Robkuh84 Tegen de tijd dat dit gebied klaar is, is het al 10 jaar verboden om wilde dieren te gebruiken in het circus.
Animatronics!
Op zich zou je inderdaad terug kunnen gaan naar een Circus zoals langs geleden: Meer een kermis eigenlijk. Je zou dan wat van de spellen in Ruigrijk kunnen verplaatsen hier naartoe (Normaal ben ik overigens volstrekt tegen dit soort betaal-activiteiten, maar in een thema als dit past het er perfect bij en vind ik het acceptabel). Dieren kun je heel beperkt als animatronics laten zien, maar je kunt de focus leggen op een ouderwetse soort freakshow.. Uiteraard niet zoals men het met halloween zou doen maar op een meer komische manier. Er blijft dan veel ruimte over voor straat entertainment (vuurspuwers en dergelijke) maar je kunt al veel doen met relatief simpele animatronics.
Uiteraard moet je het dan weer wel über voorzichtig aanpakken, want de woke beweging snapt het concept van Zeitgeist totaal niet.. Dus een vrouw met een baard moet je er écht niet gaan neer zetten. Je kunt wél kiezen voor bijvoorbeeld een man met een houten kop.. en dan een houten pop die er dronken uit ziet. Dat soort grapjes passen perfect en je kunt een leuke sfeer creëren.
Ik heb net trouwens nog even naar de layout in de twitter post redelijk aan het begin van dit topic gekeken.. maar een Tilt element lijkt me - hoewel heel cool - toch iets te optimistisch. Daarnaast denk ik niet dat dit stations-systeem ooit fatsoenlijk gaat werken zo. Immers moet een eventuele 3e trein véél te lang wachten voordat deze naar binnen kan rijden.
Normaliter kan een trein het (uitstap)station binnen rijden zodra de voorgaande trein buiten is. Met een slim systeem hoeft de voorloper zelfs pas half het station uit te zien om de volgende al binnen te laten (net geen endless-systeem.. zie je nog niet veel, maar bestaat wel). In dit geval moet je echter wachten totdat de trein het uistapstation uit is, door het transfergedeelte heen is gereden. Het instapstation binnen is én gecheckt is (check moet er zijn voordat de wissel mag draaien). Dan moet je wachten tot de wissel draait en gelockt is (dat kan héél snel, maar scheelt toch elke keer weer enkele seconden) voordat de trein het transfergedeelte door kan om het station binnen te rijden.
Zelfs als je heel snel bent schat ik toch dat je al snel op 30 seconden zit die je verliest.. Bedenk dat laad-tijden meestal ook niet veel langer zijn (optimale situatie) dan is dat verlies in tijd echt te groot.