JeroenM Als ik heel eerlijk ben zou ik zelf een keuze maken voor of een Oostkust roadtrip of een Florida vakantie. Ik weet niet hoeveel tijd je voor New York en de roadtrip uit wil trekken, maar voor mijn gevoel wil je teveel doen in een te korte tijd.
ik ben het met @Marco eens wat betreft Dollywood. Ik denk dat je reis er 500 km langer van wordt. Als je daar de tijd voor wil nemen dan zou ik Dollywood zeker doen want dat is echt wel een must do park wat mij betreft. Maar de al genoemde parken of wellicht Six Flags Great Adventure zijn voor de route wat logischer.
Zoals gezegd zou ik een keuze maken tussen de oostkust en Florida. Het ligt ook aan de periode dat je gaat, maar persoonlijk vind ik 10 dagen voor de Orlando parken wat aan de korte kant. Zeker als je dat aan het einde doet en het inclusief de terugreis is, want daar raak je vanwege het tijdsverschil een dag kwijt. In een drukke periode denk ik dat het daarnaast, behalve Animal Kingdom, niet mogelijk is om de andere Disney parken in een dag te doen. Wellicht dat je met Genie+ en Lightning Lane dan nog een eind zou kunnen komen, maar dat kan je dan zo maar eens $50,- pp/per dag extra kosten. Je hebt overigens vanaf nu wel weer de mogelijkheid om onbeperkt te parkhoppen. Verder zou ik niet onderschatten hoe vermoeiend lange pretpark dagen zijn en dan is het na een paar dagen altijd wel fijn als je een dagje rustig aan kunt doen.
Ik weet niet in hoeverre je waarde hecht aan de roadtrip, maar die is wat mij betreft alleen de moeite waard als je ver van de snelweg af blijft en dus voor een toeristische route buiten de snelweg kiest. Als je roadtrip bestaat uit snelwegen, zou je wellicht nog kunnen overwegen om alleen New York te combineren met Orlando en dan een binnenlandse vlucht van New York naar Orlando te nemen. Dan heb je wat extra tijd in Orlando en zou je zelfs nog kunnen overwegen om Busch Gardens Tampa te doen. In dat geval hoef je dan sowieso geen rekening te houden met eventuele extra dropoff kosten voor de auto die vaak worden berekent als je je auto op een andere plaats weer inlevert dan waar je begonnen bent.