Brabander Ik zie op loopings dat het la place restaurant onderdeel van het nieuwe Panorama gaat worden met daarnaast een a la carte restaurant. Hopelijk doen ze dit wel geheel in stijl van Sindbad!
Dit "gerucht" hoorde ik laatst ook, ik meende bij Kleine Boodschap, waarbij aangegeven dat de inrichting door La Place aangepakt zou worden. Reken dan maar niet op een prachtige renovatie... ☹️
Ik vind het persoonlijk een flater van jewelste mocht dit plan echt door gaan en mocht dit een simpele verbouwing worden. Ik snap dat er financieel 2 drama jaren achter de rug zijn en niet overal geld voor is. Maar dit restaurantcomplex vraagt al 5-10 jaar om een grote renovatie. Het is oud, uit de tijd en waar je de buitenkant vanuit historische waarde nog zou kunnen opknappen is de binnenzijde allicht al 20 jaar uit de tijd.
En waar de hele pretparkwereld meer en meer in zet op complete thema's en belevingen, ook of juist in de horeca, zie ik dat met de huidige berichten die binnen sijpelen over de verbouwing van dit restaurant niet gebeuren... En de Efteling was hierin zelf zo goed op weg met Polle's Keuken en Raveleijn en Bäckerei Krümel.
La Place hier neer zetten voelt als een heel stuk budget wat het park zelf niet hoeft te investeren. Begrijpelijk vanuit financieel oogpunt, maar haal je dan wel de kwaliteit die deze locatie al zo lang verdient? Ik accepteerde de standaardmeuk van La Place nog aan de rand van het park, als een wegrestaurant langs de snelweg, maar op een A locatie midden in je park?
Ik ben allicht voorbarig in deze negatieve kijk op deze renovatie, maar aan alles wat doorsijpelt voelt het echt dat deze ombouw wederom (na alle kleinere renovaties afgelopen jaren) een teleurstelling is als het om dit restaurantcomplex gaat. Ik krijg gewoon niet het idee dat het hele pand van buiten en binnen écht aangepakt gaat worden. Ook onderbouwd in mijn gevoel dat het park er niet nóg een grote bouwput bij kan hebben.
Laten we hopen dat ik het mis heb, maar ik word met de berichten tot nu toe liever verrast door een betere verbouwing als nu de geruchten doen geloven, als teleurgesteld door -allicht- de verwachting van de concepten van de Wereld van Sindbad en beloftes op een compleet themagebied.
Of laten we hopen dat dit een tijdelijke oplossing is tot het restaurant alsnog compleet omgebouwd wordt richting het moment dat Strookrijk gaat lopen. Maar dan wordt de verbouwing van de Wereld van Sindbad een gigantisch meerjarenplan met vele faseringen. Dat laastste als mogelijkheid dan wel weer bevestigd door Sander...