Marco dat was ook mijn gedachte dus nu maak ik maar gewoon een grapje
Europa-Park past Dschungel-Floßfahrt aan na kritiek op racistische stereotypen
Ik zie de rasistische uitingen ook niet, kijk monsieur Cannibale was echt een karikatuur, maar dit?
Toch vind ik deze attractie tegen het Marchenwald echt onwijs lelijk en mogen ze van mij deze goedkope ripoff zo snel mogelijk verwijderen.
Het is niet zo zeer racistisch als meer een enorm ouderwetse kijk op Afrika / Jungle.
En bovendien enorm gedateerd in vergelijking met andere attracties.
Hoewel ik de rit door de grot altijd wel kon waarderen in al zijn kneuterigheid was dit al jarenlang vergane glorie, als het ooit al glorie is geweest. Ik denk dat men wel wat beters kan verzinnen op het meer. Van mij mag de gehele attractie eigenlijk wel gewoon verdwijnen en dat stuk aan de lange zijde van het meer ingericht worden als een mogelijkheid om op het water entertainment te plaatsen. Ze doen dat nu al tijdens halloween en de feestdagen, en dan is het allemaal op een kluitje voor het restaurant. Door het verwijderen van de attractie zou men de potentie van het meer volledig kunnen benutten. Op de plaats van de grot en de zijkant van het meer zou je dan eventueel een eenvoudige flatride kwijt kunnen die aansluit op het Engelse themagebied.
Ook dit topic verdient weer een schopje na het nieuws van vanochtend: de Floßfahrt zal na 9 januari sluiten.
Mijn verwachting is dat men het ''safe'' speelt en het volledige Afrikaanse thema weg zal doen, d.w.z. het dorp en de (inhoud van de) grot. Wellicht dat de dieren animatronics buiten gewoon behouden kunnen blijven voor een eventueel nieuw thema, ik zou het erg zonde vinden als bijvoorbeeld de jumpscare-neushoorn moest verdwijnen.
Europa-Park heeft rethemes altijd hoog in het vaandel gehad (ook de Floßfahrt had oorspronkelijk een ander thema) maar van geforceerde IPs heb ik wel even genoeg. Hopelijk komt er snel meer concrete info.
Trollenbol Het zou inderdaad het mooiste zijn als het attractietype hetzelfde zou blijven en alleen de politiek incorrecte scenes worden aangepast (zoals de Efteling met Carnaval Festival heeft gedaan). Met die monorail erbij is het zo’n mooi “jaren ‘80” hoekje!
Ik kan nog steeds genieten van het indoor gedeelte van deze ride. Het is gedateerd, oud en vast ergens vandaan gekopieerd, maar toch heeft het z’n charme en kneuterigheid op een goede manier
Vriend_van_de_club ik zie een Oostenrijkse vlag. Aangezien het naast Oostenrijk ligt lijkt het me dan ook logisch dat ze het daarmee gaan samenvoegen.
Sissie kwam volgens mij ook voorbij.
The_Bullgod Sissie kwam volgens mij ook voorbij.
op hoeveel secondes heb je die gezien?
Njit een schilderijtje van haar, rond de 50 seconde
Het lijkt inmiddels duidelijk, het gebied gaat op de schop en wordt onderdeel van het nabij gelegen Oostenrijk.
De aanpassing zal in twee fasen verlopen en de Floßfahrt zal begin 2023 heropenen.
Ik vraag me af wat er met de African Queen en andere randzaken gaat gebeuren. Wellicht sluiten deze nog niet direct en betreft dat fase twee.
Ow god, ik zie hier de film Sissi, die junge kaiserin. Die kwam namelijk als Oostenrijkse op een vlot Venetië binnen.
Dat ziet er niet al te best uit
Hjalmar Ow god, ik zie hier de film Sissi, die junge kaiserin. Die kwam namelijk als Oostenrijkse op een vlot Venetië binnen.
Maar als ze dat gaan doen dan twijfel ik of ze nu echt een oplossing bieden voor de hele discussie rond stereotyperingen.
Wordt het nieuwe attractie type niet toegevoegd 'The Rocking Boats', in een ander topic werd bekend gemaakt dat ze dit type wel zien zitten in hun eigen park...
Er komt al een grote nieuwe coaster dus ik hoop dat ze hiermee toch weer een grote darkride openen. Wordt misschien moeilijk gezien het meer dat er ligt, maar dat mist Europa Park nog wel.