Marvin Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb, maar ik kan me zomaar voorstellen dat als de hand van de knip gaat de Efteling ineens andere prioriteiten heeft dan dit stukje voltooien.
Ik ben er deels bang voor. Zoals gemeld door Sander in het interview is het onzeker wanneer de overige fases plaats vinden en welke onderdelen dan aangepakt worden.
Maar het park heeft wel een visie met dit gebied in combinatie met de aanloop naar de eerste uitbreiding naar het Oosten.
Het restaurant is daarnaast op.
Ik heb er vertrouwen in dat het water voor Vogelrok, de Archipel deel 2 inclusief het complete tweede pad en het restaurant uiteindelijk wel aangepakt worden. Hopelijk in een keer in een fase 2.
Waar ik bang voor ben is dat ze het Carnaval wel laten voor wat het is terwijl ik denk dat een totaal ander ontwerp en eenheid van dat deel van het plein echt meerwaarde geeft in losse gebieden creëren.
Maar goed, alles zal afhangen van de financiële stand van het park dus hopelijk dit jaar al weer zwarte cijfers of beperkt verlies met goede cash-flow maar vooral vertrouwen voor park en gasten dat ze niet meer dicht hoeven.
Het zou de regering goed doen het vertrouwen uit te spreken dat maatregelen niet meer verscherpt gaan worden, maar ben bang dat voor zo’n uitspraak we nog een winter te gaan hebben en het park dat vertrouwen nodig heeft om te durven te investeren.