Coasterfrenzy In Andere parken is het nooit geadverteerd als 'virtueel wachten'
Om bij mijn eigen voorbeelden te blijven: Europa-Park adverteert de Virtual Line gewoon als "virtuele wachtrij". Om even letterlijk van de website te citeren: "VirtualLine is de virtuele wachtrij voor geselecteerde attracties in Europa-Park".
Ook Genie+ in de Amerikaanse Disney parken wordt nergens als "voordringpas" bestempeld. Daar zeggen ze "you can select the next available arrival window for Disney Genie+ Lightning Lane entrances at select attractions". Dat systeem is weliswaar betaald, maar verschilt verder qua werking weinig van de virtuele wachtrij zoals de Efteling het kent.
Coasterfrenzy Bij de parken die het wél zo adverteren is de wachttijd van het virtueel wachten gewoon gelijk aan die van de gewone wachttijd
Ik ben serieus benieuwd, want ik heb zo'n soort systeem nog nergens gezien. Kan je eens wat voorbeelden noemen? Ik zou wel eens willen weten hoe die systemen dan precies werken.
Coasterfrenzy Daarnaast wil je wel vooraf weten hoe lang je wacht zodat je kunt beslissen of je het wilt gebruiken of niet
Om de twee hiervoor genoemde systemen weer even te gebruiken als voorbeeld, daar staat voor je reserveert wat het tijdslot zal worden. Ja als bezoeker kan je dit technisch gezien uitrekenen, maar waarom zou je? Als je het prima vindt om pas in dat tijdslot te gaan, reserveer je. Komt dat niet uit of vind je het te lang duren, dan niet.
Coasterfrenzy Want overal waar jij zegt [...] geld ook dat het toch wel een andere situatie is
Maar dat valt dus wel mee. De vorige tests, zoals bij de Python, Symbolica en Carnaval Festival werkten wezenlijk anders. Maar nu... in de basis werken al die systemen in andere parken hetzelfde als de virtuele wachtrij in de Efteling, ze zien er alleen iets anders uit of hebben een andere naam. Ik geloof niet dat er echt zo veel verwarring zal ontstaan zoals jij steeds beweert.