Ik vraag me overigens af of de medewerker gelijk had. De locatie waar je wacht maakt volgens mij niet uit. Dit ook heel lomp zijn als je vanaf de snoepwinkel, de Soete Inval, in het Marerijk je plekje al kunt claimen via de QR code op de borden die er hangen. De afstand tot het witte paard is vanuit daar dichterbij dan de afstand tot de attractie.
Het beperkte wachtgebied is nergens aangegeven, zelfs in copy niet. Ik kan me niet voorstellen dat dit technisch ingebakken zit in de implementatie.
Het probleem zit hem volgens mij alleen in het kwartier dat je hebt om terug te komen. Die is te krap gebleken.
@Audrey geeft aan dat de koffie nog niet op was, men nog moest plassen, naar de attractie moest lopen en de kinderwagens nog gestald moesten worden. De kans dat je hier 16 minuten of langer over doet is vrij realistisch.
Als de QR code stipt na 15 minuten verdwijnt dan gaat het mis. Is dit een fout van Audrey? Dat vind ik niet.
De Efteling moet hierin een marge inbouwen en zoals @Nevz aangaf denken vanuit de gebruiker.
Disneyland deed dit altijd goed. Fastpass had altijd een vanaf tijd en een tot-tijd. De tijd hiertussen was 30 minuten (al een stuk ruimer dan de 15 minuten vanuit de Efteling)
Maar de tot tijd was nooit strikt. Zolang je maar hier eerder dan de starttijd kwam was het goed.
Ik hoop dat de Efteling aan dit soort knoppen kan draaien. Het idee van virtueel wachten bij deze attractie juich ik nog steeds toe. Maar dan moet het voor de bezoeker wel veel beter gaan werken dan het nu is gebleken.