kijkt niemand hoeveel bezoekers er ingaan denk ik en gaan er op hele drukke dagen wel meer in, aangezien er niet echt kan worden geteld.
Ik was er in elk geval afgelopen zondag, en in de voorstelling waar ik in zat, was het "full-house" en zat de voorstelling goed vol.
Spookslot trekt naar mijn gevoel toch nog genoeg bezoekers, maar er is zeker ruimte voor verbetering. Projection mapping, een aangepaste soundscaping, verbeterde verlichting gaan een enorm verschil maken, ook al verandert er dan niet noodzakelijk iets aan de show zelf.
Vriend_van_de_club In walibi houden ze het aantal man per uur bij, bij de Efteling niet heb ik mij laten vertellen door rides personeel van beide parken.
scagen bij de Efteling niet
Bij de Efteling houden de meeste grote attracties zelf het aantal gasten bij, soms door sensoren maar vaak ook gewoon door te rekenen met volle treinen/voertuigen (voor op de momenten dat er gevuld wordt). Dus het wordt wel bijgehouden.
Ik weet dat dit niet het oorspronkelijke punt was maar zolang de Efteling niet met ruimtetekorten zit en binnen de huidige grenzen plaats móet maken, is het toch ook niet van belang door hoeveel mensen precies Spookslot wordt bezocht? Neem het Sprookjesbos, zat mensen die Meisje met de Zwavelstokjes overslaan, simpelweg omdat ze niet in de mood zijn, maar ondertussen is het (door liefhebbers) één van de meest gewaardeerde uitbeeldingen. Anderzijds kan het op een zomerdag goed druk zijn in een speeltuin als Kleuterhof, terwijl dat los staat van de kwaliteit van de attractie.
Capaciteit kan elders gecreëerd worden, bijvoorbeeld straks in Strookrijk. Het is toch juist fijn om op een gemiddeld drukke dag even aan de menigte te kunnen ontsnappen in Spookslot, Heksenpad enz?
Eerlijk is eerlijk: dat het bouwterrein van Max&Moritz na bijna anderhalf jaar nog niet is opgeruimd geeft mij persoonlijk wel de indruk dat er daar nog iets kan gaan gebeuren...
Spookslot zelf echt niet weg halen ! maar de show mag weg, liefste gebouw uibreiden en er een darkride in maken
Ik vind zo'n droptower ideaal voor een park, maar in de Efteling zou het een raar idee zijn. Ik hoop liever dat ze het spookslot moderniseren.
Ik heb er zelf weleens over gefantaseerd, dat bezoekers meer deel uitmaken vaan zo'n voostelling. Nu kijk je vooral tegen (semi) vlakke ramen, maar het zou mooier zijn als er meer om de tribune heen gebeurd. Hiervoor moet je wel heel het spookslot ombouwen, maar het lijkt mij beter dan de boel slopen.
Ik zou een droptoren midden in de Efteling toch wat merkwaardig vinden. Waarom zouden ze deze niet gewoon in de nieuwe ruigrijk uitbreiding plaatsen? Het voelt gewoon raar om een grote toren te hebben naast het spookslot. Dan hebben we een grote doos en een grote toren naast elkaar. Het wordt er niet mooier op denk ik. Het spookslot kan wel wat nieuws gebruiken, maar ik zou er raar van opkijken als er een droptoren midden in de Efteling komt. Al is een droptoren geen slecht idee. Toch lijkt me ruigrijk een beter idee.
Wat een discussie, en dat alleen maar omdat er 2 bouwvakkers zijn gespot met een meetlint, hylarisch dit
R0xannaBanana Ik vind zo'n droptower ideaal voor een park, maar in de Efteling zou het een raar idee zijn. Ik hoop liever dat ze het spookslot moderniseren.
Het zou toch een hele mooie uitbeelding/beleving van een ietwat sinister sprookje kunnen zijn
Zo direct naast of vervanging van het Spookslot zou ik niet zo snel doen, maar wellicht is het wat voor op de strook? Daar mag men ook wat meer de hoogte in.