Quefox_ Ik ben serieus benieuwd, want ik heb zo'n soort systeem nog nergens gezien. Kan je eens wat voorbeelden noemen? Ik zou wel eens willen weten hoe die systemen dan precies werken.
Leuk.. je noemt allerhande parken op die in Nederland amper bekend zijn (alhoewel EP inmiddels wel wat meer bekend begint te worden).. maar juist een aantal van de bekendere parken werken volgens dat systeem. Movie Park Germany bijvoorbeeld. Maar tijdens Corona deed Walibi het ook.
Minder bekend in Nederland, maar bijvoorbeeld ook Heide Park en Parc Asterix gebruiken systemen die zich écht op wachttijd richten.
Alle drie de parken bieden bij meer betaling ook de optie aan om een bepaalde hoeveelheid van je wachttijd af te trekken. Hoe meer je betaald, hoe minder de wachttijd word.. maar ook dan blijft het altijd gerelateerd aan de huidige wachttijd.
Nu kan ik me niet bij elk park exact herinneren voor welk systeem ze kiezen, maar voor mijn gevoel is het ongeveer 50/50. De helft die zich op tijd richt en de andere helft die het uitsluitend als "voorsteekpas" verkoopt. (waarbij het wachten dus eigenlijk altijd korter is dan in de gewone rij).
En dan heb je nog zoiets als Bobbejaanland. Die het in principe alleen als voorsteekpas verkoopt, maar het desalniettemin nog steeds aan wachttijd linkt (95% korter).
Audrey Is niet. Wij konden gewoon rondje met de trein doen.
Goed om te weten dat je dus (in elk geval bij het huidige systeem) wél gewoon weg kunt uit het gebied.