De Badische Zeitung meld dat Europa-Park in 2022 de Dschungel- Floßfahrt zal gaan verbouwen. Dit naar aanleiding van beschuldigingen dat de beeltenissen in de attractie racisme aanmoedigen. De attractie ligt natuurlijk al langer onder vuur en Michael Mack melde in 2017 al dat hij de attractie wilde aanpakken.
Sinds 2020 zijn de kritieken op de attractie, met name via social media, flink toegenomen en daarom heeft het park toen al besloten om direct enkele wijzigen door te voeren. Zo zijn enkele donkere figuren door figuren met een lichte huidskleur vervangen, dit maakte het echter niet beter omdat dit het racistische beeld juist versterkte volgens Sophia Hiss, studente Etnologie. Daarom heeft Europa-Park nu besloten om de attractie en het gebied in zijn geheel aan te gaan passen.
Wat mij betreft een goede zaak dat dit aangepakt gaat worden. Ik heb eigenlijk altijd mijn vraagtekens gehad bij de aankleding rondom deze attractie. Bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat de aankleding in Europa-Park tegenwoordig van een veel hoger niveau is dus we gaan hier vast iets mooiers en vooral beters voor in de plaats zien.