Erik Het zou al heel wat schelen als hij niet zo’n moderne bril op had. Toen ik er de eerste foto’s van zag dacht ik dat hij wat op de achtergrond zou staan, als een soort ‘easter egg’ voor de fans. Maar hij staat inderdaad op een heel prominente plek in de scene... ik zie de toegevoegde waarde ervan niet zo.
Ik vind de attractie zeker een verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Met name de decors vind ik erg geslaagd! De effecten zijn ook erg mooi, hoewel ik vind dat ze wel een beetje zijn doorgeslagen met de projection mapping. Door de overdaad gaat het bijzondere er een beetje van af. Ook de belichting had van mij een tikje minder veelkleurenkermis mogen zijn.
De animatronics vallen me eerlijk gezegd wat tegen. De bewegingen zijn nogal minimaal en sommige poses overtuigen niet. Vooral de scene met het zwaardgevecht lijdt hieronder... daar zit geen enkele spanning in. Ook in de zeeslagscene komt alles wat tam over, hoewel dat ook aan de geluiden kan liggen.
Verder vind ik dat we hoofdpersoon Robbemond iets te vaak en te snel achter elkaar te zien krijgen. We zien hem achter elkaar in allerlei gevaar verkeren, maar die scenes volgen elkaar zó snel op dat je een beetje het gevoel krijgt van wat Tony Baxter een ‘book report’ darkride noemt. Volgens mij kun in de laatste scene zelfs twee Robbemonds zien als je even omkijkt.
Op basis van de making ofs had ik er misschien dus iets meer van verwacht. Toch denk ik dat EP tevreden mag zijn met deze darkride, het is zonder meer de beste darkride van het park! En er is veel in te zien, dus de attractie heeft ook herhalingswaarde. Al met al een mooie toevoeging dus!