Crowket Jailsamer Speculaties zijn nooit voor niks. Het is een hobby en het kan altijd gebeuren dat het park een andere kant op gaat, maar dat maakt niet uit want wij hebben een leuke discussie kunnen hebben. Ook al wordt het misschien niet uitgevoerd.
laurenstp Arathonk deze bomen worden letterlijk helemaal aan de rand bijna tegen de wachtrij van M&M aangeplant, waarom zou er dan niet gebouwd kunnen worden/geen ruimte meer zijn voor bouwmaterieel? 👆 Jailsamer
Jailsamer laurenstp aha, op die manier. Dat had ik niet begrepen. Het word een bomenwand. Dus er kan daar achter nog gewoon een nieuwe attractie verrijzen?
Dutch23 Je zou ook kunnen zeggen dat die bomen juist bevestigen dat daar iets komt. Ze weten nu waar het gebouw komt en dus weten ze nu ook waar ze nog bomen kunnen planten. Misschien om een keer al vooruit te werken om een toekomstige loods te verbergen.
Dutch23 Mwah. Vind dit niet perse de beste optie. Voelt niet heel logisch voor een kasteel dat daar ineens twee grote torens staan. Voelt meer als de skyline van Tilburg zo, haha.
Brabander Hee allen op Loopings staat een artikel over dat een teken van het hotel al op de foto in het artikel is te zien (groen omcirkeld). Daaronder zie ik voor mij nog tekeningen eronder welke voor mij onbekend zijn (rood). Voor een scherpere foto kijk linksboven in de afbeelding van het artikel: https://www.looopings.nl/weblog/18601/Efteling-fan-ontdekt-ontwerp-voor-nieuw-hotel-was-vorig-jaar-al-te-zien.html Herkent iemand deze tekeningen of is dit wellicht voor bij het spook slot?
Raafi_17 Brabander Dat onderste ontwerp is een tekening van de muur met nis van De Magische Klok. Waarschijnlijk bedoeld als ontwerp voor een toekomstige herbouw van het sprookje.
Brabander 1991 het lijkt meer een soort boomhut als ik er naar kijk maar zou goed kunnen dat ook van het hotel is. Het viel me vooral op en ik dacht misschien weten mensen op het forum meer
Dream_wizard Ziet er ook uit als het hotel, kijk eens bij dit artikel? Lijkt het erop: https://www.looopings.nl/weblog/18523/Ontwerpen-uitgelekt-van-nieuw-hotelcomplex-bij-Efteling-entree.html
Crowket Raafi_17 Dat lijkt me inderdaad vrij zeker. De herbouw van dit hele plein is al eerder uitgesteld, dus ik denk dat je hierin best gelijk kunt hebben.
msnguy Crowket De herbouw van dit hele plein is al eerder uitgesteld Ik mag hopen dat je hier een grapje maakt?! De herbouw van het Herautenplein is de meest gewaagde stap tot dan toe. In mijn ogen is het het meest sfeervolle stukje Efteling in het hele park!
laprikantan msnguy dat klopt, maar door het spookslot te gaan verbouwen haal je ook sfeer weg die je nooit meer op die manier terug zal krijgen. Dat risico zit er sowieso al in met al deze plannen.
Mathijsdehaas-2002 Crowket Waarom zouden ze dat in godsnaam moeten doen? De muur achter de Herauten moet vervangen worden ja, maar het gehele plein toch niet? Is dat allemaal in zo'n slechte staat dan?