Coasterfrenzy Capaciteit kunnen mensen niet zien, dan komen er écht wel vragen waarom de ene rij langer/korter is dan de andere
En dan is het antwoord: het zijn twee aparte rijen. Als er veel mensen in de ene staan duurt die langer, en als er veel in de andere staan is die langer. Dat is toch geen hogere wiskunde? En nogmaals: in andere parken werkt(e) dit ook gewoon.
UPDATE: misschien kan de Efteling om verwarring te voorkomen gewoon stoppen met het tonen van de wachttijd van de virtuele rij? Is dat echt informatie die een bezoeker nodig heeft? In de reservering staat een return time, dat moet toch voldoende zijn?
Coasterfrenzy Overigens zó ingeburgerd is het systeem helemaal niet
Dit systeem misschien niet in de exacte details, al denk ik dat jij de bezoeker ook een beetje onderschat. Jij had het erover dat de Efteling het systeem moet vormgeven alsof het de ouderwetse bonnetjes van de slager zijn. Daar reageerde ik op. Elke bezoeker snapt toch wel wat een QR-code en een reservering inhouden? Ze hebben notabene al met beide te maken gehad voor ze überhaupt in het park zijn... En nogmaals: in andere parken werkt(e) dit ook gewoon.
Coasterfrenzy Dat bewijst wat mij betreft ook de chaos die ontstond bij Carnaval Festival waarbij mensen stom genoeg gewoon voor de wachtrij een aparte wachtrij gingen vormen
Daar was ook een totaal andere situatie gaande, en wijst ook meteen een van de problemen van het systeem zoals de Efteling het nu test aan. Mensen kunnen niet ver weg, want dan wordt hun reservering geannuleerd. In de buurt van Carnaval Festival zijn welgeteld 2 attracties, en dat is te weinig om alle mensen die Carnaval Festival willen betreden bezig te kunnen houden. Gevolg: iedereen staat te wachten tot hun tijdslot begint, want ze kunnen intussen niks anders doen. En daarbij was daar natuurlijk ook geen gewone rij, maar was de virtuele rij de enige mogelijkheid om in de attractie te gaan.
Lang verhaal kort, wederom begrijp ik niet waarom de Efteling nog steeds het wiel opnieuw probeert uit te vinden terwijl dergelijke systemen in andere parken gewoon werken. Maak gewoon na wat Europa-Park heeft. Hoe moeilijk kan het zijn?
En nogmaals: in andere parken werkt(e) dit ook gewoon.