Ik denk ook dat als je met het gevoel van ik ga een cirque waardige show bekijken naar Caro gaat dat je dan bedrogen uit komt, het is geen Cirque en kan ook zeker niet aan die kwaliteit tippen. Tegelijkertijd, als je bij Cirque op 4 rijen van het podium wil zitten betaal je €120 in plaats van de €25 voor Caro. Dat zou al een teken moeten zijn dat de verwachtingen dan misschien te hoog liggen.
Ik heb genoten. We waren tegen 17:30 in de Efteling en eigenlijk was dat te laat. We hadden ons tegen 17:00 bij de poort moeten melden, dan hadden we denk nog een ritje Fata Morgana mee kunnen pakken want met een kaartje voor Caro loop je ook net zo makkelijk de Efteling in.
Maar goed, het was toch prutweer dus lekker in het theater wat gedronken terwijl de foyer volstroomde met publiek. Van binnen konden we nog de eerste 5-6 minuten van Aquanura meekrijgen en zo in de schemer is het een prima show om te bekijken. Toen de zaal in en ons plekje opgezocht op de kleine tribune aan de backstage kant.
Nog even de tip om niets in het gangpad te leggen omdat er soms acteurs en acrobaten langs moesten en dat klopte, regelmatig zagen we Mijnheer Tijd of één van de acrobaten naast ons staan en je kon duidelijk zien dat ze plezier hadden in het optreden en dat straalde ook af. De circus acts waren netjes maar niet zoals je aangaf van Cirque du Soleil niveau terwijl het duidelijk was dat hier wel een stuk van de inspiratie vandaan kwam. Daarbij vond ik de dansact met de schilderij-lijst en de act met de watergordijnen echt geweldig.
Ook qua zang was er weinig op aan te merken, Mijnheer Tijd zat er aan het begin een paar keer naast maar Mevrouw Tijd was zeer goed bij stem en spot-on!
Quefox_ Enige waar ik me aan stoorde is het 2-minuten segmentje waarin alle kindergastrollen gepropt werden, daar blijft het toch een Efteling-theatershow voor...
Ja, dat punt, ik denk dat er 15-20 kinderen met de show mee deden en die hadden een rol in enkele nummers, vaak was het even snel in een kostuum op het podium staan of met een vlag langs rennen en precies wat je zegt, daar is het de Efteling voor en ik vond het niet heel erg storend. Ook het rondje langs verschillende attracties vond ik juist wel het grappige in de show. De combinatie was prima en er zaten allerlei facetten in die in een normaal theater niet zouden werken maar in de Efteling wel.
Ik heb me vermaakt, en mijn vriend ook, het was een prachtige show die zijn geld zeker waard was!
Na de show was het 20:00, nog rustig aan even het toilet opgezocht en onze jassen aangepakt waarna ik het toch niet kon laten om nog even uit het theater rechtsaf te slaan. We waren één van de enigen die dit deden.
Via de pardoes prommenade opgelopen richting Symbolica en terwijl bijna iedereen die we nog tegen kwamen richting de uitgang liep werden we niet tegengehouden of gevraagd om om te keren. Na enkele foto's van Symbolica afgeslagen richting de Baron en daarna langs de Piranha naar de uitgang gelopen en genoten van een doodstille Efteling. Waar in Disney ook in de avond de muziek aan blijft staan na sluitingstijd viel het me op dat in de Efteling alles uit stond, de Fata was niet meer verlicht, de Baron niet, alleen de Python stond nog fier in de schijnwerpers.
Het is en blijft apart om door een uitgestorven park te lopen.
Tegen 21:30 zaten we weer in de auto onderweg naar Breda, prima middag / avond in de Efteling gehad die voor herhaling vatbaar is. En ook ik, net als Station-de-Oost, Dream_wizard, Quefox_, Cerveza, SpaceAce, Make_It_Work en Stijngeene kan deze show prima aanraden.
Wel is het goed om niet te verwachten dat je een show van Cirque du Soleil kaliber gaat zien. 😉