QDude24 Dan kwam je intentie niet goed over. Maar prima, ik wou het toch even gezegd hebben.
Reizenrijk Uitbreiding Circus Balance ?
Uit het interview met Fons Jurgens haal ik dat Circus Balance weer twee jaar uitgesteld is. Staat het nu dus gepland om te openen in 2025 of in 2026? Ik ging er eigenlijk vanuit dat het 2025 zou worden. Laten we hopen dat dit echt de laatste keer is dat dit uitgesteld wordt, want de Efteling heeft de extra capaciteit enorm nodig.
ik denk wel dat we na de nieuwe attractie in 2024 ze echt gaan beginnen met het strookrijk gedeelte, betwijfel dat ze andere oudere attracties weer eerst gaan slopen en opnieuw fixen/vervangen.
Op dit moment zou mijn inschatting zijn dat we moeten wachten tot de 75e verjaardag, dat zou op zich wel een natuurlijk moment zijn voor zo'n grote uitbreiding en krijgen we in de tussenliggende jaren dan het hotel, de vervanging van Spookslot en de vervolgfases van de Wereld van Sindbad
asuran Dat geven ze inderdaad nu ook aan. Het Spookslot en de B.o.B stonden sowieso op het lijstje, echter heeft de langere procedure voor de goedkeuring van het bestemmingsplan 2030 er voor gezorgd dat Max en Moritz voor Circus Balance op de lijst kwam. Nu heeft corona er op haar beurt weer voor gezorgd dat het Spookslot voorrang gaat krijgen op Circus Balance. Ik verwacht uiteindelijk dat de wereld van Sindbad (Panorama verbouwing) compleet is in 2025 en dat ze dan Circus Balance gaan openen in 2026.
Robinho1234 Het zou zeker logisch voelen, maar is dat tempo hoog genoeg om Phantasialand, EuropaPark en Disneyland Paris bij te benen? De laatste grote knaller voor de Efteling was Symbolica. Wachten tot de 75e verjaardag betekend dus 10 jaar zonder echte grote knallers.
Dutch23 zonder echte grote knallers
Hmm denk dat ze ook aardig kunnen knallen met de Spookslot vervanger.
Ik krijg trouwens bij Grand Circus heel erg Symbolica vibes. Herinneren jullie nog toen ze al in 2012 Hartenhof wilden bouwen en dat dat steeds maar weer opschoof? De geschiedenis herhaalt zich met de circusachtbaan. Gewoon geduld hebben, dan komt het wel goed
The_Real_Infernape Ja, ik weet nog niet of de Spookslot attractie onder een infill gaat vallen alla M&M of een infill van grandeur zoals Baron 1898. Laten we hopen op het tweede.
Haha, ja, ik blijf ook altijd aan Hartenhof goes Symbolica denken. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.
Voordeel van uitstel kan zijn dat er betere technieken beschikbaar komen die een betere attractie op kunnen leveren, nadeel kan zijn dat het steeds duurder wordt....
Dutch23 Zoals al gezegd, zou de vervanging van Spookslot dat gat in ieder geval redelijk op moeten kunnen vullen. En daarnaast zullen we vast nog wel iets van een sprookje krijgen en wie weet of er nog een attractie binnen de parkgrenzen is die zeer binnenkort echt vervangen zal moeten worden
Lijkt mij in ieder geval sterk dat ze het net een jaar voor de 75e gaan openen, dus in '26. Dan ga je in het jubileumjaar normaliter niet nog een keer wat groots opleveren
Weet iemand mij trouwens te vertellen hoeveel de Strookrijk-uitbreiding zou kosten?
Want het argument van Fons dat ik lees, is dat die 25 miljoen voor de Spookslot-vervanging een kleinere investering is.
Kost het echt zoveel meer om een nieuw stukje Efteling te bouwen in Strookrijk?
Tonnie Dat wordt een druk jaar dan. Nu al 75 miljoen aan investering en Joost mag weten hoeveel de circusbaan gaat kosten.
Tonnie Dacht ik eerst ook, maar toen ging Fons schermen met '24 voor het hotel en de vervanging van Spookslot, en gezien zijn uitspraken dat zo'n grote investering als Strookrijk fase 1 nu niet te verantwoorden is, lijkt mij niet dat het dan open gaat
Dus misschien dat hij op '24 doelde als start van de bouw?
- Bijgewerkt
Ruubje Er is nog niks aanwezig op dat stuk grond, dus je moet de hele infrastructuur aanleggen. Daarnaast zou Strookrijk gaan om een grote familieachtbaan + meerdere flatrides + horeca + retail. Dat is echt wel van een ander kaliber dan deze uitbreiding.
Zou t niet kunnen dat deze coaster geplaatst wordt ter vervanging van ‘t spookslot? Volgens geruchten ligt de achtbaan al in de opslag. En als strookrijk nog verder doorgeschoven wordt zou je haast zeggen, Plaats deze achtbaan hier met een mooi verhaal en we plaatsen een nieuwe order voor strookrijk.
Jeroeen Volgens geruchten ligt de achtbaan al in de opslag.
Die achtbaan ligt echt niet al ergens in de opslag. Dat er contracten opgesteld zijn met de fabrikant zou prima kunnen. Maar er is echt geen achtbaan in elkaar gelast zonder dat het zeker is of ie ooit gebouwd mag worden aangezien er nog geen vergunningen vergeven, laat staan aangevraagd zijn.
Tonnie Ja, dat dacht ik dus ook te lezen, maar sinds dat Spookslot en het hotel al op de planning staat voor 2024 lijkt mij dat niet logisch. Aangezien ze vermelden dat ze eind 2020 het twee jaar hebben uitgesteld (toen stond hij op de planning voor 2021) ging ik ervan uit dat het dus 2021 +2 +2 = 2025 zou zijn.
Jeroeen Het is ookal bevestigd dat het om een overdekte attractie gaat, daarnaast is de capaciteit van 1250 per uur wel erg laag voor een Intamin familieachtbaan. Nee ik durf vrij zeker te zeggen dat ze die achtbaan niet hier gaan plaatsen.