wh_k Je omschrijft hier wel een heel erg Disney-achtig circusbeeld, vergeet niet dat er heel wat meer manieren zijn om een circus-gebied te doen.
Ik hoop zelf op een meer Piecske benadering van een circus, met meer nadruk op de inhoud dan op felle kleuren. Het moet niet overlopen van vrolijkheid, maar ook niet te somber zijn.
De huidige ontwerpers van de Efteling vertrouw ik daar compleet in, en ik hoop persoonlijk op een soort van dorpje gebouwd rondom een circus. De wachtrij kan dan zijn dat je langs de kooien van wilde dieren loopt, de caravans van de circusmedewerkers (waar telkens een effect in te vinden is). Zo kan je een heel sfeervol gebied neerzetten, zonder de Disney-cliches boven te halen.
Een aantal flats kan je dan kwijt in een "bij-tent", of horeca in bijvoorbeeld een nostalgische spiegeltent. Je kan voor de rest dan ook nog heel wat dingen verder doortrekken, een paar hints naar Carnaval Festival (maar niet meer dan dat, hopelijk), entertainment in de vorm van bijvoorbeeld wat circusartiesten die rondlopen. Er is heel wat mogelijk.
Met de ontwerpers van de Efteling die op het project zouden zitten, heb ik er echt wel vertrouwen in, ik vermoed niet dat ze de grootste uitbreiding in jaren niet goed gaan aanpakken (zeker omdat ze dit liever uitstellen dan er met de kaasschaaf overheen te gaan).