Glenneke een Mack PowerSplash misschien? Lijkt me wel bijzonder, zo half op het strand

De splash in Lake Erie

Glenneke Er gaan al heel lang geruchten over een nieuwe houten achtbaan op de plek van Wicked Twister, 1tje die over het strand zou lopen. En dat lijkt mij eerlijk gezegd super tof. 🙂 De ruimte kan gebruikt worden voor een out-and-back layout. En eventueel kunnen ze nog een stukje land snoepen bij de parking en/of het hotel. Geen idee of ze de mogelijkheid zouden hebben om op een pier het meer in de bouwen, zo ja kan je echt de gekste dingen gaan doen.

Vind Intamin Impulse Coasters geweldige banen, dus jammer om er één te zien verdwijnen, maar ook wel begrijpelijk. Ben benieuwd of we Wicked Twister ergens terug gaan zien. Op zich is de baan niet heel oud maar bij Cedar Fair hoeft dat natuurlijk niks te betekenen.

Simon Sterker nog, als je kijkt naar onderstaande Google Maps screenshot kijkt dan is, zover ik gelezen heb, het theater al weg, en dan heb je ineens best wel een aardig stukje land. Het reuzenrad is daarnaast ooit al eens verplaatst en de Tiki Twirl zal vast niet moeilijk te verplaatsen zijn, dus als je dat voor het gemak even meerekent heb je op die plek genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een woodie. Hoop zelf overigens wel dat ze iets van ruimte laten voor een uitzichtje richting Lake Erie.

Afbeelding is overigens geleend van onze collega's van TPR

Meint Nog een opmerking over die Googlemaps screenshot..........

Je hebt op youtube enorm veel kanalen die speculeren over alles themepark gerelateerd nieuws.
      Waaronder het toch wel redelijk irritante kanaal Themepark Predictions. En zij komen met het volgende gerucht aanzetten als aanvulling op het verwijderen van Wicked Twister.

Even weer terug kijkend naar die video waarin Cedar Point bekend maakte dat ze Wicked Twister gaan verwijderen.
      Iedereen heeft die vrouw wel gezien op het strand. Ze kijkt in een boek over de geschiedenis van Cedar Point.
      En op de pagina's waarop verwijderde attracties besproken worden, waaronder Mantis, komt ook MaxAir voorbij.
      Zou het park die schommel ook gaan verwijderen? Deze ride heeft de laatste tijd wel erg veel problemen begrijp ik en is daardoor meer gesloten dan open.

Als MaxAir ook weg gaat en ze gaan Tiki Twirl, het reuzenrad en eventueel Troika verplaatsen. Dan komt er nog meer ruimte vrij voor iets nieuws.

2 maanden later

Nog steeds benieuwd of we Wicked Twister ergens terug gaan zien. Aan de ene kant lijkt me dat een 19-jaar-oude baan nog prima naar een ander park kan, en zou de baan voor de kleinere parken in de Cedar Fair keten zeker een aanwinst zijn. Aan de andere kant is LIM-technologie in pretparken enigszins verouderd, en is Linear Gale, de eerste Intamin Impulse, na 12 jaar gedraaid te hebben ook nooit meer ergens teruggekomen.

Vind het toch wel echt zonde van de baan. Vond deze impuls coaster echt superleuk om te doen!

Meint Intamin heeft dat zelf ook ingezien dat LIM's niet meer voldoen. En de nieuwste versie van de Twisted Impulse coaster gebruikt dan ook LSM techniek

Zou de baan "makkelijk" om te bouwen zijn van LIM naar LSM?

• Ronny heeft hierop gereageerd.

Nog steeds apart dat deze achtbaan al lang dicht is en nu pas werkzaamheden starten. De trein staat zelfs nog op de baan als ik foto's mag geloven. Zonde had hij langer open kunnen blijven.

ppc-anoniem-2 ik heb het idee dat dit wel te doen moet zijn. Volgens mij zit hem de moeilijkheid in de type keuringen.

8 dagen later

Er zijn labels gespot op de onderdelen van Wicked Twister, en alle onderdelen gaan naar andere parken, hij zal dus een onderdeel donor worden.

QDude24 hij zal dus een onderdeel donor worden.

Ik hoop ergens nog steeds alleen voor de lanceer-inrichting en dat ze het gebruiken om deze baan om te bouwen naar een LSM versie. Maar eerlijk is eerlijk. De donkere wolken pakken wel samen tussen deze 2 wokkels.

• Meint heeft hierop gereageerd.

ppc-anoniem-2 Ik hoop ergens nog steeds alleen voor de lanceer-inrichting en dat ze het gebruiken om deze baan om te bouwen naar een LSM versie. Maar eerlijk is eerlijk. De donkere wolken pakken wel samen tussen deze 2 wokkels.

Dit hoop ik ook, maar aan de andere kant, waarom zou Cedar Fair een 19-jaar-oude achtbaan die waarschijnlijk in géén van hun parken de echte topattractie kan worden zo'n extreem dure conversie geven? Denk dat dit het definitieve einde is van Wicked Twister.

Zeker ook omdat Cedar Fair dit soort acties wel vaker uitvoert. Nighthawk kan dankzij de spare parts van Firehawk nog open blijven, ondanks dat Vekoma de originele Flying Dutchman's niet meer ondersteunt, en Demon Drop in Dorney Park kan nog open blijven dankzij de spare parts van Mr. Hyde's Nasty Fall van het voormalige Geauga Lake.

QDude24 Goed nieuws dit. De baan in Dorney Park draait prima en mag van mij nog jaren door en ik moet alweer weer hardop lachen om die "surprise hold" bij de tweede keer achteruit. Je hoort de hele trein gillen.

Voor degenen die nog steeds een lichte twijfel hadden, Tony Clark, de Director of Communications van Cedar Point, bevestigt in deze blogpost dat Wicked Twister gesloopt gaat worden:

The train is already off and crews are disconnecting everything. Power, controls, linear induction motors, sensors, etc. In a few weeks, full demo will begin.

For clarity, Wicked Twister is not being reincarnated as a new ride at any of our sister parks; it’s not coming back to life as a climbing structure (although, wouldn’t that be amazing to climb the spike like we used to do as kids when playgrounds had big climbing structures??); it’s not being inserted into Maverick’s layout to bring back the heartline roll.

It’s being disposed of. Not coming back, anywhere.

Since it’s a rarity to remove coasters, I’ll show you things that are happening throughout the process. Just follow me on Twitter, as I may post photos there faster than I can get them on the blog.

Meint Bedoel, ja hij wordt gesloopt maar dat betekend niet dat er onderdelen zijn die gebruikt kunnen worden op andere attracties. De rit zelf komt alleen niet meer terug. Trouwens, wel smooth, hoe krijg je snel meer volgens, door het te promoten op de blog van je werk 😛

11 dagen later

die beugels mogen wel een poetsbeurt hebben mochten ze op een andere coaster worden ingezet.

nou daar zit ook wel een stevig filtertje overheen, zo te zien. Zie ook de gekke groene waas aan de bovenzijde en het veel te donkere tintje op alle onderdelen.

een maand later