2 weken geleden was ik met m'n neefje in Phantasialand en daar had ik eindelijk de kans om Rookburgh in het echt te mogen aanschouwen. Wat een bizar gaaf themagebied staat daar nu, en ik vond FLY echt een enorm fijne coaster. Ik haat de pretzelloops die B&M heeft maar in deze lange baan gewoon 2 relaxte corkscrews en voor de rest gewoon veel bochtenwerk en near-misses. Ook het feit dat je nooit onnodig in de "vlieg" positie zit is briljant uitgevonden, door Vekoma, niks irritanters als dat in die positie wacht op een trein voor je die niet gedispatcht wordt!
In dezelfde week ging ik ook werkend naar Bangkok waar ik 2 x 48 uur de tijd had om wat leuks te doen. In een grote mall niet ver van de stad stond een mega mall met daarin op de 4e verdieping "Yoyoland", een parkje met wat kleine attracties en "dark"rides en een custom Zierer van 6 meter hoog. Het leek meer een monorail met één drop, maar het is zeker een unieke (saaie) baan. Leuk park om te ontdekken en vooral de mall waar het in zit is extreem groot en zeker de moeite waard.
Later die week ben ik op zondag naar Dreamworld gegaan waar 3 credits stonden. Een Italiaanse kiddie, maar ook 2 coasters die vanaf de World Expo '88 komen uit Australië. Beiden Vekoma, 1 kennen we hier uit Bobbejaanland want dat is een kopie van Dreamcatcher.
De ander is een indoor baan. The Black Hole (origineel verzonnen) was vooral donker en de baan was erg ruw met wat summier thema. Leuk om te ervaren omdat het nieuw was, maar niet de moeite waard voor een re-ride. Het park was trouwens erg bijzonder en had erg veel leuke gethematiseerde delen rondom het meer/bij de ingang. Leuk om te ontdekken!
Toch jammer want als ik zo'n station zie heb ik de hoop gezet om iets tofs te gaan ervaren!
Liampie Als je in dit topic een heel verhaal typt, kun je net zo goed een apart topic openen. Looking at you @Bobske
Ik spendeer altijd heel veel tijd en zorg als ik een TR maak, mijn ervaringen hier delen vind ik net even fijn omdat ik niet altijd genoeg foto's heb of behoefte om er een te maken.