Net als @Zingo ben ik de afgelopen anderhalve week in Frankrijk geweest. Ik heb 15 nieuwe achtbanen kunnen doen in een serie toffe parken. En, aangezien ik het met Liampie eens ben ga ik proberen ook een paar TRs hierover te schrijven 😁
Jardin d’Acclimatation
Nog niet eerder geweest. Hoewel het vrij duur is voor wat het te bieden heeft vond ik het een tof en verzorgd park met een paar erg geslaagde attracties van de laatste paar jaren. Helaas een achtbaan dicht, wel drie credits.
- Les Speed Rockets
- Dragon Chinois
- Souris Méchaniques
Futuroscope
Dit was een deceptie. Het was niet-normaal-druk, ik heb tijdens mijn bezoek (9,5 uur) slechts 6 attracties kunnen doen. Hierbij zat niet de achtbaan en ook niet de butterfly, geen credits dus.
Nigloland
Hier was ik al eens geweest. Park blijft ontzettend leuk en sfeervol. En de twee nieuwe achtbanen zijn allebei leuk, hoewel Alpinablitz onbetwist de topper van het park blijft.
- Krampus Expedition
- Noisette Express
Walibi Rhône-Alpes
Tof park! Vrij klein in oppervlakte maar verrassend sfeervol en met veel aandacht aangelegd. Timber is tof maar rammelt, Mystic is echt gaaf en misschien wel mn favo Gerstlauer.
- Generator
- Timber
- Coccinelle
- Mystic
- Woodstock Express
Vulcania
Hier hadden we ons behoorlijk op verkeken. We zijn van 16:00-22:00 in het park geweest, maar dat was te kort. Het park is echt groot en tof, en bovendien was het ook hier druk. Namazu was erg leuk, de afsluitende vuurwerkshow duurde helaas veeeeel te lang.
Le Pal
Ook dit was weer een fijn park. Mooie combi van dierentuin en attractiepark, heerlijk park om rond te slenteren. De twee grote achtbanen zij clones van banen die ik al gedaan had, maar hey, ze zijn erg leuk, dus dikke prima.
- Yukon Quad
- Twist
- Tigre de Siberie
- Azteka