Ik kom zonet terug uit Parijs en uiteraard hebben we geprobeerd om een Standby Pass voor Crush te pakken te krijgen. Op zondag lukte ons dit niet, maar gisteren mochten we netjes tussen 12h00 en 12h30 in de rij aansluiten. Op dat tijdstip was de wachttijd nog 30 minuten, maar later in de middag leek die wachttijd gehalveerd te worden. Klinkt fantastisch, maar Crush is toch een attractie voor de lucky few geworden. Standby Passes zijn schaars en ik kan me veel frustratie inbeelden bij diegenen die er niet aan geraken (inclusief wij op zondag).

Vanaf 17h00 werd Crush's Coaster trouwens opnieuw toegankelijk voor iedereen. Dit lijkt een zegen, maar zowat elke aanwezige bezoeker leek ervan op de hoogte. Gevolg: enkele minuten voor 17h00 vulde de hele rij (plus verlengde rij t.h.v. Flying Carpets) zich en slingerde de rij verder rondom het hele Animagique-plein. Tja... Crush... het blijft een capaciteitsprobleem 😅

    Dat van 17.00 is nieuw voor mij... Tja. Het helpt natuurlijk ook niet echt mee dat de andere achtbaan van het resort eruit ligt (we zullen even door die pijn moeten) en dat de shows in het park niet volledig draaien. Daarnaast helpt het ook niet echt mee dat er een attractie nu in het park is die dan weer op de maandag en dinsdag gesloten is.

    Glenneke Ik heb het 3 dagen lang geprobeerd zonder succes. Een nog grotere loterij dan Lineberty. Verschrikkelijk systeem, hopelijk bedenken ze zich snel.

    Bedenken ze zich of verbeteren ze de beschikbaarheid en reserveer mogelijkheden 🙂

      Eftelflags ik denk niet dat de problemen met het reserveren van crush aan de capaciteit van de ride liggen (naja, deels misschien) maar ook aan de opzet van de virtuele wachtrij zelf.

        ppc-anoniem-2 nou ja. Meer attracties in het systeem zal ook wel schelen. Nu reserveert het hele park voor een ride met ongeveer 600 man per uur capaciteit natuurlijk.

        edit volgens Google 900 man per uur. Aai. Enige coaster park hè.

          Eftelflags Enige coaster park hè.

          Ik denk ook dat een dergelijk systeem beter tot z'n recht komt op moment dat de gasten zich wat meer kunnen verspreiden, de studio's is (en was) sowieso al een groot capaciteitsprobleem.

          Nou ja, nu moet ik ook zeggen dat extra capaciteit niet altijd de oplossing is. Note this @ppc-anoniem-2 😉 Kijk naar Walibi Holland, daar zijn de rijen van alle achtbanen toch rond de 2 uur. Het grote probleem met dit systeem is dat heel het park gaat reserveren voor deze ride, waar ze normaal gewoon netjes gespreid in de wachtrij gaan staan. Meerdere attracties met zo'n systeem zou kunnen helpen om de drukte iets te spreiden, maar is nu ook niet echt de oplossing. Nogmaals; je voert dit systemen pas in als de wachtrijen te lang worden. De enige echte oplossing is zorgen dat mensen de attractie niet meer in die getale gaan bezoeken door het toevoegen van betere en leukere rides. Maar goed. Op dit moment heeft de WDS 4 grote attracties en de rest wat molentjes of infills. En slechts 1 achtbaan(tje). Heel Crush coaster is natuurlijk in de basis al een slechte investering geweest, immers moet een concern van dit niveau nooit een lage capaciteit achtbaan met zo'n populair IP kopen. En de huidige wanstaltige staat van het park gaat voorlopig niet opgelost worden. Wachten dus totdat de 2 Marvel rides terugkomen en snel dat meer wordt gegraven.

            De test dagen voor Premier Plus zijn gestart en de verschillende prijzen per attractie zijn online gegaan.

            Interessant om te zien dat de achtbanen goedkoper zijn dan Buzz en Peter Pan.

            Eftelflags Nogmaals; je voert dit systemen pas in als de wachtrijen te lang worden.

            Maar dit is toch exact wat ze nu in Parijs doen? Wordt het wachten te lang dan gaat de Standby Pass aan.

            Ik ben het nog steeds niet eens met je opmerking dat meer attractie inherent staan aan minder wachten. Want de capaciteit van het park zal omhoog gaan met de hoeveelheid attracties die je hebt. Meer bezoekers/zelfde wachttijden of langer. Als je zou zeggen, meer attracties met een balans tussen welke een Standby Pass hebben en welke niet zou ik het veel meer met je eens zijn.

            Dit zijn echt geen leuke prijzen meer... 15 euro voor een ritje Peter Pan per persoon. Ik ben benieuwd of de gasten van Disneyland Paris dit gaan slikken, want als dit bovenop de dure entree komt denk ik dat veel mensen afhaken.

              Oef oef oef, wat een geld!!
              Stel, je wilt dus 'legaal' voorkruipen bij twee attracties, met je partner en twee kinderen. De ene attractie is Peter Pan, de ander is Buzz Lightyear.
              2x4x15=120.

