Als ik een beetje objectief naar de foto's kijk zie ik eigenlijk bar weinig Disney (misschien nét iets meer dan dat er Efteling zit in het Grand Hotel, maar veel zal het niet schelen), maar wel een kamer die volledig in de theming van een jachthaven is gegoten.
Het Grand Hotel heeft geen specifiek thema waar je een kamer op kunt inrichten. Behalve dan de luxe stijl die bij een grand hotel hoort.. en anno 2025 zijn dat gewoon kamers zoals ze nu uitgevoerd zijn. De meeste luxe hotels hebben momenteel helaas een behoorlijk saaie en onpersoonlijke stijl (bij mijn laatste reis naar de Philippijnen heb ik om die reden ook beduidend betere ervaringen met wat oudere 3-sterren hotels gehad dan met de koude/saaie moderne 5 sterren hotels).
Geertmans Deze kamers of je ze nou mooi vind of niet zijn namelijk ontzettend verouderd.
Waar baseer je dat op? Juist omdat de stijl tegenwoordig heel veel terug komt in luxe hotels, zou ik dit juist als modern zijn en niet zozeer als verouderd.
Rky1989 a die kamers van Disney zijn idd wat verouderd, maar wel veel sfeervoller. Ik slaap daar liever dan in zo'n knalrood schaakbord als in de Efteling.
Waarmee je dus eigenlijk het verschil in "zeitgeist" waarin een hotel gebouwd is prima aan duidt.
pretparkgekkie05-10 En dat maakt dit hotel eigenlijk voor iedereen. De ene vindt de gele juist mooier/beter terwijl de andere de blauwe kamers mooien vindt. Goeie strategie van de Efteling om verschillen soorten themakleuren te doen, zodat er voor iedereen wat is.
En als je echt helemaal onder gedompeld wil worden kun je naar het wonder hotel. Liever iets meer voor de familie, ga je naar een vakantiepark..
Op zich heeft de Efteling wat dat betreft de mix wel goed gedaan. Ik zou zelf liever ook onder gedompeld willen worden (dus wonder hotel kiezen), maar voor de groep die liever dat luxe wil, is het Grand Hotel dan weer prima. Ik zou zelf niet snel kiezen voor een huisje in een bungalowpark.