Ruubje Heb ook het idee dat dit komt omdat dit gebied letterlijk omheind is. Je stapt dus echt die wereld binnen, in plaats van dat het op een natuurlijke manier in elkaar overloopt. Ik denk dat het idee van aparte ''gebieden'' bij Disneyland bijvoorbeeld daarom ook beter is uitgewerkt, omdat je ieder gebied binnenloopt via een gethematiseerde poort.
De Rijken bij De Efteling zijn naar mijn idee al lang vervaagd, dat is dan ook een reden waarom ze nu kiezen voor een andere aanpak en kleinere themagebieden willen creëeren. Zou het gaaf vinden als ze dit idee goed uitwerken in de Reizenrijk uitbreiding door middel van een afgebakend gebied, zodat je echt een nieuwe wereld instapt.
Wat betreft de bestaande themagebieden/gebieden in ontwikkeling denk ik dat ze bijvoorbeeld voor het Rijk van Fantasie de ervaring al een stuk duidelijker zouden kunnen maken door middel van hoge stadsmuren met sierlijke bogen. Bij De Wereld van Sindbad moeten ze echt iets met Panorama doen om het als één gebied aan te laten voelen , wellicht de Carnaval Festival ingang te verleggen naar Jokie's Wereld en de huidige ingang om te toveren in een façade die meer Sindbad aanvoelt. Voor Max en Moritz vind ik de beleving al vrij compleet aangezien het hele plein in dit thema is en er geen andere attracties staan die de beleving verstoren.