Ziet er veel beter uit dan het origineel. Maar dat mag natuurlijk ook wel. Bij het origineel vond ik het allemaal wat bij elkaar geraapt. "Hey, we hebben nog zo'n klimmende aap over. Ach, zet die daar maar neer... En wat doe ik met deze projector? Oh, die past hier nog wel tussen". Wat dat betreft is het nu veel opgeruimder. De jungle scene ziet er nu inderdaad zéér overtuigend uit!
Die projectie effecten vind ik juist voor EP begrippen erg netjes gedaan. Het is allemaal goed weggewerkt. Vaak kiezen ze voor de té makkelijke weg en zit je duidelijk naar en scherm te kijken. Maar ik vind ze ook gewoon goed verwerkt in de setting. Het is voor mijn gevoel nergens misplaatst. Die vogels na de drop met de krokodil... toch gewoon geinig!
Wel inderdaad jammer van die Roland Mack met z'n brilletje. En hij staat inderdaad te prominent. Had hem gewoon tussen een groep gezet en dan was het leuk. Nu is het een beetje borstklopperij.
Hoofdpersoon Robbemond komt vooral op het eind heel vaak en snel terug. Vind hem wel een hele mooie toevoeging. Een rode draad door de attractie. Hij neemt je echt mee op reis!
Al met al lijkt mij dit zeker de mooiste darkride van EP. En zeker een hele mooie toevoeging in het park! Hier hebben ze zichzelf overtroffen en laten ze zien dat ze het écht wel kunnen. Chapeau!
Ik kan niet wachten om deze nieuwe Piraten te mogen aanschouwen.