R013 De Efteling heeft Symbolica in een korte periode gebouwd , daar zit meer detail in dan in de meeste rides in Disney
Die attractie is van buiten dan wel gewoon een lelijke doos met wat torens op de voorgevel geplak. Ben het verder wel met je eens dat Symbolica van binnen van bijzonder hoog niveau is, maar ergens is overduidelijk een hoop tijd bespaard.
R013 In Disney is het ook veel schermenwerk tegenwoordig , veel kartonnen borden met belichting maar wel op een slimme manier
Schermen zijn altijd een discussie. Zelf vind ik het niet zo storend als het met mate wordt gebruikt, maar meningen verschillen. In bijvoorbeeld Rise of the Resistance vind ik ze alles behalve storend.
Wat betreft die kartonnen platen, die zien we toch eigenlijk niet buiten de Fantasyland darkrides de shooters? Dat zijn geen E-tickets, hooguit infills. Niet alles hoeft van het allerhoogste niveau te zijn, dat is in de Efteling, Europa-Park en elk ander park ter wereld ook niet.
R013 De thema gebieden die Europapark neer zet zijn wel degelijk van het allerhoogste niveau en de meeste achtbanen idem
Ze hebben daar 2 achtbanen die een beetje op Europees niveau mee kunnen spelen, maar het zijn vooral GP pleasers. De themagebieden vind ik zelf vaak maar lelijk, kitscherig, onoverzichtelijk en te vol gebouwd, maar ik weet dat mijn mening daarin een uitzondering is.
R013 Ik vind en blijf Disneyland Parijs het lelijke eendje van de keten vinden
Het is een feit dat Disneyland Parijs jarenlang niet de aandacht kreeg die het verdiende, en dat het daardoor nu behoorlijk achter ligt qua niveau. Het Walt Disney Studios Park zijn ze al actief aan het verbeteren, het Disneyland Park zal denk ik ook vanzelf volgen.
R013 Als een park als de Efteling het kan met een fractie van het budget is het nogmaals te belachelijk voor woorden dat ze dat in Parijs niet kunnen
Je hebt het nu wel over projecten die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Een volledige technische renovatie van een darkride is niet hetzelfde als wat trackdelen vervangen, en zal terecht wat langer duren.
Al met al ben ik het wel deels met je eens, Disney neemt de tijd en vaak duren projecten (zeker onderhoudsprojecten) erg lang. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het zonder reden is, geen enkel park houdt voor hun plezier een attractie onnodig lang dicht. In Frankrijk is het sowieso al extra lastig, alle projecten duren daar al langer en als je te veel druk op het personeel legt, gaan ze staken. Maar zoals ik al zei, als het realistisch gezien sneller kon, deden ze het vast ook sneller.