              Je betaalt dan dus een premium van 120 euro om bij twee attracties eerder aan de beurt te zijn met je gezin. Ik vind hier wat van 😢

              msnguy want als dit bovenop de dure entree komt denk ik dat veel mensen afhaken.

              Ik denk dat dat ook de bedoeling is, en dat dit echt als exclusief extratje wordt gezien voor de happy few en dat de rest gewoon in de rij gaat staan. Op dat moment loont de normale rij ook weer omdat 98% van de capaciteit vrij blijft voor de normale rij en 2% voor de gasten die wel hun portemonee willen trekken.

              Als je het goedkoper maakt dan staat straks iedereen in de Express Pass rij. Overigens betaal je in Merlin parken ook tegen de 12 euro (10 pond) voor een single use voordring pasje . . .

              One shot theme park Fastrack

              Just want to skip the queue once?

              During your visit you can purchase a One Shot Fastrack from £10 – available to buy from our Fastrack Unit located next to the Nemesis Inferno Shop. One Shot Fastrack’s are also available to be purchased on the day via your mobile phone by scanning one of our QR codes found at the entrance to our rollercoasters.

              Maar hier zijn wel packages beschikbaar, geen idee of Disney dat ook nog gaat doen, vast wel 🙂

              • msnguy heeft hierop gereageerd.

                Wat een bizar hoge prijzen 😲 Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zo dat als je dit te goedkoop maakt je de mensen in de normale rij wel heel erg benadeeld en dan houdt je het probleem dat Fastpass voorheen veroorzaakte gewoon in stand.

                ppc-anoniem-2 Als je het goedkoper maakt dan staat straks iedereen in de Express Pass rij. Overigens betaal je in Merlin parken ook tegen de 12 euro (10 pond) voor een single use voordring pasje . . .

                Andere parken hebben een unlimited optie. Dit mis ik enorm bij Disneyland Paris. Bij Thorpe Park betaal je op een drukke dag 99 pond om de hele dag overal meteen in te mogen stappen. Als DLP deze optie voor 200 euro aanbiedt, zal hier veel meer gebruik van gemaakt worden. Daarmee maak je als pretpark veel meer winst. De capaciteit lijdt er wel onder, maar hoe meer capaciteit naar de Premier Access gaat, hoe langer de rijen, hoe meer mensen die zo'n unlimited pass nemen en hoe meer omzet je maakt. Hoe je het ook went of keert, het blijft een financiële keuze om dit te introduceren, dus het is financieel onbegrijpelijk dat ze er niet alles uithalen.

                  msnguy Was hem idd nog daarmee aan het aanvullen, tegelijkertijd denk ik dat net als in Shanghai deze packages er nog wel gaan komen. Vroegah (opa vertelt) in 2006 had je de VIP fastpass die je onbeperkt fastpass toegang gaf en die kreeg je bij suite boekingen (dacht ik) als echte VIP (al herkende ik vele van die franse voetballertjes niet) of wanneer je gewoon geld teveel had.

                  Denk dat zoiets nu ook wel zal gebeuren, maar dat je dit nu niet echt direct op de website van Disney terug gaat vinden maar dat een reisagent dit voor je moet regelen.

                  msnguy Andere parken hebben een unlimited optie. Dit mis ik enorm bij Disneyland Paris.

                  Ik ook. Deze prijzen per attractie benadrukken nog maar eens hoe absurd duur dit is per attractie. Vind ik een zorgeloze dag zonder wachtrijen 100 euro extra waard? Misschien. Vind ik 15 euro per persoon voor korter wachten bij Peter Pan echt de moeite waard? Nou, nee. Eigenlijk niet nee.

                  Fijn dat dit zo duur wordt. In andere parken (zoals Port Aventura) waar voorkruippassen erg goedkoop zijn zie je dat dit drama betekend voor de normale wachtrij. Universal rekent al jaren hoge prijzen voor hun voorkruipsysteem en daar heb je als normale bezoeker dan ook weinig last van. In Parijs zal de gemiddelde bezoeker waarschijnlijk weinig hinder hiervan gaan ondervinden en Disney zal toch het nodige geld binnen harken. Prima.

                  Nu heb ik het systeem zelf eens in de app bekeken. Vind het wel jammer dat ze niet mee zijn met de laatste betalingsmogelijkheden. Je moet nog een kredietkaart linken. Ik had op z'n minst toch een Apple Pay, Bancontact of een andere handige online knop verwacht.

                  • John heeft hierop gereageerd.

                    DaltonTerror dit heeft alles te maken met de internationale mogelijkheden.

                    Er zijn vele lokale spelers per land die onmogelijk allemaal geïntegreerd kunnen worden.
                    Apple Pay klinkt logisch maar zou met de meeste bankkaarten ook niet werken omdat Maestro (in Nederland de meest gangbare achterliggende methode) niet ondersteund wordt. Dat is ook de reden dat je in het buitenland Apple Pay niet overal kunt gebruiken.

                    Credit Cards worden wereldwijd wel het meest gebruikt en daarom qua implementatie een stuk interessanter.

                    —-

                    Van alles wat ik overigens gezien heb van Premier Access vind ik de kosten voor Autopia het meest interessant. Die ride sla ik altijd over omdat ik 40+ minuten teveel vind. Maar voor €8,- maak ik zeker een ritje 😅