Mooi vooruitzicht! Met Piraten in Batavia hebben ze wel laten zien dat ze er iets moois van kunnen maken. Hopelijk wordt het water ook wat meer toegankelijk gemaakt in de vorm van meer terrassen aan het water bijvoorbeeld.
Europa-Park past Dschungel-Floßfahrt aan na kritiek op racistische stereotypen
Dit zagen we inderdaad al een tijdje lang aankomen. Mooi dat het nu eindelijk gaat gebeuren.
Maar passen ze dan alleen Dschungel-Floßfahrt aan? Want het themagebied Abenteuerland bestaat niet uit echt andere attracties, alleen African Queen. En het gebied past ook totaal niet in het Europese landen thema van de rest van het park.
Bij welk van de omliggende themagebieden zou je dit dan kunnen voegen?
Een op zichzelf staand Adventureland met veel meer groen zou ik wel gaaf vinden. Het sprookjesgedeelte licht ernaast dus misschien kunnen ze daar wat mee.
The_Bullgod Maar passen ze dan alleen Dschungel-Floßfahrt aan?
Ik kreeg de indruk dat, mede omdat ze spreken van een project van een jaar, dat het om een grondig project gaat waarbij dat hele gebied aangepakt wordt. Echt hoog tijd, want dit thema te midden van alle Europese aangezichten was inderdaad wel echt aan vervanging toe. Ik ben optimistisch dat het iets tofs wordt, want de projecten van de laatste jaren in Europa Park hebben toch allemaal grotendeels heel goed uitgepakt. Zeker qua thema voelt het alsof ze een stap naar het volgende niveau hebben gezet.
Liefst zie ik de hele attractie verdwijnen, dat is dan weer een Disney-ripoff minder.
Progress Liefst zie ik de hele attractie verdwijnen, dat is dan weer een Disney-ripoff minder.
Het is een simpele towboat ride, die zijn niet exclusief voorbehouden voor Disney toch?
Overigens spreekt het artikel inderdaad over de attractie en het gebied zoals ik ook in de openingspost aan gaf
Los van hele mening over racisme. Deze ride is op dit moment wel heel erg lelijk en echt een puist in dit park. Snel opknappen!
Ik had niet eens door dat deze attractie zo heette Maar ik zal hem niet zo missen, hopelijk maken ze er zo snel mogelijk Schotland van dat gebied.
Vandaag even een rondje gemaakt, bij deze even een live impressie:
QDude24 Officieel is het een land binnen het VK, maar geen soevereine staat. Vergelijkbaar dat Aruba, Sint-Maarten en Curaçao landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden zijn.
Dave_coaster Alle vier de landen (Noord-Ierland, Wales, Schotland en Engeland) hebben hun eigen regering welke mogen besluiten, maar de "reserved matters and except matters" komen vanuit Engeland. Waar je dan aan moet denken zijn dingen als besluit tot oorlog/vrede, internationale handel/relaties/bonden, politieke partijen en de kroon. Queen Elizabeth II is algehele staats hoofd.
Wat echt suf is want bijvoorbeeld met COVID mocht je wel in Engeland uit eten, maar als je de grens overging naar Wales zat alles pot dicht en mocht je niet eens je huis verlaten. De enige reden trouwens dat in voetbal de vier landen zijn vertegenwoordigd, is puur en alleen om dat zij dit gestart zijn. Meer niet.
Scoobyboogie Wat een treurnis eigenlijk. Ziet er toch niet uit
Eftelflags dat dus , het gebied er omheen gaat nog wel maar mist aansluiting met het thema van het park.
Eftelflags Het overdekte gedeelte is een wat samengeraapt rommeltje maar het Afrikaanse dorp ziet er toch goed uit? Gevarieerde en goed onderhouden poppen, aan beide kanten genoeg te zien, water effecten... Ik zie het probleem niet.
Trollenbol oh vond juist het indoor gedeelte nog aan de matige kant en buiten juist kansloos verouderd. Slopen! Snel! Bah
Scoobyboogie jemig wat racistisch allemaal. Dat moet straks na verwijdering snel allemaal in een museum hoor!
OlympiaLooping Om eerlijk te zijn snap ik ook niet echt waarom dit racistisch is. Het zijn volgens mij poppen in Afrikaanse stijl zonder een vorm van karikatuur. Maar in een eerdere discussie in een ander topic is al verteld dat ik te blank ben om dat te kunnen begrijpen, dus laten we daar maar niet heen gaan.
Marco dat was ook mijn gedachte dus nu maak ik maar gewoon een grapje