Een enorme schop, maar wij hebben dit weekend eindelijk de nieuwe Piraten in Batavia kunnen doen en... Wat een pareltje!
Ik had bewust geen spoilers gekeken/gelezen over de attractie, dus ik werd meteen verrast toen ik de wachtrij in liep. Deze wachtrij is misschien wel de mooiste wachtrij in een Europees pretpark met alle details en de prachtige animatronic halverwege de wachtrij. De rit zelf is véél interessanter en beter dan dat ik mij ooit had durven voor te stellen en de knipoogjes naar het verleden zijn heel leuk en vrij subtiel gedaan.
1 van de pijnpunten bij de oude Piraten in Batavia was, dat deze erg saai was door de langdradige stukken en dat je de andere bootjes te vaak zag. Dat is opgelost met veel decor, projecties en animatronics. Ik vind de verhoudingen zoals ze nu zijn perfect! De projecties voegen echt wat toe aan de attractie en versterken het verhaal en de animatronics.
Het verhaal zelf is misschien nét te ingewikkeld om in 1 rit te begrijpen. Na een paar ritjes had ik alle scènes in mij opgenomen en vond ik het een leuk, maar niet heel bijzonder, verhaal.
Piraten in Batavia is een darkride op werelniveau welke misschien bij mij nog wel hoger staat dan de Europese Disney darkrides. Ik heb hem met plezier dagelijks 2x gedaan en tijdens de volgende trip ga ik hem zeker minimaal 1x per dag doen. De oude Piraten in Batavia deden we meestal maar 1 of 2x per tripje.