Brabander Dat onderste ontwerp is een tekening van de muur met nis van De Magische Klok. Waarschijnlijk bedoeld als ontwerp voor een toekomstige herbouw van het sprookje.

Crowket De herbouw van dit hele plein is al eerder uitgesteld

Ik mag hopen dat je hier een grapje maakt?! De herbouw van het Herautenplein is de meest gewaagde stap tot dan toe. In mijn ogen is het het meest sfeervolle stukje Efteling in het hele park!

Crowket Herbouw zoals Vrouw Holle? Dan hou ik mijn hart vast

Crowket Waarom zouden ze dat in godsnaam moeten doen? De muur achter de Herauten moet vervangen worden ja, maar het gehele plein toch niet? Is dat allemaal in zo'n slechte staat dan?

Het is een sfeervol stukje park maar niet probleemloos. Je zou gerust het hele plein een opknapbeurt kunnen geven door de Magische Klok te voorzien van nieuwe muren, Vrouw Holle terug te bouwen én de situatie Zes Zwanen / Assepoester met dramatische haag opnieuw in te delen.

Mathijsdehaas-2002 Als je kijkt naar de flagstones in de hoeken van het plein zie je dat het echt wel aan vervanging toe is. Daarnaast is niet altijd alle schade zichtbaar.

Aangezien ze niet meedoen aan Halloween zouden ze toch een spook attractie mogen hebben. In het 5 zintuigen filmpje van de vragenronde en de directie gaven ze toen al duidelijk aan bij een andere vraag dat ze het uitzicht van het gebouw en de muziek erg belangrijk vonden voor de Efteling. En dan de invulling anders kan als die onder de 8 zou gaan. Hopelijk houden ze zich aan die uitspraak dat ze de buitenkant en muziek laten zoals ze ongeveer zijn.

Plaats er een coaster in zoiets als van Helsing’s Factory.

Een carrousel of progress met als thema: dans macabre, met een doodnormaal orkest, de dirigent van Ton erbij! Maar elke scène wordt het orkest steeds meer overgenomen door duistere invloeden. Ze takelen steeds meer af, zwarte schaduwen dansen op de muziek, de instrumenten vervormen, de orkestleden lijken steeds meer bezeten te raken, het podium lijkt overal te bezwijken onder de geest die de leiding heeft genomen over het muziekstuk wat tot een echte climax komt. En dan naar de laatste scène, een echt finalespel: je ziet enkel de artiest met de huilende viool en de dirigent die dan een diepe buiging op het einde voor je maken (Knipoog naar ton zijn nooit verschenen meesterwerk)

msnguy dat klopt, maar door het spookslot te gaan verbouwen haal je ook sfeer weg die je nooit meer op die manier terug zal krijgen. Dat risico zit er sowieso al in met al deze plannen.

10 dagen later

Misschien heb ik het gemist hoor maar ik zat net even op Google Maps te kijken en ik zag iets wat lijkt op een frame (misschien voor een gebouw)? Of is het iets anders? Het lijkt mij ook geen recente foto aangezien alle bomen nog groen zijn.

5 dagen later
            Tonnie heeft de discussie gesloten.